Minus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Landeveissykling, er det moro? Har så lyst å begynne å trene på en eller annen måte, men har aldri funnet noe som virker både moro og effektivt. Sykling har jeg alltid likt, men for tiden har jeg ikke sykkel. Så da må ny kjøpes inn, og kanskje en landeveissykkel ikke hadde vært så innmari dumt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Landeveissykling, er det moro?Har så lyst å begynne å trene på en eller annen måte, men har aldri funnet noe som virker både moro og effektivt. Sykling har jeg alltid likt, men for tiden har jeg ikke sykkel. Så da må ny kjøpes inn, og kanskje en landeveissykkel ikke hadde vært så innmari dumt? 8332972[/snapback] Jeg foretrekker terrengsykling. Utfordrende på litt andre måter. Krever litt mer teknikk og rå styrke. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er jeg enig med det i Wh1te, men problemet mitt er at min foreløpige sykkel har dempere som foråsaker mye smerte i terrenget... Får kjøpe inn en ny til høsten, en som har vært dyr men er blitt litt billigere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Synd Leif Hoste, gratulerer Ballan... Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Da tok jeg en terrengtur med min nye sykkel, det var deilig. Kom meg opp hvor som helst nesten. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Da tok jeg en terrengtur med min nye sykkel, det var deilig. Kom meg opp hvor som helst nesten. 8333549[/snapback] Hvor som helst altså. Sykkla ikke skikkelig utfordrene da? :!: Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nei, men masse småstein var det, samt masse små trekvister, smal sti var det også. Nå snør det her så ble litt sur. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Nei, men masse småstein var det, samt masse små trekvister, smal sti var det også. Nå snør det her så ble litt sur. 8334286[/snapback] Sånn terreng ja Snør helt forjævlig her nå, østlandet. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vel, i hvilket terreng skal jeg sykle i? Har bare en kjedelig lysløype oppi bakken her. Tror en asfaltsykkel passer bedre. Hvor mye tror dere en helt grei asfaltsykkel koster da? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vel, i hvilket terreng skal jeg sykle i?Har bare en kjedelig lysløype oppi bakken her. Tror en asfaltsykkel passer bedre. Hvor mye tror dere en helt grei asfaltsykkel koster da? 8334540[/snapback] 10k :!: Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vel, i hvilket terreng skal jeg sykle i?Har bare en kjedelig lysløype oppi bakken her. Tror en asfaltsykkel passer bedre. Hvor mye tror dere en helt grei asfaltsykkel koster da? 8334540[/snapback] hvor lang er en fisk? kommer helt ann på. En sykkel kan være dyr pga gode deler, en sykkel kan være billig pga lavkost deler og dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Liker du å sykle på asfalt å ikke liker å sykle homplete osv så tror jeg du skal ha en landevei sykkel. Foretrekker du begge deler anbefaler jeg birken. Selv syntes jeg en terrengsykkel kan brukes til alt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Selv syntes jeg en terrengsykkel kan brukes til alt. 8334597[/snapback] Enig. Terrengsykkel fungerer utmerket til alt den Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Når skal man smøre en sykkel? Kan jeg smøre den med en gang jeg har kjøpt den, eller er det ingen vits? Det er en dag siden jeg kjøpte den å jeg har ikke smørt den pga kjedet var fettete. Burde jeg smøre den etter hver tur? Ble litt dumt spm:P EDIT- Hva pleier dere å gjøre sykkelen ren med? Hvordan gjøres det? Endret 8. april 2007 av MathiasF Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Smør opp hver gang jeg vasker sykkelen. Vasker hver gang jeg har kjørt i regn eller terreng (unntak om jeg ikke klarer å finne støvkortn el.l. ). Bruker hageslangen (ikke høytrykk! - da må du holde god astand isåfall) for å spyle av det verste. Deretter vann m/salo sammen med tannkost og/eller større børste. Bruker en del tynn olje (WD40f.eks.) for å rengjøre kjedet og drivverk. (Usikker på om de kommer slik på sammensatt sykkel fra butikk), men nye deler (kjede) skal vaskes og smøres opp på nytt med ordentlig smurning før du begynner å bruke det. For å ikke forårsake missforståelser, ja, du skal også tørke av smurningen før du sykler! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Ok, takk Går å smører sykkelen nå jeg ^^ Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Der jeg kjøpte min Kona bike, sa de at det fettet er der fra fabrikk som smøring inntill en kjøper den. Da skal det renses bort og erstates med god olje. Jeg har litt forskjellige typer olje, blant annet en for vått føre og en for tørt føre. Geniale! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hva heter de? Skal kjøpe meg olje så trenger å vite hva som er bra Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hva heter de? Skal kjøpe meg olje så trenger å vite hva som er bra 8340448[/snapback] Tf2 plus+ , lubricent with teflon - dry Tf2 plus+ , lubcient with teflon - wet Det er de to, annbefalles! Fåes hos i Oslo, oslosportslager eller noe. Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Skal se om jeg får tak i de. Pleier dere å ha sykkelen inne, eller ute? Får nemlig ikke lov til å ha sykkelen inne av mamma, men om jeg lar den stå ute kan jo sete, hjul ++ bli tatt, samt ruster det forterre, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå