Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
FS = full suspension = fulldempet.

8734176[/snapback]

Ok, men er det så digg da? Det suger jo energien du bruker.

8734235[/snapback]

 

Ja til det første og et kontant nei til det andre :)

Lenke til kommentar
FS = full suspension = fulldempet.

8734176[/snapback]

Ok, men er det så digg da? Det suger jo energien du bruker.

8734235[/snapback]

Personlig liker jeg det ikke om du skal sykle vei, grus og slikt. Men om du sykler mer i terrenget er jo FS herlig.

 

Jeg har en Kona, dempet forran

Jeg har også en annen, husker ikke navnet, fulldempet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hm.. eg har en specialized til 9000. kun framdempera, men eg ganske fornøgd med den. synst fulldempa e bortkasta.

8735108[/snapback]

 

Har du prøvd en skikkelig fulldempet på skikkelig underlag?

 

Lurer på hvor mange ganger jeg har postet det dårlige mobilbildet i denne tråden her. Må nesten ta et nytt hvis jeg skal fortsette å spamme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har kjørt ett ritt på softtail, men der må jeg si at det er bedre å kjøre hardtail. Derimot når det er leking som gjelder, så er FS helt overlegent!

8735282[/snapback]

 

Soft tail er ikke det samme som full suspension.

Lenke til kommentar
Hva med GT Ruckus? Jeg hat tilfeldigvis en til overs...

8735282[/snapback]

 

Skulle til å kjøpe en Ruckus 3.0 brukt for 3800, men virka shady hele driten. En kar som skulle selge for nabogutten, og plutselig skulle dem ha mer osv.

Så den på BikeTech.no til 4500 eller noe, men er ikke så superkeen på å bestille, får bli siste utvei. Utvalget av sykler her i Tromsø er jo greit nok, men får jo aldri noe på tilbud her om det ikke er dritsykler eller man kjenner folk bak kassa, som gjør det litt kjipt når man har lyst til å prøve en annen form for sykling enn det man er vant med.

 

Edit: Har lyst til å teste ut litt stikjøring, hoppe litt rundt osv. Masse flotte stier og et flott fjell med kabelheis, med masse stier nedover, samt en del over øya her. Er visst nevnt noen av dem i stiguiden på terrengsykkel.no.

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Jeg har kjørt ett ritt på softtail, men der må jeg si at det er bedre å kjøre hardtail. Derimot når det er leking som gjelder, så er FS helt overlegent!

8735282[/snapback]

 

Soft tail er ikke det samme som full suspension.

8735305[/snapback]

Klart det ikke er, derfor: jeg har kjørt ett ritt på softtail, men liker hardtail bedre der! Men til leking så er FS (slik som den jeg postet bilde av) overlegent. Var kanskje litt rar sammenheng, men tror det skal være mulig å skjønne :)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Har merket et par småting på den nye sykkelen min. (ca. 2 uker gammel) ¨

 

For det første, virker dempegaffelen noe løs, det gjorde den ikke den første uka. Det er riktignok en billig Suntour XCM gaffel, men når jeg bremser ned virker det som den vingler litt fram og tilbake, som om den ikke er helt stiv (horisontalt).

 

En annen ting er felgen. Når jeg bremser med forbremsene merker jeg små "hakk" i et fast mønster, en gang hver gang hjulet går rundt. Når jeg studerer felgen nærmere er det en skjøt i felgen som er årsaken, er det noe som slites til?

 

Er dette vanlig ? (det er en Nakamura Comp XT sykkel)

Lenke til kommentar

Whoho! Så denne tråden nå!

 

Har begynt å sykle en del. Sykla 7 mil på lørdagen, og rundt 6 mil en dag i hver helg før det i noen uker. Greia med sykkel er at vi sykler og prater, noe som gjør det ganske kult. :thumbup:

Bakken hjem er tung. 1mil med rundt 7% oppover hele veien, svir godt i beina. Ihvertfall for meg :whistle:

Sykler på en sykkel til 3000kr, hakke peiling på merke eller noe. Den ruller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har syklet ekstremt lite i år. Skal ut i morgen for første gang på lenge. Blir en del mer turer etter 22. juni, når jeg flytter hjem igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...