Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Skal se om jeg får tak i de.

 

Pleier dere å ha sykkelen inne, eller ute? Får nemlig ikke lov til å ha sykkelen inne av mamma, men om jeg lar den stå ute kan jo sete, hjul ++ bli tatt, samt ruster det forterre, eller?

8342607[/snapback]

Regner med at det er aluminium, og det skal ikke ruste. Men jeg ville jo hatt den under tak iallefall, helst inne.

 

Mine sykkler står iallefall i en bod med tak og det hele om sommern, mens om vinteren tar jeg inn de dyre syklene og setter dem på vaskerommet- da dette er stort og de ikke står i veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må se til å få meg en sykkel, nå som det begynner å bli vår.

 

Jeg lurer dog på et par ting først:

 

1) Er usikker på om jeg skal gå for en hybridsykkel, eller en ren terrengsykkel. Liker å sykle både på asfalt og skogssti. Skal jeg være mest ærlig med meg selv blir det nok overvekt av asfaltkjøring.. Duger en hybridsykkel til litt terrengbruk?

 

2) Synes Hard Rocx har en del fine modeller. Er det noen av dem som er spesielt å anbefale fremfor andre? Har tenkt meg en pris mellom 6 og 9 lapper (men helst ca midt i mellom.. :whistle: ).

 

3) Hvilken rammestørrelse (både for hybrid- og terrengsykkel) egner seg best for en person på ca 184 cm, normal kroppsbygning?

 

og til slutt

 

4) Hvor i området Asker-Bærum-Oslo har de et tilfredsstillende utvalg av gode sykler? Jallagreier til 1999,- på G-Sport duger bare ikke.

 

EDIT: 5) Glemte en viktig ting: Dempegaffel eller ikke? Har aldri hatt det før, og ikke følt noe behov for det heller (enda en ting som må vedlikeholdes, liksom..). Hva synes forumet?

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Gir: rense ofte. Selv bruker jeg parafin til dette, den tørker ikke ut slik som white sprit, men smører litt samtidig. Deretter smøre med olje etter været.

 

Har du dempere som har mulighet for skiftning av pakninger etc. Når dette ryker er det jo bare og kjøpe nytt og skifte. tror ikke det er noe mer vedlikehold av gafflen. Kommer litt ann på, lufttrykk,oljetrykk- slike ting om det er et faktum- må dette selvfølgelig fylles på med tiden.

Lenke til kommentar

Heisann, håper det går bra at jeg spør noen nybegynnerspørsmål her.

I morgen skal jeg dra ut og finne meg sykkel, jeg har rotet litt rundt på internett og funnet ut at jeg vil gå for en hybridsykkel, det er fordi jeg vil kunne oppnå litt fart på asfalt, samt ha muligheten til å sykle i lysløyper osv.

 

Jeg har da sett på DBS Logic 387 som er årets modell. Tror dere at dette er en bra sykkel? Sykkelen skal brukes til asfalt/lysløype kombinert, i hovedsak skal jeg sykle for treningens skyld.

 

Hvis jeg da bestemmer meg for å handle denne(eller en annen) sykkel i morgen, hva bør jeg kjøpe med av ekstrautstyr(som f.eks computer)?

Lenke til kommentar

Så ut som en flott sykkel det ;)

 

Jeg ville vurdert å ta med:

computer (snittfart "må" man ha til trening)

skjermer (smale avtagbare skjermer liker jeg best)

støtte (ikke et must, men praktisk i en del tilfeller)

flaskestativ (kanskje to stk?)

lås (med mindre du har fra før)

lys (påbudt dersom du sykler når det er mørkt)

og dersom du er litt seriøst på treninga: pedaler og sykkelsko?

 

Dersom det ikke er noe spesielt tilbud på sykkelen, prøv å få en fin pakkepris på det hele ;)

Lenke til kommentar

Hei til dere sykkel folk

 

Demperen min har takket for seg (Rocx shox eller hvordan det skrives), den må pumpes opp med luft, men ser ikke ut til å hjelpe.

Så tenkte what the hell, skaffer meg heller en ny demper.

 

Så kommer det geniale spørsmålet; Er det noen av dere som vet om en brukbar demper til en rimlig penge?

 

Har tenkt å starte på terrengsykling nå som sesongen er i gang, så den skal helst kunne tåle litt da.

 

Håper noen kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...