MacBoy Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 GT er jo ikke så værst da, av de der så villle jeg nok tatt 1.0, med hydrauliske skivebremser... 7165769[/snapback] hvordan girer man på gt syklene? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Har en helt original Kona CinderCone fra 2004. Utyrsliste: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Frame size 20" Frame tubing Kona 7005 Butted Aluminum Butted Fork Marzocchi MZ-Race 100mm Headset VP-A71 Crankarms Shimano FC-M440 Chainrings 44/32/22 B/B Shimano UN-25 Pedals Wellgo A9 with clips & straps Chain Shimano CN-HG53 Freewheel Shimano Deore (11-32 9 speed) F/D Shimano Deore R/D Shimano Deore XT Shifters Shimano Deore Handlebar Kona Aluminum Riser Stem TruVativ XR Grips Kona Jackshit Brakes Shimano Mechanical Disc (BR-M475) Brake Levers Avid FR-1 Disc lever Front hub Shimano Disc HB-M475 disc Rear hub Shimano Disc FH-M475 disc Spokes Stainless 15g fr/14g rr Tires Tioga Terra Firma 26 x 1.95 Rims Mavic XM 117 Disc Saddle Kona Comfort Comp Seatpost Kona Thumb Seat clamp Kona QR Color Grey Er vel 26" dekk og 44:11 dreving på maks (godt gjettet ManagHead ). Er det mye å gjøre med det? Er Deore-utstyr dyrt? Sykkelen er kanskje ikke optimal for det jeg bruker den til nå for tiden (treningssykkel på 3/4 asfalt og 1/4 grus), men jeg liker å leke innimellom og da er jeg så låst av en spinklere hybrid. Endret 27. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) PC91: Det står at det er Sram triggershiftere, så regner med at det er det det er. Endre: Her er det billigste drevet på cc. Det passer krankarmene dine "out of the box". Hvis jeg ikke har regnet fullstendig galt så får du ca, 50km/h med 44-11 (regnet med 2.0" dekk), mens med 48 drev fram så ble det 54km/h. Hvis det er "normal" krankskifter du har så må du sette på 26-36-48 for å få det til å passe. Skal ikke si dette sikkert, men vil tro at det ikke er noe stort problem å kjøre 26-32-48, kanskje til og med 22-32-48 går bra selv om det ikke er oppgitt. Endret 27. oktober 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ikke så gale priser det der. Jeg bladde litt videre nedover og så at denne har samme utforming som den jeg har nå. Men jeg må altså bytte skifteren foran også? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ja, det skal og passe ja. Nei, tror ikke du trenger å bytte skifteren. Men det kan hende du må sette på 26-36 også. Forresten, en "noe" viktig ting som jeg glemte å nevne i regnestykket mitt over, 100 i tråkkfrekvens. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Riktig de regnestykkene ja. Er ikke 100 RMP optimal frekvens for effektiv og slitasjefri sykling? Endret 28. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Riktig de regnestykkene ja. Er ikke 100 Hz optimal frekvens for effektiv og slitasjefri sykling? 7166338[/snapback] Noen hevder 60-70, noen hevder 80-100. Er vel ikke noe fasitsvar, men jeg prøver å ligge på rundt 80-90... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det kommder an på hvor hardt du sykler. Jo høyere intesitet, jo høyere frekvens. Forreste Endre. 100Hz vat vel litt i overkant? 100 per min så er jeg med Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det kommder an på hvor hardt du sykler. Jo høyere intesitet, jo høyere frekvens. Forreste Endre. 100Hz vat vel litt i overkant? 100 per min så er jeg med 7167659[/snapback] Ehh... ja. Var litt kjapp der. RPM kanskje? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Roteringer per min blir det vel ja Da har jeg tatt sesongens første tur på snø. Morro! Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Vurderer å kjøpe disse og sette på sykkelen min. Passer alle bremser på alt? noen måte å se om de passer eller ikke? Jeg har forstått riktig at de kommer MEDFØLGENDE bremseklosser sant? Front og bakbremsene ser jo helt annerledes ut, noen grunn til det? trodde front og bakbremser var det samme jeg da Endret 28. oktober 2006 av Footy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 V-bremser passer stort sett på alt. Du kan jo liksågodt klaske på to av disse. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Tror det bare er cc som tuller med bildene. Jeg vil tro at klosser følger med ja. Såfremt du har hjul, ramme og gaffel med v-brems-boss så går det bra. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 V-bremser passer stort sett på alt. Du kan jo liksågodt klaske på to av disse. 7169814[/snapback] Vel de jeg har valgt står det "Bromskloss: Cartridgemodell med utbytbart bromsgummi, mens de du har valgt står det Bromskloss: Ej utbytbart belägg . Jeg tolka det som at bremseklossen ikke kunne byttes, men det er kanskje feil det da? Hva er det ellers som gjør "mine" dyrere? Tror det bare er cc som tuller med bildene. Jeg vil tro at klosser følger med ja. Såfremt du har hjul, ramme og gaffel med v-brems-boss så går det bra. 7169855[/snapback] Veit du hvem av de som faktisk er varen? altså den jeg eventuellt får i posten Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) På digit 7 kan du bytte bremsebelegget, uten å bytte klosser. Mens på digit 5 må du bytte klosser. Dog ikke noe problem å bruke andre klosser enn det som følger med. Du kan godt spørre cc om dette, men tror de du får vil se slik ut: Grunnen til at Digit 7 er dyrere er fordi de er 40g lettere per brems. Endret 28. oktober 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 V-bremser passer stort sett på alt. Du kan jo liksågodt klaske på to av disse. 7169814[/snapback] Vel de jeg har valgt står det "Bromskloss: Cartridgemodell med utbytbart bromsgummi, mens de du har valgt står det Bromskloss: Ej utbytbart belägg . Jeg tolka det som at bremseklossen ikke kunne byttes, men det er kanskje feil det da? Hva er det ellers som gjør "mine" dyrere? 7170046[/snapback] Det er utskiftbare klosser, men du må bytte hele klossen. På de du linket til trenger du bare å skifte gummi på klossene, så i det lange løp lønner det seg med slike bremser. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg tipper belegg koster nesten det samme som nye klosser, men fordelen er at du slipper å knote med å justere de for hver gang. Det er et herk å justere, for hver gang du skal stramme til i riktig posisjon, drar du klossen i umbrakoens retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Koster ca. det samme ja. http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air...131&Kampanj_ID= Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det er et herk å justere, for hver gang du skal stramme til i riktig posisjon, drar du klossen i umbrakoens retning. 7171366[/snapback] For å unngå at klossen vrir seg, så klemmer du inn bremsehendelen. Da har du bare én hånd å skru med, men det bør klare seg. Først har du plassert klossen mot felgen i den posisjonen du vil ha den. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg skal kjøpe ny sykkel til under 10.000 og lurte på om allez spesialized er noe bra? Dette er første gang jeg kjøper landeveisykkel, men jeg kommer til å bruke den en del.. Noen innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå