Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke den til å sykle offroad med. :roll:

Litt vanskelig å si helt nøyaktig hva den skal brukes til da jeg ville komme til å prøve litt av hvert, men hovedsakelig så ville vel hopping på mindre hopp og sykling på stier o.l. ta stor del av tiden jeg ville bringe på sykkel.

Akkurat nå har jeg ingen planer om ny sykkel, men jeg tenkte jeg ville forhøre meg i tilfelle jeg skulle ombestemme meg.

Som sagt så skal jeg få ny ramme på sykkelen jeg allerede har, som er en DBS ett-eller-annet. Hadde en lik tidligere, bare med demping foran, som knakk på midten. Så nå har jeg altså en helt lik sykkel som fikk en sprekk i ramma av at jeg hoppet rett opp og ned mens jeg stod nesten stille. Jeg vet ikke om jeg tør sykle med denne sykkelen. Skal så klart sette på gaffelen fra den gamle sykkelen med demping, på den nye, så det burde jo hjelpe litt mot harde landinger, men jeg vet ikke om det hjelper nok.

Så sånn sett så er det egentlig bare en skikkelig ramme jeg trenger, eventuelt en med demper bak, men jeg vet jo ikke om bremser, pedaler osv. passer på noen andre sykler enn den det allerede står på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har idag sprunget intervaller(4x4) og syklet en 5 timers tur. Fy søren jeg er sliten, nå må jeg bare gjøre lekser så er jeg ferdig for dagen

8268296[/snapback]

hvorfor intervaller til fots? Respektabel treningsmengde, forresten.

Syklet en 3-timer uten lue på søndag, og har vært forkjølet siden da ... :cry:

Lenke til kommentar
Åh, nå fikk jeg lyst til å ut å sykle i skogen igjen. Må først få byttet ramme, da. Det oppstod en sprekk i ramma bare en uke eller to etter at jeg fikk sykkelen. =/

Hva vil dere som har litt peiling anbefale av offroad sykler?

8243564[/snapback]

Du burdte kreve ny ramme eller pengene tilbake. Dette høres ut som en produksjonsfeil. Det du skrev i posten over hørtes rart ut. Virker som du ikke har en sykkel som passer til det du driver med i det hele tatt. Bare pass på, det kan godt være at det dannes sprekker uten at du ser dem.

Det du skal bruke sykkelen til er veldig viktig for hvordan sykkel du bør ha. Skal du hoppe så trenger du en sykkel med sterke komponenter. Skal du sykle i skogen trenger du lette sykler med kort vandring osv.

Sikkert teit spørsmål, men men.

Har en bmx nå. Ikke like gøy som gamle sykkelen, men mer hendig til by sykling  :p

Det jeg lurer på er om man skal ha 3,5 bar trykk i dekka? Altså samme som på vanlige sykler?

8264409[/snapback]

Hvor høyt trykk du skal ha i dekkene står på selve dekket. Alle dekk er forskellig og det kommer ann på hvordan det er laget.

Selv så har jeg 5 bar i bakdekket mitt og runt 3 forran så hvis du har bra dekk så kan du sikkert pumpe dem opp litt. Nå kjører jo ikke jeg BMX men en kompiss har og han har runt 8 bar trykk tror jeg.

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar
Du burdte kreve ny ramme eller pengene tilbake. Dette høres ut som en produksjonsfeil.

8276040[/snapback]

Skal såklart benytte meg av garantien på rammen. Tror den er på 3 år eller noe slikt.

Det du skrev i posten over hørtes rart ut. Virker som du ikke har en sykkel som passer til det du driver med i det hele tatt. Bare pass på, det kan godt være at det dannes sprekker uten at du ser dem.

8276040[/snapback]

Ja, det skal være vist. Merket det før jul for litt over ett år siden. Rammen knakk på midten idet jeg landet etter ett mindre hopp. Skrubbsår og kutt overalt. Måtte sy 4 sting i tommelen. :wee:

Det du skal bruke sykkelen til er veldig viktig for hvordan sykkel du bør ha. Skal du hoppe så trenger du en sykkel med sterke komponenter. Skal du sykle i skogen trenger du lette sykler med kort vandring osv.

8276040[/snapback]

Sykkelen jeg har er en simpel DBS med alu. ramme. Så ja, det er nok ikke ment å hoppe slik med, men det er jo så gøy. Men jeg har dessverre ikke råd til monstersykkel til +5.000,-

Ikke akkurat nå i alle fall.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Hei!

Har planer om å kjøpe meg sykkel til sommeren, og har tenkt på en halv-dempet sykkel. Altså en sykkel med dempere fremme, men ikke bak.

Den kommer til å bli brukt nesten bestandig på asfalt eller andre veier og til bybruk generelt.

Noen som har noen forslag til sykkel? Helst innenfor en hyggelig prisklasse =)

Takk for svar

p.s. Er ikke sikker på om jeg burde laget egen tråd for dette, si fra hvis jeg må det =)

Lenke til kommentar

Hmm, så ikke så dumt ut det nei. Var noe sånt jeg hadde tenkt meg faktisk, var bare ikke helt sikker på hva det kostet ^^

Hvor mye må jeg betale for å få en brukendes sykkel?

edit:

Har for øvrig et annet spørsmål også.

Den sykkelen jeg bruker nå har mistet taket på bakdekket. Altså, når jeg trør rundt så tar ikke kjeden tak i bakdekket. Hva er feilen, og kan det fikses selv?

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Min sykkel Her, kun bare et google bildet. Skal få tatt bilde av en nyvasket sykkel snart.

Herlig og sykle litt utafor Oslo nå. Skyfri himmel, 20 grader i sola- og null vind.

Forøvrig har jeg bytta til klikk pedaler, kjøpt ordentlige sykkelsko, nye wire'e etc. Fornøyd med sykklen :dribble:

Lenke til kommentar
Tannhjulene tar ikke med seg hjulet rundt =)

___

Hvordan finner jeg ut hvor stor sykkel jeg skal ha?

Så denne (http://www.bikeshop.no/product_info.php?cPath=1_196&products_id=1703) og tenkte litt på å bestille sykkelen fra nettet. Burde jeg heller kjøpe en i butikk?

8289438[/snapback]

Da er det bosset det er galt med :) Hvis du ikke har mye erfaring med sykkelmekking, så er det kanskje lurt å få noen til å fikse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...