Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde også det, men jeg fant ut at det ikke var sånn. Hvis du går ut og prøver å "trø" med en fastnøkkel, så ser du fort at pedalen skrur seg ut.

8508849[/snapback]

Feil. Jeg hadde nettopp Paraolympic-deltager, Terje Tho på besøk, og da hadde jeg skrudd feil vei, og satt pedalen fast, noe inni helvette.

Da hadde jeg skrudd "framover" og vi fikk den ikke løs før jeg skrudde bakover.

Gjengene er laget slik at man ikke skal kunen trø ut pedalen, uten å trø bakover.

Hvilke sykler dere tester på vet jeg ikke, og kan godt være noen fra biltema som har festet pedalarmene feil, min sykkel er nok rett festet.

Som sagt, gjengene er laget slik at det ikke skal være mulig å skru de ut ved å trø.

8510294[/snapback]

Da forslår jeg at du prøver følgende:

- Løsne pedalen litt.

- Sett fastnøkkelen innpå.

- Hold fastnøkkelen parallellt med gulvet mens du trør fremover.

- Rapporter resultat!

 

Hvis du i tillegg filmer det, skal jeg tro deg.

8511618[/snapback]

 

 

Jge har misforstått. Jeg trodde dere mente når man var ute å syklet, atr det da kan løsne ved å skru framover. Når man holder fastnøkkelen på et sted, å trør framover løsner det, det er fordi føstnøkkelen "skrur" bakover.

Lenke til kommentar
Jeg har mista litt gløden for landeveissykling i det siste jeg. Er rett og slett ikke motivert til å sette meg på setet og ta en skikkelig langtur på raceren. Derfor trenger jeg noe som motiverer meg, men lurer på hva.

 

Noe som får dere veldig motivert for å sykle? Nye deler? Skru på sykkelen? Se sykling på tv?

8513893[/snapback]

 

En kjæreste som sykler må være digg. Ta seg en liten pause etter 2 timer og kline litt.

 

Se noen klipp fra Tour De france funker hos meg...

 

Om man skal sykle langtur, er det viktig med en sykkelkompis.... da gruer man seg ikke til neste gang...

Lenke til kommentar
Jeg har mista litt gløden for landeveissykling i det siste jeg. Er rett og slett ikke motivert til å sette meg på setet og ta en skikkelig langtur på raceren. Derfor trenger jeg noe som motiverer meg, men lurer på hva.

 

Noe som får dere veldig motivert for å sykle? Nye deler? Skru på sykkelen? Se sykling på tv?

8513893[/snapback]

Terrengsykling?

Lenke til kommentar
En svak bøy i girøret kan rettes opp dersom man har verktøy til det, men en kraftig bøy vil utgjøre en svakhet om den rettes og øret vil knekke neste gang. Nytt girøre er det ikke sikkert at G-sport kan få tak i da det finnes hundrevis av

8513111[/snapback]

 

Det er vel poenget med et utbyttbart girøre. Det sparer ramme og gir ved å gi etter.

 

Nå koster et slikt girøre knapt 200kr, så det er like greit å kjøpe nytt i stedet for å knote med justering og oppretting.

8513820[/snapback]

 

Ja, det er utvilsomt poenget at det skal være svakere enn ramma. Men jeg ville ikke bøyd et veldig bøyd girøre tilbake, fordi aluminium lett får tretthetsbrudd. Neste gang det får seg en kraftig smell vil det ikke bøye seg (noe du kan sykle videre med) men ofte knekke tvert av.

 

MathiasF: Jeg tør ikke love deg noenting, iom at jeg ikke skal jobbe og vet at det er kaotisk på verkstedet. Men ring innom i morgen tidlig på 33325833, og spør etter Morten (eller Gert). Forklar hvordan sykkel det er, hva som er problemet og hvorfor du trenger den tilbake så kjapt. :)

Lenke til kommentar
Olsen: Skal mange TVK-tasser sykle langrunden på Byneset-Klæbu på søndag, da?

8515077[/snapback]

 

Si hvem du er først...

 

Liker ikke at folk som skjenner meg, vet hvordan jeg er på nettets mørke bakgater :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er nok en del som skal sykle byeneset-klæbu. Selv så skal jeg jobbe så jeg skal ikke delta.
Lenke til kommentar
Vel, når du har oppgitt fullt navn i profil, så er det jo ikke så vanskelig :tease:

 

Forresten, ingen grunn til å si noe til kjerts, han sykler jo for Orkla. Kjerts, kjenner du forresten en som heter André  i Orkla CK? Sykler mjunior.

8520649[/snapback]

 

pffft! CK Victoria / Team Byggkjøp. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...