Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bygg ut med en liten kloss fra gaffelbenet da vel ;) Gjorde det når jeg brukte sykkel på rulle (og dermed hadde sensoren bak), fungerer finfint.

 

Pusur, ja skivebremser fungerer bedre i regn. Men til vanlig bruk så er det ikke noe problem å ha V-bremser, forutsatt at de er av ok kvalitet og at felgen har vært renset den siste måneden.

 

EDIT: speedometer monteres på eikene, ikke dekket. Posisjonen har ingenting å si, så lenge avstandend mellom sensor og giver er passe. :) Et hvert punkt på hjulet passerer jo bare en gang per omdreining uansett. Kanskje er det noe som heter 700© der Zappza ? Det er tilsvarende 28"

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har kjøpt ny sykkel nå, til 7k. Nakamura med hydrauliske skivebremser og lockout dempere. Den har tynne store kjul med litt terrengaktige dekk og er absolutt og anbefalle.

8556091[/snapback]

 

Specs? Nakamura leverer som regel veldig gode sykler til bra priser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan i helsikke kan jeg få av den magneten eller hva det er som sitter på eikene?:p

8556214[/snapback]

 

Bruke muskler. Bare synd at de fleste syklister er spinkle som tannpirkere på overkroppen...

Lenke til kommentar
*snip*

8552761[/snapback]

 

6K er nok litt mer enn eg hadde tenkt, 4-5 er vel mer realistisk, noen som har noen å anbefale? Bår i Bergen, så kan kjøpe fra f.eks. Sykkelsenteret.

 

Er slike Biltema sykler bare dritt?

 

men med eller uten demper?

 

 

8555818[/snapback]

 

Svarer i rekkefølge på dine spørsmål:

 

Jge vet rett og slett ikke, se på alt av sykkelforhandler rundt omkring i området, se hva du liker best, og ikke glem å få med skjermer, støtte og eventuelt lås. (endel tar det med i prisen) Jo lettere sykkelen er jo bedre er det. husk det når du er ute og kikker ;)

 

Biltema virker ihvertfall veldig dritt, tør ikek si mer enn det, har en søster som kjører rundt på en derfra, den funker greit, men hakker og klikker mer enn jeg har sett noensinne.

 

DEMPER, finner du hybrider til den prisen uten demper skal du være god. ;)

Men ikke fulldempet, gjerne demper på sete og foran men ikke bak.

Lenke til kommentar
EDIT: speedometer monteres på eikene, ikke dekket. Posisjonen har ingenting å si, så lenge avstandend mellom sensor og giver er passe. :) Et hvert punkt på hjulet passerer jo bare en gang per omdreining uansett. Kanskje er det noe som heter 700© der Zappza ? Det er tilsvarende 28"

8556064[/snapback]

Ok, eikene da ^^

Sensor å giver, hvorfor har dette så mye å si? Er det ikke nok at sensoren oppfatter at giveren går forbi?

 

 

Er noe som heter 700© ja. Takk for svaret =)

 

____

 

Jeg kjøpte meg en Nakamura Highlander 2006 modell til 3500 (var satt ned 500 siden det var fjorårets modell).

 

Synes det var et godt kjøp, jeg ville sykle fort på asfalt, og det har jeg gjort også ^^

 

62 km/t i nedoverbakke.

 

edit:

DEMPER, finner du hybrider til den prisen uten demper skal du være god.

Men ikke fulldempet, gjerne demper på sete og foran men ikke bak.

 

Var på G-Sport å så på sykkel først, og der hadde de en hybridsykkel uten dempere til 3999,-

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
EDIT: speedometer monteres på eikene, ikke dekket. Posisjonen har ingenting å si, så lenge avstandend mellom sensor og giver er passe. :) Et hvert punkt på hjulet passerer jo bare en gang per omdreining uansett. Kanskje er det noe som heter 700© der Zappza ? Det er tilsvarende 28"

8556064[/snapback]

Ok, eikene da ^^

Sensor å giver, hvorfor har dette så mye å si? Er det ikke nok at sensoren oppfatter at giveren går forbi?

8556696[/snapback]

Ja, den registrerer hvor mange omdreininger hjulet går rundt per tidsenhet. Du må skrive inn den riktige omkretsen på dekket ditt, så regner den ut hvor fort du sykler.

Lenke til kommentar
Ja, den registrerer hvor mange omdreininger hjulet går rundt per tidsenhet. Du må skrive inn den riktige omkretsen på dekket ditt, så regner den ut hvor fort du sykler.

8556848[/snapback]

Det skjønner jeg jo, det var bare om det har noe å si hvor langt magneten er i fra "telleren". Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Ja, den registrerer hvor mange omdreininger hjulet går rundt per tidsenhet. Du må skrive inn den riktige omkretsen på dekket ditt, så regner den ut hvor fort du sykler.

8556848[/snapback]

Det skjønner jeg jo, det var bare om det har noe å si hvor langt magneten er i fra "telleren".

8556990[/snapback]

På noen speedometre skal det ikke mye til før den ikke greier å telle riktig/telle i det hele tatt. Jeg passer alltid på å ha maks 2-3 mm mellom sensor og magnet, siden jeg tidligere har opplevd mange dumme speedometre. Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Noen anbefalinger til en sykkel? Helst hybrid(passer vel best til mitt bruk?) med tynne dekk, skal brukes til 30-40+ Km i uken, på asfalt, en del bakker, er 14 år. Budsjett 0-5000 ca. Er ute etter å få så mye som mulig for pengene, siden budsjettet ikkje er så stort. Skal ta meg en tur til byn(Bergen) og se litt, men hadde vært fint med noen anbefalinger. Og kanskje en liste over ting som er viktig å se etter? Prutetips er også velkommen :tease:

 

BTW: Noen som så Thomas og Harald prøvde seg på Trondheim-Oslo? :p

 

EDIT: Hvorfor ser dekkene til proffsyklister ut som de er blåst opp som en ballong?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...