Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg også merke til at det er to litt forskjellige hybrid-sykler, DBSen har demper og mellomgrove dekker samt skivebremser, mens Velotechen er mer beregnet for ren vei og grusvei sykling uten demper og mest sannsynlig med smalere dekker.

Spørs på hva du skal bruke sykkelen til ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en fin rute som jeg kommer til å sykle en del, og den er ca 50/50 asfalt/grus(lysløype). Så da egner DBSen seg nok litt bedre til min preferanse. Jeg har vært på flere butikker i dag, og slik som det høres ut så er det ingen hybrider som "utklasser" DBS sin.

Lenke til kommentar

Da fikset Jon ( NorthWave ) min forbrems :D

 

Kjørte til XXL å fikk ny skive som bremser noe dårligere syntes jeg,men nå skal alt være bra. Den skiven jeg fikk var litt tykk, men men.

 

Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg sykler i en nedoverbakke så lager forbremsen lyd, den kommer ikke borti noe, men den lager bare lyd, kan dette være vinnen som kommer inn i de små hullene på skiva slik at den lager en slik lyd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg sykler i en nedoverbakke så lager forbremsen lyd, den kommer ikke borti noe, men den lager bare lyd, kan dette være vinnen som kommer inn i de små hullene på skiva slik at den lager en slik lyd?

8381881[/snapback]

 

Skivebremser har en tendens til å hvine litt når de er kalde. Er ikke farlig i det hele tatt, bare litt irriterende.

Lenke til kommentar
Men det er en ting jeg lurer på. Når jeg sykler i en nedoverbakke så lager forbremsen lyd, den kommer ikke borti noe, men den lager bare lyd, kan dette være vinnen som kommer inn i de små hullene på skiva slik at den lager en slik lyd?

8381881[/snapback]

 

Skivebremser har en tendens til å hvine litt når de er kalde. Er ikke farlig i det hele tatt, bare litt irriterende.

8381928[/snapback]

 

Ok, takk.

 

Hvorfor bremser bakbremsen ikke fullt så bra nå? Har jeg fått en dårligere skivebrems?

Lenke til kommentar

Her er bilde.

 

Spec ser ca. sånn ut:

Scott Team Issue Scandium

Rock Shocx SID WC

Race Face Turbine armer (2x9 giring)/Crank Brothers Cyan Ti lager

Mavic Crossmax (snart med NoTubes og noen passende dekk)

Shimano XTR skiftere og sjaltere

Shimano XTR krans

Shimano Dura Ace kjede (10-speed)

Shimano LX v-bremser (overraskende lette faktisk)

Kore Elite styre

Ritchey WCS stem

Easton EC70 setepinne

Selle Italia SLR sete

post-39497-1176558410_thumb.jpg

Lenke til kommentar

MathiasF:

Bra at det ordnet seg :)

 

Det kan nok være inviduelle forskjeller på skiver, men jeg har ikke opplevd noen som spesielt dårlige hva anngår bremsekraft. Normalt på bakbremsen begrenser jo underlaget bremsekraften mer enn noe annet.

Hvining kan ofte forekomme på skivebremser, og er en av ulempene. Men så er det ingenting som slår bremsefølelsen og krafta da.

 

EDIT: Lekkert det der MagnaHead ;)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilken ramme er det der, ManagHead? Ser at det er aluminium og den ser også litt eldre ut.

8382260[/snapback]

Det er en 03/04 mod Scandium Team Issue. Toppmodellen før(?) de kom med Scale i carbon. Den veier 1150 gram :)

8383545[/snapback]

 

Snakker vi ny brekkasje fra din side eller? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Håper da ikke det, selv om den er ufattelig lett, sammenlignet med andre alu-rammer vertfall :p

8383725[/snapback]

 

Er på mange måter Scott sitt varemerke å produsere überlette rammer som faktisk holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...