kdog Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det er en mulighet. Har du syklet langt på samme kjede og kassett lenge, vil kanske det nye kjedet passe den gamle kassetten dårlig. Bytter man kjede ofte nok, kan man spare kassetten litt lenger. Trinsehjulene kan også være slarkete og surre til giringen. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) åh... Når du skifter kjedet på sykkelen må du også bytte kasetten. Det er fordi kjedet og kasetten slites slikt, og hvis du da setter på et nytt kjede vil den bare hoppe frem og tilbake fordi kjedet ikke får det feste den skal ha. Det kan være at kjedet er for løst også, men da vil du se det veldig lett. Edit: Det lønner seg som oftest å se om det er noen som har svart på neste side... Endret 20. april 2007 av T_Trosten Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Ble det vanskelig å sykle tekniske oppoverbakker med fulldemper? For myk eller for mye sag på bakdemperen? Ang. skifte av drivverk. Å kjøre til kjedet er helt ferdig lønner seg ikke - da må du som sagt bytte krans, i tillegg må du bytte drevene fram for å unngå chainsuck. Det blir fort dyrt. Endret 20. april 2007 av ManagHead Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ble det vanskelig å sykle tekniske oppoverbakker med fulldemper? For myk eller for mye sag på bakdemperen? 8429576[/snapback] Nei, sykkelen ble litt tung å dra opp. Og da blir det litt tyngre når du skal opp en teknisk bakke med hindringer. Det blir jo en vanesak, men når jeg kan få det mye lettere med en fordempa sykkel, syns jeg det er like greit. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 hmm.. hva er kasseten da? Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det er den som kjedet tar tak i på bakhjulet, hvis du er med? For å bytte den trenger du spesialverktøy. Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 der med alle tannhjula? Lenke til kommentar
ainstainy Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Vett du kor mye det kommer på å få skiftet det?? kan eg ikke bare stille på vaierene som er på stryet som går den til giren? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Nei, ikke dersom det virkelig glipper. Du snakker om en operasjon som innebærer bytte av krans og krankdrev, alt fra 500-900 kr i deler, veldig avhengig av utstyrsnivået. Hør innom en kvalifisert sykkelbutikk for et prisoverslag. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 krankdrev (de 3 forran) holder gjerne lenger enn kassetten. Kanskje midterste drev slites raskere enn minste og største, men disse kan byttes hver for seg. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 "Sjå her, no!" Ksyrium ES er naturligvis bare treningshjul Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da blir det tempo på Søndag likevel da Grattis Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 krankdrev (de 3 forran) holder gjerne lenger enn kassetten. Kanskje midterste drev slites raskere enn minste og største, men disse kan byttes hver for seg. 8432545[/snapback] På Deore kvalitet og oppover er dette mulig og lønnsomt. Om det er nødvendig å bytte i det hele tatt får reperatøren i sykkelbutikken bedømme. kjerts: Ja ES er jo dårlige hjul Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har ganske dårlig peiling på det tekniske på sykler, men på min Merida Kalahari 560 som jeg har brukt 3-4 år ble pensjonert her i fjor sommer da den ene demperen løsnet og mistet dempeefekten. Men feilen som gjorde at jeg byttet var at Kasseten løsnet fra selve hjulet slik at når man tråkket gikk kun tannhjulene rundt og laget et helsikes rabalder. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Woohoo, de har meldt 5 grader, regn og vind her! Og jeg skal ut på en 5-timers tur imorra.... Gleder meg... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Ja, det kan selvfølgelig være et gåent boss. Men iom at problemet kom ved bytte av kjede, er det naturlig å tro at det er mistilpasning av drivverket som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Har fremdeles ingen planer om å kjøpe sykkel, men jeg har lyst på BMX. Hvilke merker funker best? Har hatt en Haro F4 en gang i tiden som var grei nok. Litt tung, og elendige bremser, men ellers grei. Endret 20. april 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har ihvertfall drevet litt med BMX, men gjør det nesten ikke nå lenger. Men det var flatland, og ikke street, som jeg regner med at du skal ha. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, men jeg vet ihvertfall at Haro ikke er noe å satse på. Intersport/G-sport osv er ikke noe sted å kjøpe BMX. BMX Element er en bra butikk. Sjekk forumet på bmx.no for tips til valg av sykkel. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Hva er forskjellen på flatland-sykler, og street-sykler? (Jeg vet hva de brukes til, jeg vet bare ikke hva som er forskjellene på selve sykkelene.) En blanding av de to ville nok være det ideelle da jeg mest sannsynlig ville drevet med litt av begge om jeg hadde skaffet meg en slik sykkel. Endret 20. april 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå