Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Det er en mulighet. Har du syklet langt på samme kjede og kassett lenge, vil kanske det nye kjedet passe den gamle kassetten dårlig.

 

Bytter man kjede ofte nok, kan man spare kassetten litt lenger.

Trinsehjulene kan også være slarkete og surre til giringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

åh... Når du skifter kjedet på sykkelen må du også bytte kasetten. Det er fordi kjedet og kasetten slites slikt, og hvis du da setter på et nytt kjede vil den bare hoppe frem og tilbake fordi kjedet ikke får det feste den skal ha.

Det kan være at kjedet er for løst også, men da vil du se det veldig lett.

 

Edit: Det lønner seg som oftest å se om det er noen som har svart på neste side... :blush:

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar

Ble det vanskelig å sykle tekniske oppoverbakker med fulldemper? For myk eller for mye sag på bakdemperen?

 

Ang. skifte av drivverk. Å kjøre til kjedet er helt ferdig lønner seg ikke - da må du som sagt bytte krans, i tillegg må du bytte drevene fram for å unngå chainsuck. Det blir fort dyrt.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Ble det vanskelig å sykle tekniske oppoverbakker med fulldemper? For myk eller for mye sag på bakdemperen?

8429576[/snapback]

Nei, sykkelen ble litt tung å dra opp. Og da blir det litt tyngre når du skal opp en teknisk bakke med hindringer. Det blir jo en vanesak, men når jeg kan få det mye lettere med en fordempa sykkel, syns jeg det er like greit.

Lenke til kommentar
krankdrev (de 3 forran) holder gjerne lenger enn kassetten. Kanskje midterste drev slites raskere enn minste og største, men disse kan byttes hver for seg.

8432545[/snapback]

 

På Deore kvalitet og oppover er dette mulig og lønnsomt. Om det er nødvendig å bytte i det hele tatt får reperatøren i sykkelbutikken bedømme.

 

kjerts: Ja ES er jo dårlige hjul :p

Lenke til kommentar

Har ganske dårlig peiling på det tekniske på sykler, men på min Merida Kalahari 560 som jeg har brukt 3-4 år ble pensjonert her i fjor sommer da den ene demperen løsnet og mistet dempeefekten. Men feilen som gjorde at jeg byttet var at Kasseten løsnet fra selve hjulet slik at når man tråkket gikk kun tannhjulene rundt og laget et helsikes rabalder.

Lenke til kommentar

Har ihvertfall drevet litt med BMX, men gjør det nesten ikke nå lenger. Men det var flatland, og ikke street, som jeg regner med at du skal ha.

Så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, men jeg vet ihvertfall at Haro ikke er noe å satse på. Intersport/G-sport osv er ikke noe sted å kjøpe BMX.

BMX Element er en bra butikk.

Sjekk forumet på bmx.no for tips til valg av sykkel.

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på flatland-sykler, og street-sykler? (Jeg vet hva de brukes til, jeg vet bare ikke hva som er forskjellene på selve sykkelene.)

En blanding av de to ville nok være det ideelle da jeg mest sannsynlig ville drevet med litt av begge om jeg hadde skaffet meg en slik sykkel.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...