Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en splitter ny Nakamura sykkel med V-bremser. Jeg merket at bremsene skrek litt når jeg bremset hardt, og smurte klossene og felgen med litt olje foran og bak... Nå er skrikingen borte, men bremseeffekten er redusert voldsomt..

 

Var det dumt av meg? Går det seg til, eller må jeg tørke av oljen igjen..?

Lenke til kommentar

Skal i disse dager kjøpe meg en ny terrengsykkel da jeg har kjørt ihjel min forrige. Kan ikke si at jeg har veldig mye peiling på sykkel, så trenger litt hjelp her. Kan bruke rundt 8000 kroner og kommer til å bruke sykkelen i hvert fall annenhver dag i 1-2 timer i skogen og på veien (må sykle et lite stykke på asfalt for å komme til skogen). Ut i fra det jeg har lest her så er det vel da en terrengsykkel jeg burde se etter.

 

Var i en lokal sykkelbutikk i går og snakket med butikkeieren der og han anbefalte meg en Trek 6500, noen som har noen erfaringer med denne? Jeg er litt over 190 cm høy og veier rundt 80kg, så han sa at jeg først og fremst burde se etter en sykkel med solid krank, gode hjul og gode dempere, siden jeg var såpass høy og hadde da ganske mye tråkraft. Noen som kan backe opp det han sa? Vil bare sjekke litt rundt før jeg svir av 8 lapper på en sykkel.

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Var i en lokal sykkelbutikk i går og snakket med butikkeieren der og han anbefalte meg en Trek 6500, noen som har noen erfaringer med denne?

8601013[/snapback]

 

Jeg syklet på en slik i flere år. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Var i en lokal sykkelbutikk i går og snakket med butikkeieren der og han anbefalte meg en Trek 6500, noen som har noen erfaringer med denne?

8601013[/snapback]

 

Jeg syklet på en slik i flere år. Veldig fornøyd.

8601754[/snapback]

 

Høres bra ut, ser jo absolutt ut som en bra sykkel på papiret. Har du noen andre anbefalinger til en med min høyde og prisklasse rundt 8000?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en splitter ny Nakamura sykkel med V-bremser. Jeg merket at bremsene skrek litt når jeg bremset hardt, og smurte klossene og felgen med litt olje foran og bak... Nå er skrikingen borte, men bremseeffekten er redusert voldsomt..

 

Var det dumt av meg? Går det seg til, eller må jeg tørke av oljen igjen..?

8600529[/snapback]

 

Dersom man erfarer problemer med skriking på v-bremser er det bare å skråstille klossen litt ut i kjøreretningen. Hjelper godt på. :) Er det en litt eldre sykkel kan det lønne seg å vaske av felgsiden med mildt såpevann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...