Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelp? Jatakk.

 

Planer om å kjøpe meg landeveissykkel, aldri syklet det før, men har syklet endel rundt på offroadere.

Planen er å kjøpe så billig som mulig, men fortsatt kjøpe en god sykkel. Poenget er altså at den skal være av en viss kvalitet, men ikke i topp-klasse, såklart. Skal kun brukes til treningsturer, så jeg setter ikke veldig store krav til sykkelen, men det skal ikke være en typisk "billigsykkel". :)

 

Har igrunn ikke noe budsjett jeg skal forholde meg til, men mye dyrere enn 15 000 bør det ikke bli.

Lenke til kommentar

Legg deg på Shimano-105 utstyr overalt christer-R, sånn omtrent. Det vil du finne i prisklasse fra rett under ti-tusen til opp mot 20-tusen avhengig av ramme, hjulsett o.l.

Stikk innom butikkene i ditt område, og føl deg litt frem på hvor folk kan sakene sine og hvor de ikke kan det. Stor forskjell på kompetansen, og når du skal starte å sykle en del landevei er det viktig at du får tilpasset sittestillingen slik du bør ha den. :)

Lenke til kommentar

Så ut som en finfin sykkel det der, ManagHead. Eneste problemet er at Anton Sport har butikker kun i sør, jeg bor i Trondheim. Noen som vet andre butikke som fører Jamis?

 

Har også hørt at jeg ikke bør gå under Shimano sitt 105-system hva gjelder girsystem ja, så det er klart. :)

 

Har planer om en butikkrunde på Lørdag, så det er bare å komme med tips!

Lenke til kommentar
Vil tro du ikke klarer å få bedre sykkel enn det der til den prisen. Sikker på ta de ikke sender? ;)

8694956[/snapback]

 

Står ikke noe om det på siden deres såvidt meg bekjent, så jeg tviler egentlig! Men 9975,- for den der var veldig kurrant! Om jeg finner den her i trondheim så blir det nok en slik ja!

Lenke til kommentar

Prisen er jeg ikke sikker på du, siden jeg har plukket litt deler fra forskjellige plasser (ramme og drivverk som er nytt denne gangen). Men de ligger vel fra 15-30000 avh. av utstyr du vil ha?

 

Btw, må bare si at FS er helt konge å sykle på :D

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Fikk litt lyst på den Genius MC30'en som lå/ligger til salgs (i small), men det blir litt mange lapper. Ny leilighet skal ha møbler og slikt.. *sukk*

8732648[/snapback]

 

Jeg var ganske nær ved å kjøpe den i fjor.

Lenke til kommentar
Veit ikkje om ditta e rett tråd å poste i men..  No i det siste har eg hatt ei forferdelig knirking kvar gong eg har trødd på trødja. høres ut som de kjem noke slags knirking ifrå kranken, ka kan de vere og korleis skal eg fikse den?

8733634[/snapback]

Tror det holder å stramme kranken litt:)

 

 

 

Ehm, hva menes med FS her? Fulldempa?

Lenke til kommentar
Veit ikkje om ditta e rett tråd å poste i men..  No i det siste har eg hatt ei forferdelig knirking kvar gong eg har trødd på trødja. høres ut som de kjem noke slags knirking ifrå kranken, ka kan de vere og korleis skal eg fikse den?

8733634[/snapback]

Tror det holder å stramme kranken litt:)

 

 

 

Ehm, hva menes med FS her? Fulldempa?

8733918[/snapback]

So det vakje verre enn de nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...