Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, kan jo låne sykkelen til søstra mi, men den virker så liten i forhold til 56" jeg har selv =/

 

Ja, var første gangs justering.

Kjøpte den for litt over en måned siden, og ville få girene og bremsene justert. Girene begynte og klusse litt, og bremsene var ikke så effektive som vanlig.

Lenke til kommentar

sånt noe, tar jo ikke så lang tid... Burde vært mulig at de gjorde det mens du var der... Fikk nylig bytta vaier på girene, og da måtte de justeres. Ble gjort på en halvtime.

 

Jeg må jeg forøvrig skryte veldig av servicen jeg har fått der borte da, fik senest i dag skifta setepinne, uten noen problemer. Har også fått nye vaiere gratis, og fått bytta et sete etter 1-2 ukers prøving. Har i tillegg fått masse rabatter på alt mulig annet små ting jeg har kjøpt også.

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Joda, selve reperasjonen gikk fort, sykkelen var ferdig etter en times tid. Jeg bare leverte den ikke selv, og pappa var dratt hjem når den var ferdig.

 

Intersport er nemlig 8 mil herfra, og to timer ink ferge :p

8745376[/snapback]

 

Intersport i sentrum eller på Jekta?

 

Snakka med en skikkelig hyggelig kar på Intersport i sentrum. Viste seg at det faktisk er noe dirt-hopp i området. Er skikkelig gira på å begynne med litt dj og freeride, så han skulle se om han ikke fant noe gamle modeller han kunne ta inn, og en dempegaffel som kunne funke litt som mellomting (mellom dj og freeride).

 

Håper jeg bare ikke må betale skjorta av meg da, men jeg tror jeg fikk hinta om at jeg ikke er forberedt på å betale all verden :D

Lenke til kommentar

Du teller antall tagger foran og bak.

Antall fortagger delt på antall baktagger = antall bakhjulsrunder pr. pedalrunde.

 

Hvis det er 10 tagger foran og 5 tagger bak, vil bakhjulet snurre to ganger på én pedalrunde.

Hvis det er 5 tagger foran og 10 tagger bak, vil bakhjulet snurre en halv gang på én pedalrunde.

Lenke til kommentar

Halloen, nok en liten spam fra meg (beklager ^^). En hyggelig kar på Intersport her i byen skulle hjelpe meg å finne en fin dirt/freeride-sykkel, og som helst ikke kostet alt for mye. Han kom fram til at dem kunne importere en Mongoose Thunderball ('06). Prisen ville havne på rundt 6000-6500. På hjemmesiden til Mongoose er det en veilledene pris på 749 dollar, som tilsvarer noe sånt som ~4500 kroner. Er 6k en grei pris, om man legger på frakt, montering, service osv? Men tar den uansett, er ikke så mye bedre å få i denne byen til den prisen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...