Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på flatland-sykler, og street-sykler? (Jeg vet hva de brukes til, jeg vet bare ikke hva som er forskjellene på selve sykkelene.)

En blanding av de to ville nok være det ideelle da jeg mest sannsynlig ville drevet med litt av begge om jeg hadde skaffet meg en slik sykkel.

Vel, street-sykler er ihvertfall laget for å tåle mer. Andre forskjeller er f.eks. at de har glatte pegs, som man kan grinde på, i motsetning til flatland-syklers seraterte eller griptape-kledde pegs, som man får grep på. Flatland sykler har også freecoaster, som gjør at pedalene står stille når sykkelen trilles bakover, noe de færreste street-sykler har.

Er litt usikker på om du får en bra blandings-sykkel.

Men på bmx.no er det mange som kan hjelpe deg som kan mer enn meg ;)

Lenke til kommentar
Artikkel i lokalavisa hjemme:

Sykkelsesongen står for døra, men er det tryggest å sykle med eller uten hjelm?

Interessant lesing.

Nå liker ikke jeg å sykle på trafikkerte veier, men skulle jeg gjort det, ville jeg brukt hjelm. Men det var skummelt å se forskningsresultatene.

Jeg tror ikke dette med å bli mer uforsiktig når man bruker hjelm gjelder meg.

8451853[/snapback]

 

Jeg kommer likevel til å benytte meg av ''kondomdrakt'' og hjelm :dontgetit:

Lenke til kommentar
Vektgrensa er 6,4 eller 6,5kg. Bare tull!

8424962[/snapback]

 

UCIs vektgrense er på 6,8kg. Mannen har helt rett. Men sykkelen har ikke blant annet ikke pedaler og flaskestativ, og dessuten er det enkelt å øke totalvekten ytterligere med noen få gram.

 

Edit=typo

8425076[/snapback]

 

Helt rett ja, men norske ritt er ikke UCI ritt. Så er her i Norge så betyr det ikke allverden. :)

Lenke til kommentar
Nei, det blir ikke fulldempa. Prøvde en Trek top fuel 9.8 i går, den syntes jeg ble for tung, og jeg tror ikke jeg vil tjene like mye på det. Spes ettersom at den vil bli litt vanskeligere å sykle teknisk i oppoverbakker.

 

Den jeg skal kjøpe nå er en Specialized, som foss sport på Strømmen har satt sammen selv. carbon ramme, xo twist shifter, og bakgir. Framgiret er xtr. Husker ikke resten av komponentene, men når jeg prøvde den i går så var den utrolig god og lett å sykle med. Skal hente den i ettermiddag, så da kan jeg sette inn et bilde av skjønnheten. :D

8428594[/snapback]

 

Hvis du skal ha ny sykkel så kan jeg anbefale Scott Scale 20 (28999,-)

www.scottusa.com

 

Ellers når det gjelder Trek så har jeg både hørt og vært med på noe reklamasjon saker.

Og de gutta på Foss sykler er ikke de snilleste.. har en i Gjøvik/raufoss sykkel klubb som skulle reklamere på at ramma på en Fuel 9.9 som knakk og det gikk hvis ikke gjennom hos de vertfall. De fleste i min familie har Trek og det er en fin sykkel, men når det gjelder garanti så er de helt ubrukelige.

Lenke til kommentar
Helt rett ja, men norske ritt er ikke UCI ritt. Så er her i Norge så betyr det ikke allverden. :)

8457332[/snapback]

 

Norgescup er vel strengt tatt regulert av de samme reglene. I tillegg er det enkelte ritt som har UCI-status (Ringerike GP?).

 

 

 

6,5 med pedaler og konk-hjul... hihi

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha ny sykkel så kan jeg anbefale Scott Scale 20 (28999,-)

www.scottusa.com

 

Ellers når det gjelder Trek så har jeg både hørt og vært med på noe reklamasjon saker.

