Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Forresten, kjerts, stiller du til start på tempon på søndag? Tenkte å prøve meg jeg og :green: Satt på tempobøyle (lånt) i dag, og testet litt - for en forferdelig sittestilling.

8423959[/snapback]

 

Har verken bøyle eller form egnet for tempo. Dessuten skal jeg nordover å hente ny racer :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, kjerts, stiller du til start på tempon på søndag? Tenkte å prøve meg jeg og :green: Satt på tempobøyle (lånt) i dag, og testet litt - for en forferdelig sittestilling.

8423959[/snapback]

 

Har verken bøyle eller form egnet for tempo. Dessuten skal jeg nordover å hente ny racer :love:

8424031[/snapback]

Form for tempo ha rikke jeg heller. Har kjørt ca. 10 racerturer i hele mitt liv, og i dag var den første med tempooppsett. Tror ikke jeg vinner nei :roll:

Lenke til kommentar

Er det faktisk lov å sykle med den sykkelen der i ritt? Syns å huske at det er en minimumsgrens på 6,8 kg, eller husker jeg feil nå? Og sykkelen blir vell enda litt lettere med nye felger... Hvor høy er du egentlig, må si du hadde veldig lav sittestilling.

 

Selv holder jeg på å kjøpe meg ny terreng sykkel for en 30'000,- Og nå ser ut som at det blir en Spezialiced carbon.

Lenke til kommentar

T_Trosten: Jeg er bare 161. Vi som er så små, har ikke lange nok armer og bein til å ha vanvittig høyt sete i forhold til styre.

 

6,6kg + pedaler blir 6,8. Med karbonhjul blir det litt mindre. Jeg sykler stort sett bare turritt, så da spiller det ingen rolle i forhold til UCI-grensen.

 

ManagHead: 53/39 er vanlig krank. Dvs at tyngste drev bak for juniorer må være 14 eller noe slikt. HAHA

Lenke til kommentar

Ja, ok. Det var no sånt no jeg tenkte meg. Jeg selv har bare flaks ettersom at jeg egentlig er finnmarking, og vi finnmarkinger er ofte lave. Bare å se på søstra mi som er 157. :tease:

 

K, så i turritt spiller det ikke noen rolle, eller er det bare det at de aldri gidder å sjekke vekta der?

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Ja, ok. Det var no sånt no jeg tenkte meg. Jeg selv har bare flaks ettersom at jeg egentlig er finnmarking, og vi finnmarkinger er ofte lave. Bare å se på søstra mi som er 157.  :tease:

8426563[/snapback]

bare tull det, Bodøværinger, De er lave:P er selv 185-186 og de fleste jeg kjenner er på min høyde :)

Lenke til kommentar
bare tull det, Bodøværinger, De er lave:P er selv 185-186 og de fleste jeg kjenner er på min høyde :)

8426578[/snapback]

Ja, jo... Det er vell forsåvitt sant, men du kan jo ikke si at det er like stor prosentandel som er over 190 i finnmark som det er i Oslo... Bare å dra til Tana, så er det nesten ingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Selv holder jeg på å kjøpe meg ny terreng sykkel for en 30'000,- Og nå ser ut som at det blir en Spezialiced carbon.

8424951[/snapback]

 

Epic da? Kjører det selv.

Lenke til kommentar

Nei, det blir ikke fulldempa. Prøvde en Trek top fuel 9.8 i går, den syntes jeg ble for tung, og jeg tror ikke jeg vil tjene like mye på det. Spes ettersom at den vil bli litt vanskeligere å sykle teknisk i oppoverbakker.

 

Den jeg skal kjøpe nå er en Specialized, som foss sport på Strømmen har satt sammen selv. carbon ramme, xo twist shifter, og bakgir. Framgiret er xtr. Husker ikke resten av komponentene, men når jeg prøvde den i går så var den utrolig god og lett å sykle med. Skal hente den i ettermiddag, så da kan jeg sette inn et bilde av skjønnheten. :D

Lenke til kommentar

Hvis girsystemet er rent, og det ikke er masse drit der, så er det girsystemet som ikke er skikkelig stilt inn. Jeg selv pleier ikke å gjøre det selv (Jeg er ikke så veldig mekanisk heller av meg da...), så jeg får noen som kan det til å gjøre det, eller så kan du få en sykkelbutikk til å fikse det for deg.

 

Og forresten det du kaller kjetting, heter kjede. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...