Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite problem med bremsene på sykkelen min, de subber borti skiven så den bremser en god del. Nå er det første gang jeg har hatt skivebremser så aner rett å slett ikke hvordan jeg gjør det, det er hydrauliske skivebremser.

 

Tenkte egentlig å spørre en trener på syklingen om han kunne hjelpe meg, men i og med at det er noen dager til så vil jeg fikse det så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Mathias: Finn de skruene som løsner kalipperen fra festet, og skru de sånn at kalipperen blir løs (men ikke helt av :p ). Så klemmer du inn hendelen helt, mens du skrur fast kalipperen igjen. Nå skal kalipperen være sentrert i forhold til skiva. :) Hva slags brems er det snakk om?

Lenke til kommentar
Mathias:  Finn de skruene som løsner kalipperen fra festet, og skru de sånn at kalipperen blir løs (men ikke helt av :p ). Så klemmer du inn hendelen helt, mens du skrur fast kalipperen igjen.  Nå skal kalipperen være sentrert i forhold til skiva.  :)  Hva slags brems er det snakk om?

8367409[/snapback]

Husk at dette ikke fungerer dersom du har Is2000 feste både på kalipper og ramme, da må du "shimme-ut". Har du PM eller PM til IS, så fungerer dette :)

 

Kalipperen er den delen som griper tak rundt skiva.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...