Og de gutta på Foss sykler er ikke de snilleste.. har en i Gjøvik/raufoss sykkel klubb som skulle reklamere på at ramma på en Fuel 9.9 som knakk og det gikk hvis ikke gjennom hos de vertfall. De fleste i min familie har Trek og det er en fin sykkel, men når det gjelder garanti så er de helt ubrukelige.

8457352[/snapback]

Har allerede kjøpt sykkel nå. Det ble den specialized sykkeln på Foss. Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå ann å reklamere på en Trek sykkel, i en butikk hvor jeg aldri har registrert Trek. Dermed vil jeg også anta at han heller ikke kjøpte sykkelen der. Dessuten så tviler jeg på at de gidder å gjøre noe rabalder ut av det, hvis det skal være noe. Både jeg og pappa er stamkunder der, og vi handler en god del.

 

Jeg vet ikke hvorfor men jeg har ikke noe godt inntrykk av Scott, jeg ser for meg dyre sykler, og altfor spinkle rammer. Og jeg kan trykt si at jeg fikk mye mer for penga på den Specialized'n enn på en scale 20. som var dyrere.

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Hvis du skal ha ny sykkel så kan jeg anbefale Scott Scale 20 (28999,-)

www.scottusa.com

 

Ellers når det gjelder Trek så har jeg både hørt og vært med på noe reklamasjon saker.

Og de gutta på Foss sykler er ikke de snilleste.. har en i Gjøvik/raufoss sykkel klubb som skulle reklamere på at ramma på en Fuel 9.9 som knakk og det gikk hvis ikke gjennom hos de vertfall. De fleste i min familie har Trek og det er en fin sykkel, men når det gjelder garanti så er de helt ubrukelige.

8457352[/snapback]

Har allerede kjøpt sykkel nå. Det ble den specialized sykkeln på Foss. Jeg kan ikke se hvorfor det skal gå ann å reklamere på en Trek sykkel, i en butikk hvor jeg aldri har registrert Trek. Dermed vil jeg også anta at han heller ikke kjøpte sykkelen der. Dessuten så tviler jeg på at de gidder å gjøre noe rabalder ut av det, hvis det skal være noe. Både jeg og pappa er stamkunder der, og vi handler en god del.

 

Jeg vet ikke hvorfor men jeg har ikke noe godt inntrykk av Scott, jeg ser for meg dyre sykler, og altfor spinkle rammer. Og jeg kan trykt si at jeg fikk mye mer for penga på den Specialized'n enn på en scale 20. som var dyrere.

8461822[/snapback]

 

Btw.. må ha forklart meg feil... jeg mente dirkete fra importøren i Norge (trek.no)

Ja grattis med sykkel, hadde jeg bare scrolla litt ned så hadde jeg merka det =)

Lenke til kommentar
Hva synes dere? (bildet er vedlagt)

 

kjøpte freeride/dirt sykkel for tre dager siden og har ikke vært borti den type sykling før. Jeg har neon venner som er veldig motivende og det er bra :p

8461051[/snapback]

Det ''hoppet'' så utrykt ut :innocent:

8461847[/snapback]

 

Det var faktisk veldig deilig. (Droppet) var stødig og landingen var deilig, men det var en ekkel busk et bar meter etter landingen. Det var en stikkende opplevelse. men jeg stoppet i hvert fall :p

Lenke til kommentar
Hva synes dere? (bildet er vedlagt)

 

kjøpte freeride/dirt sykkel for tre dager siden og har ikke vært borti den type sykling før. Jeg har neon venner som er veldig motivende og det er bra :p

8461051[/snapback]

Det ''hoppet'' så utrykt ut :innocent:

8461847[/snapback]

 

Det var faktisk veldig deilig. (Droppet) var stødig og landingen var deilig, men det var en ekkel busk et bar meter etter landingen. Det var en stikkende opplevelse. men jeg stoppet i hvert fall :p

8462834[/snapback]

Ok, men da så :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...