Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en helt original Kona CinderCone fra 2004.

Utyrsliste:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Frame size      20"
Frame tubing    Kona 7005 Butted Aluminum Butted
Fork            Marzocchi MZ-Race 100mm
Headset         VP-A71
Crankarms       Shimano FC-M440
Chainrings      44/32/22
B/B             Shimano UN-25
Pedals          Wellgo A9 with clips & straps
Chain           Shimano CN-HG53
Freewheel       Shimano Deore (11-32 9 speed)
F/D             Shimano Deore
R/D             Shimano Deore XT
Shifters        Shimano Deore
Handlebar       Kona Aluminum Riser
Stem            TruVativ XR
Grips           Kona Jackshit
Brakes          Shimano Mechanical Disc (BR-M475)
Brake Levers    Avid FR-1 Disc lever
Front hub       Shimano Disc HB-M475 disc
Rear hub        Shimano Disc FH-M475 disc
Spokes          Stainless 15g fr/14g rr
Tires           Tioga Terra Firma 26 x 1.95
Rims            Mavic XM 117 Disc
Saddle          Kona Comfort Comp
Seatpost        Kona Thumb
Seat clamp      Kona QR
Color           Grey

Er vel 26" dekk og 44:11 dreving på maks (godt gjettet ManagHead ;) ). Er det mye å gjøre med det?

Er Deore-utstyr dyrt?

 

 

Sykkelen er kanskje ikke optimal for det jeg bruker den til nå for tiden (treningssykkel på 3/4 asfalt og 1/4 grus), men jeg liker å leke innimellom og da er jeg så låst av en spinklere hybrid.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

PC91: Det står at det er Sram triggershiftere, så regner med at det er det det er.

 

Endre: Her er det billigste drevet på cc. Det passer krankarmene dine "out of the box". Hvis jeg ikke har regnet fullstendig galt så får du ca, 50km/h med 44-11 (regnet med 2.0" dekk), mens med 48 drev fram så ble det 54km/h.

 

Hvis det er "normal" krankskifter du har så må du sette på 26-36-48 for å få det til å passe. Skal ikke si dette sikkert, men vil tro at det ikke er noe stort problem å kjøre 26-32-48, kanskje til og med 22-32-48 går bra selv om det ikke er oppgitt.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe disse og sette på sykkelen min. Passer alle bremser på alt? noen måte å se om de passer eller ikke? Jeg har forstått riktig at de kommer MEDFØLGENDE bremseklosser sant?

 

Front og bakbremsene ser jo helt annerledes ut, noen grunn til det? trodde front og bakbremser var det samme jeg da

Endret av Footy
Lenke til kommentar
V-bremser passer stort sett på alt. Du kan jo liksågodt klaske på to av disse.

7169814[/snapback]

 

Vel de jeg har valgt står det "Bromskloss: Cartridgemodell med utbytbart bromsgummi, mens de du har valgt står det Bromskloss: Ej utbytbart belägg

. Jeg tolka det som at bremseklossen ikke kunne byttes, men det er kanskje feil det da? Hva er det ellers som gjør "mine" dyrere?

 

Tror det bare er cc som tuller med bildene. Jeg vil tro at klosser følger med ja. Såfremt du har hjul, ramme og gaffel med v-brems-boss så går det bra.

7169855[/snapback]

 

Veit du hvem av de som faktisk er varen? altså den jeg eventuellt får i posten

Lenke til kommentar

På digit 7 kan du bytte bremsebelegget, uten å bytte klosser. Mens på digit 5 må du bytte klosser. Dog ikke noe problem å bruke andre klosser enn det som følger med.

 

Du kan godt spørre cc om dette, men tror de du får vil se slik ut:

avid7_2vki.jpg

 

Grunnen til at Digit 7 er dyrere er fordi de er 40g lettere per brems.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
V-bremser passer stort sett på alt. Du kan jo liksågodt klaske på to av disse.

7169814[/snapback]

 

Vel de jeg har valgt står det "Bromskloss: Cartridgemodell med utbytbart bromsgummi, mens de du har valgt står det Bromskloss: Ej utbytbart belägg

. Jeg tolka det som at bremseklossen ikke kunne byttes, men det er kanskje feil det da? Hva er det ellers som gjør "mine" dyrere?

7170046[/snapback]

 

Det er utskiftbare klosser, men du må bytte hele klossen. På de du linket til trenger du bare å skifte gummi på klossene, så i det lange løp lønner det seg med slike bremser.

Lenke til kommentar
Det er et herk å justere, for hver gang du skal stramme til i riktig posisjon, drar du klossen i umbrakoens retning.

7171366[/snapback]

For å unngå at klossen vrir seg, så klemmer du inn bremsehendelen. Da har du bare én hånd å skru med, men det bør klare seg. Først har du plassert klossen mot felgen i den posisjonen du vil ha den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...