Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan også bruke rødsprit :p Bruk helst ikke høytrykkspyler på steder hvor det er kulelagere, for det høye trykket fjerner det fettet som er i lagerene.. Du kan også bruke diesel som han over sa, hvis du bare skal vaske kjedet og tannhjul. (Men ikke bruk det på felgen eller bremseskiver :p )

Lenke til kommentar
Du kan også bruke rødsprit :p  Bruk helst ikke høytrykkspyler på steder hvor det er kulelagere, for det høye trykket fjerner det fettet som er i lagerene..  Du kan også bruke diesel som han over sa, hvis du bare skal vaske kjedet og tannhjul. (Men ikke bruk det på felgen eller bremseskiver :p )

7716231[/snapback]

Egentlig, hvis du bruker noe fettløsende stoffer (diesel mm.), så bør du ta opp lagre med det samme ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var det noen som så dokumentaren om Styrkeprøven på søndag, da?

7784991[/snapback]

 

Jeg plasserte rulla foran TVen, mens jeg så dokumentaren om styrkeprøven på søndag. Utrolig interessant, og ikke minst motiverende program. I og med at jeg visste at Rye vant fjorårets Trondheim-Oslo, ble ikke programmet så spennende, noe det garantert ble for de som ikke har peiling. Trenger flere slike dokumentarer. Tror det er med å skape motivasjon til trening hos mange late, overvektige nordmenn...

Lenke til kommentar

Nå begynner ting å skje her.

 

post-39497-1170614672_thumb.jpg

 

Ramme 1400g

Gaffel 1250g (inkl remotelock)

Styrelager 110g

Stem 100g

Styre 140g

 

Er jeg litt "heldig" med resten av oppsettet så blir det sykkel på 8,xkg neste år :w00t:

 

Forresten, ingen som skal ha ny ramme til kommende sesong?

 

post-39497-1170614624_thumb.jpg

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Litt usikker på om dette er den rette tråden, men jeg fant ut at det er mange med peiling på sykkel som er innom her.

 

Det jeg lurer på er om det finnes måter å unngå at ting fryser på sykkelen min som står utendørs en hel skoledag. Når jeg skal hjemover har bakbremsen frosset helt fast. Det er umulig å trykke inn bremsen, forbremsen virker imidlertid fint, enn så lenge....... Giren virker som regel ikke, og gir ingen respons når jeg trykker på hendlene. Når jeg kommer hjem setter jeg den inn, derfor er den helt fin om morgenen igjen. Noen som har noen tips om hva som kan gjøres? Har prøvd å spraye på kjede og bremseslanger, men har veldig lite peiling på sykkelvedlikehold.... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...