Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener noen sykkel/sportsbutikker gir gratis hjelp til slike problemer, tenker da på spesielt hvis sykkelen er kjøpt der. Men du kjøpte jo sykkelen i Oslo, og det er jo et stykke. På Intersport, hvor jeg bestilte sykkelen min har jeg fri service i ett helt år :)

Endret av Sammeh
Lenke til kommentar

Skru de skruene så mye at du kan bevege kalipperen litt fram og tilbake / opp og ned. Prøv så og skru fast igjen mens du klemmer inn hendelen. Og sjekk at alle skruene på skiva er festa ordentlig (torx-skruer).

 

En annen mulighet er å justere klossen ved å skru på en skrue på en av sidene.. Men nå husker jeg ikke helt om din brems har mulighet for det :hmm:

 

Men det kan også være at hjulet står skeivt hvis du har sånn chainstay.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett litt på en Nakamura Chrono til 9999kr i en katalog fra intersport, dette er hva som står om den:

 

Nakamura Chrono

Lett racersykkel som passer for treningsentusaster, men likevel rå nok for konkurransesyklister. Prispunktet gjør den godt egnet for nybegynnere og mosjonister. Sykkelen er med sin Kinesis Ultralight-ramme med Aprebic-karbonfork, blant de letteste(ca8,4kg) i dette prisleiet. Den 10-delte Shimano 105-gruppen, Truvativ Elita/Giga X-pipe krank med Shimano/A-class hjulsett og Maxxis Fuse kevlardekk, sikrer Chrono rask akselerasjo, presisjon og god kontroll.

 

Ramme: Dobbelbuttet Kinesis Aluminum

Gaffel: Aprebic Carbon

Navgir/Krankgir: Shimano 15

Krank: Truvativ Elita

Bremser: Tektro

Vekt: 8,4 Kg.

Pris:9999kr

 

En annen sykkel, som er litt billigere:

 

Nakamura Criterium:

Criterium gir tilgang til landeveisyklingens gleder ved et lavere prispunkt enn det som er vanlig. Til tross for den lave prisen, er den topp utstyrt og gir masse kjøreglede. Criterium veier kun 9,8 kg og har en lett Kinesis dobbeltbuttet aluminiumsramme. Utstyrspakken er svært god i forhold til prispunktet, og består bl.a av; Shimano Tiagra-komponenter, 3-delt Truvativ-krank(som gjør at en enkelt finner riktig utveksling) og et lett A-Class 500 hjulsett. Sykkelen passer alle entusiaster som vil begynne å trene langs landeveien - på budsjett.

 

Ramme: Dobbeltbuttet Kinesis Aluminium

Gaffel: Aprebic Aluminum

Navgir/Krankgir: Shimano Tiagra

Krank: Truvativ Isoflow

Bremser: Tektro

Vekt: 9,8 Kg.

Pris: 6999kr

 

Det var da de to syklene som lå i mitt prisleie. Noen tanker omkring de to?

Tusen takk

:)

 

Edit: Dette er racersykler.

 

Her er PDF-fil til syklene. De er på side 23.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...