Goophy Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Ny sykkel. Wheeler Raceline Eagle 10 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 http://home.no.net/mralien/sykkel/s5.jpg Huff... det setet ser ut som en skikkelig rompe-killer. Ellers ser sykkelen skikkelig snasen ut. ...bare må få med alt det dyre XTR-utstyret? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Knaselys i styrelageret er definitivt IKKE bra! Hvis du merker at det er tungt å svinge på styret, kan det faktisk være at du har krønsja kulene inne i lageret. Hvis ikke, er det nok bare litt grease som trengs. Mulig grunn kan være at det er brukt for mye makt under festingen av gaffelen. At dekket tar borti bakbremsen er lett å fikse selv. Bare å justere klossen bak. Kjedet skal ta borti giren foran hvis forgiren står i første og bakgiren står i 7,8 eller 9 gir bak. Alt etter om det er 7,8 eller 9-delt gir. At giren tar borti slik som du sier, trenger heller ikke å være galt. Garanti bortfaller ikke hvis du justerer giren selv, men hvis du ikke har peiling på justering, er det ikke særlig mye vits i å prøve på det. Stikk bort i sjappa der du kjøpte sykkelen, så fikser de det sikkert gratis. Tar ca. 2min å justere den. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 http://home.no.net/mralien/sykkel/s5.jpg Huff... det setet ser ut som en skikkelig rompe-killer. Ellers ser sykkelen skikkelig snasen ut. ...bare må få med alt det dyre XTR-utstyret? Faktisk er slike seter veldig gode å sitte på! Et sete skal ikke være mykt å bredt, men smalt og hardt! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 http://home.no.net/mralien/sykkel/s5.jpg Huff... det setet ser ut som en skikkelig rompe-killer. Ellers ser sykkelen skikkelig snasen ut. ...bare må få med alt det dyre XTR-utstyret? Faktisk er slike seter veldig gode å sitte på! Et sete skal ikke være mykt å bredt, men smalt og hardt! Sier du det? Er det vondere å sitte på en mellomting (f.eks på min) enn på et pinnesete? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det setet er faktisk utrolig deilig. Og selvfølgelig måtte jeg få med alt av XTR, som faktisk ikke er så dyrt. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Og selvfølgelig måtte jeg få med alt av XTR, som faktisk ikke er så dyrt. *kremt* Gru deg til du skal begynne å skifte slitedeler sier jeg bare Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 *kremt*Gru deg til du skal begynne å skifte slitedeler sier jeg bare Tja, om jeg hadde vært så tullerusk å kjøpe deler i norge hadde det blirr noe dyrt ja. Har uansett det meste liggende, minus krank da, men tror Hollowtech II-en holder en liten stund. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hvor mye betalte du for denne sykkelen? Så fin ut. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 16000,- utollet... Koster bitte litt mer på Oslo Sportslager. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) 16000,- utollet...Koster bitte litt mer på Oslo Sportslager. Ikke så værst pris det da. Er det god ramme da? edit: fant den ikke på sidene til oslo sportslager jeg men... Endret 6. juni 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Neh, den er ikke på sidene. Ramma er helt grei, selv om jeg ikke er helt vant med XC-sykler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 16000,- utollet...Koster bitte litt mer på Oslo Sportslager. Føler jeg har betalt litt overpris selv da. Betalte tilsvarende for en sykkel utstyrt med XT blandet med LX krank og nav, om jeg husker riktig. Rammen er super, sammen med felgene og dekkene som er blant verdens letteste. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Nja, felger med gode nav og en veldig lett ramme kan koste temmelig mye. Men sykler generelt i Norge er farlig overpriset i forhold til bla. Tyskland, så jeg vet ikke helt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Tingen med den sykkelen jeg har er at den er lokalbygget. Rammen er så vidt jeg husker fra GT-fabrikken, mens resten blir satt sammen her i landet. Dette sparer de en del på og kan derfor selge syklene billigere. Endret 8. juni 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Nja, felger med gode nav og en veldig lett ramme kan koste temmelig mye.Men sykler generelt i Norge er farlig overpriset i forhold til bla. Tyskland, så jeg vet ikke helt. Jeg har kjøpt en del deler fra sverige, har spart en god del tusener. Tyskland har jeg aldri sett noen priser fra, kan du komme med et eksempel? Gjerne med link Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Trenger en dempergaffel noe vedlikehold utover justering av stivheten? Jeg har en Marzocchi MZ-Race 100 mm gaffel på sykkelen min, trenger den smøring/vasking/rensing/el etter ca. et års bruk? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Vask den godt iallefall. Trenger nødvendigvis ingen annen service, men du kan jo alltids skifte pakninger for å være helt sikker. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvis du skal være "proff" bør du skifte pakninger, olje mm. flere ganger i året! Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Trenger absolutt ikke skifte mange ganger i året. Har faktisk ingen hensikt. Skifting av olje og pakninger annen hvert år er derimot fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå