Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Prøvde det nå, men det fungerte ikke, bremseklossen kommer stadig borti skiven. Lenke til kommentar
Sammeh Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Jeg mener noen sykkel/sportsbutikker gir gratis hjelp til slike problemer, tenker da på spesielt hvis sykkelen er kjøpt der. Men du kjøpte jo sykkelen i Oslo, og det er jo et stykke. På Intersport, hvor jeg bestilte sykkelen min har jeg fri service i ett helt år Endret 12. april 2007 av Sammeh Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Prøvde det nå, men det fungerte ikke, bremseklossen kommer stadig borti skiven. 8367750[/snapback] Er det på ene siden at den tar borti eller? Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Ser slik ut ja, når jeg ser ned der hvor den bremser ligger skiva mere på den ene siden enn den andre, håper bare ikke at skiva er skiev. EDIT- Kan det hende at jeg ikke skrudde skruene nok opp? Trenger virkelig hjelp. Endret 12. april 2007 av MathiasF Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Skru de skruene så mye at du kan bevege kalipperen litt fram og tilbake / opp og ned. Prøv så og skru fast igjen mens du klemmer inn hendelen. Og sjekk at alle skruene på skiva er festa ordentlig (torx-skruer). En annen mulighet er å justere klossen ved å skru på en skrue på en av sidene.. Men nå husker jeg ikke helt om din brems har mulighet for det Men det kan også være at hjulet står skeivt hvis du har sånn chainstay. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har ikke sånn cainstay nei. Prøver igjen nå. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Nei, fortsatt det samme. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har det vært sånn lenge forresten? Nye sykler og deler må alltid skrus og strammes på ofte før ting virker som det skal Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det har vært slik i 2 dager eller noe, sykkelen er helt ny ja. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Åhhh, blir så irritert! Det er nydelig vær ute og jeg sitter her inne med en skade Jeg vil ut å sykle Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Da har jeg sett litt på en Nakamura Chrono til 9999kr i en katalog fra intersport, dette er hva som står om den: Nakamura Chrono Lett racersykkel som passer for treningsentusaster, men likevel rå nok for konkurransesyklister. Prispunktet gjør den godt egnet for nybegynnere og mosjonister. Sykkelen er med sin Kinesis Ultralight-ramme med Aprebic-karbonfork, blant de letteste(ca8,4kg) i dette prisleiet. Den 10-delte Shimano 105-gruppen, Truvativ Elita/Giga X-pipe krank med Shimano/A-class hjulsett og Maxxis Fuse kevlardekk, sikrer Chrono rask akselerasjo, presisjon og god kontroll. Ramme: Dobbelbuttet Kinesis Aluminum Gaffel: Aprebic Carbon Navgir/Krankgir: Shimano 15 Krank: Truvativ Elita Bremser: Tektro Vekt: 8,4 Kg. Pris:9999kr En annen sykkel, som er litt billigere: Nakamura Criterium: Criterium gir tilgang til landeveisyklingens gleder ved et lavere prispunkt enn det som er vanlig. Til tross for den lave prisen, er den topp utstyrt og gir masse kjøreglede. Criterium veier kun 9,8 kg og har en lett Kinesis dobbeltbuttet aluminiumsramme. Utstyrspakken er svært god i forhold til prispunktet, og består bl.a av; Shimano Tiagra-komponenter, 3-delt Truvativ-krank(som gjør at en enkelt finner riktig utveksling) og et lett A-Class 500 hjulsett. Sykkelen passer alle entusiaster som vil begynne å trene langs landeveien - på budsjett. Ramme: Dobbeltbuttet Kinesis Aluminium Gaffel: Aprebic Aluminum Navgir/Krankgir: Shimano Tiagra Krank: Truvativ Isoflow Bremser: Tektro Vekt: 9,8 Kg. Pris: 6999kr Det var da de to syklene som lå i mitt prisleie. Noen tanker omkring de to? Tusen takk Edit: Dette er racersykler. Her er PDF-fil til syklene. De er på side 23. Endret 12. april 2007 av KristianG Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Nakamura Chrono Noen som har link til denne? Endret 12. april 2007 av Tee_C Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ingen som vet om en annen måte å fikse mine bremser på? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Du kan bruke shims da, men da trenger du ekstra deler. Har du sjekket at hjulet står beint ja? Kunne du ikke tatt ett bilde, rett ovenfra slik at vi får se klossene og skiva gjennom kalipperen Mulig det er så mye at det ikke holder å flytte den sidelengs i skruehullene. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) At hjulet står beint? Tok et kjapt bilde som ble ganske mørkt å dårlig så vet ikke om du ser det: Endret 12. april 2007 av MathiasF Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ubrukelig bilde. Du holder kameraet for nærme til at det får fokusert. Du har såpass god oppløsning at du kan holde det mye lenger fra. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Flere bilder, men fortsatt uklare, klarer desverre ikke få bedre: EDIT - Fungerer ikke å legge inn bilder :S Endret 12. april 2007 av MathiasF Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tok en sykkeltur i skogen idag. Herlig, men veldig vått. Ser ikke ut nå! :!: Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Fint å høre Shark. Du vet ikke hvordan jeg får fikset bremse problemet mitt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Fint å høre Shark. Du vet ikke hvordan jeg får fikset bremse problemet mitt? 8370644[/snapback] Usikker. Var litt mye rot og lese. Enkelt og greit, skriv problemet kort. Så skal jeg se om jeg kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå