Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at de kombipedalene med dobbelsidig SPD vil være klumpete og vonde med hverdagssko.

 

Jeg ville valgt ren SPD med avtagbar innleggsplattform i plast, eller kombi med spd og flat.

 

Alternativet er naturligvis å bytte pedaler mellom turene, men det blir litt mye styr om man både trener og pendler tett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg drikker kaffe og leser til eksamen.. Og smygleser forum.

8614669[/snapback]

 

Haha! Gjør eksakt det samme! Har Norsk skriftlig Eksamen snart :(

8615084[/snapback]

Det kom jeg også opp i! Jeg sitter også oppe og øver, men bør snart gå å legge meg, skal ut å sykle imårra, har nesten hele dagen på meg :thumbup:

Endret av Tee_C
Lenke til kommentar
Jeg skal ha Eksamen på Tirsdag og Torsdag NESTE uke :w00t:

8615154[/snapback]

Jeg også!

 

 

Kanskje ikke så rart, vi kom jo opp i norsk begge to, går du på ungdomsskolen?

 

For å holde topic

 

Skal trene fjell/klatring i mårra ;)

8615183[/snapback]

 

Jeg er syk så dagen går med til andre ting.

 

Hvilken skole går du på? Jeg ler høyt om vi går på samme skole...

Lenke til kommentar
Jeg skal ha Eksamen på Tirsdag og Torsdag NESTE uke :w00t:

8615154[/snapback]

Jeg også!

 

 

Kanskje ikke så rart, vi kom jo opp i norsk begge to, går du på ungdomsskolen?

 

For å holde topic

 

Skal trene fjell/klatring i mårra ;)

8615183[/snapback]

 

Jeg er syk så dagen går med til andre ting.

 

Hvilken skole går du på? Jeg ler høyt om vi går på samme skole...

8616803[/snapback]

Jeg tviler sterkt på at vi gjør det, det er bare jeg som er "sykkelgutt" etter det jeg har forstått, jeg går på frakkagjerd ungdomsskole

Lenke til kommentar

Kommer veldig ann på hva du forventer å få tilbake. Du finner nok en sykkel til 3k men skal du ha en god sykkel til terrenget så trenger du gode dempere og en helt grei demper koster raskt en del lapper alene ;)

 

Men når det er sagt slipper du å hoppe unødvendig høyt opp i pris. Allerede ved 5k vil du få en langt bedre sykkel IMO. Ovenfor dette blir det bare enda mer krem ;)

Lenke til kommentar
Kommer veldig ann på hva du forventer å få tilbake. Du finner nok en sykkel til 3k men skal du ha en god sykkel til terrenget så trenger du gode dempere og en helt grei demper koster raskt en del lapper alene ;)

 

Men når det er sagt slipper du å hoppe unødvendig høyt opp i pris. Allerede ved 5k vil du få en langt bedre sykkel IMO. Ovenfor dette blir det bare enda mer krem ;)

8634316[/snapback]

 

Har fått tilbud på denne sykkelen til 3000kr.

Good deal? :)

Lenke til kommentar

post-43312-1179432152_thumb.jpg

Kommer veldig ann på hva du forventer å få tilbake. Du finner nok en sykkel til 3k men skal du ha en god sykkel til terrenget så trenger du gode dempere og en helt grei demper koster raskt en del lapper alene ;)

 

Men når det er sagt slipper du å hoppe unødvendig høyt opp i pris. Allerede ved 5k vil du få en langt bedre sykkel IMO. Ovenfor dette blir det bare enda mer krem ;)

8634316[/snapback]

 

Har fått tilbud på denne sykkelen til 3000kr.

Good deal? :)

Lenke til kommentar

Nå får man ikke se hva slags frontskifter, sjaltere og bremser som sitter på. Men utifra det man faktisk ser, så Ja, god deal.

 

EDIT:

SKS har noen lekre 700c 25-288mm avtagbare skjermer med enkeltfeste, men jeg fant de ikke på Cyclecomponents. Likte ingen av de der spesielt godt..

 

Husk også at du må ha en lås du gidder å ta med deg, den har ingen nytte dersom den ligger hjemme i garasjen. ;) Bare som et praktisk tips.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Håper det ikke er spurt om hundre ganger før, så jeg spør like godt her (ja jeg er lat):

 

Skal nå snart kjøpe meg ny sykkel, og er ganske gira på en dirt-sykkel, da jeg er ganske glad i å hoppe og kjøre litt stier og slikt. Den gamle GT Palomar-sykkelen min har sett bedre dager før jeg begynte å kjøre litt røft med den i fjor, og den er nå helt grusom å sykle med (etter en del småhopping og kræsj).

 

Har desverre ikke et helt lass med penger, og tenker en prisklasse på rundt 3500-4000. Har bare kikket litt innom på G-sport, hvor jeg fant Diamant Idol's Eye til 3499 og på Intersport fant jeg en Nakamura No Limit til 3999 (info, tatt fra intersportkatalogen: Ramme - 7005 aluminium, gaffel - suntour xcm, navgir/krankgir - shimano Acera/C050, krank - Suntour duro, bremser - Tektro IO skivebremser).

 

Spør her, da jeg egentlig ikke har peiling på hva som er best for en nybegynner. Så lurer egentlig på hvilken som er best av de to, evt. andre hard tails i den prisklassen.

Takker for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...