Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Har vært 150 mil på sykkel i år. Tidligere år har jeg vært nesten det dobbelte, men i år har jeg vært i mye bedre form. Har slått alle mine tidligere rekorder. Har blitt for det meste landeveissykling med turer på 2,5-4 mil. Årets lengste tur var 12 mil.

 

Jeg har vært med et kort landeveisritt i år, bare 2,5 mil. Kom i mål som nummer 5 av 16. Jeg syklet og to andre hadde terrengsykkel, mens resten hadde racer.

 

Neste år skal jeg melde meg inn i den lokale sykkelklubben og komme meg i enda bedre form. Har derfor bestemt meg for å kjøpe en landeveissykkel i løpet av høsten/vinteren. Noen som har tips om hvilken sykkel jeg bør kjøpe? Skal bruke rundt 7000 kroner. Utvalget i distriktet er elendig, så jeg har ikke mulighet til å prøve sykkelen før jeg handler

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Har vært 150 mil på sykkel i år. Tidligere år har jeg vært nesten det dobbelte, men i år har jeg vært i mye bedre form. Har slått alle mine tidligere rekorder. Har blitt for det meste landeveissykling med turer på 2,5-4 mil. Årets lengste tur var 12 mil.

 

Jeg har vært med et kort landeveisritt i år, bare 2,5 mil. Kom i mål som nummer 5 av 16. Jeg syklet og to andre hadde terrengsykkel, mens resten hadde racer.

 

Neste år skal jeg melde meg inn i den lokale sykkelklubben og komme meg i enda bedre form. Har derfor bestemt meg for å kjøpe en landeveissykkel i løpet av høsten/vinteren. Noen som har tips om hvilken sykkel jeg bør kjøpe? Skal bruke rundt 7000 kroner. Utvalget i distriktet er elendig, så jeg har ikke mulighet til å prøve sykkelen før jeg handler

6972639[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å kjøpe sykkelen brukt, kjøp en sykkel fra i år, eller i fjor.

Du kan sjekke ut på finn.no og syklingensverden.no

Kommer ikke på noen flere sider nå, men du kan sjekke på alle sider hvor de selger brukt.

 

Grunnen til at jeg anbefaler deg å kjøpe brukt er at, en sykkel som bare er 1 til 2 år gammel, spesielt landeveis sykler er så og si ikke slitt. Dessuten så er de mye billigere også. I de siste åra jeg og pappa har sykla har vi bare kjøpt brukte sykler, og hvis vi skulle kjøpt de nye, så måtte vi betalt over dobbelt så mye for de. :) Du må selvfølgelig regne med noen små ting som må fikses, men i forhold til sykkelen du får, hvis du kjøper ny, er MYE bedre.

Lenke til kommentar

Trenger ikke trainerdekk, men det kan slite litt på dekkene, så finn noen gamle.

Tacx-matte har jeg ikke erfaring med, men litt bråker det. bruker in-ear headset som stenger ute litt støy.

Begrens øktene på rulla til intervaller eller styrketråkk. Blir øktene mer enn 1 time blir du dritlei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er svømming god erstatning eller?

6998706[/snapback]

 

Svømming er god styrke- og stabiliseringstrening. Om lungekapasiteten din blir noe større er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Ved litt rask brystsvømming spretter pulsen fort opp i 180-185. Da trener man kondis også.

 

BTW. Noen som har noen fine 1,5-2-timersturer i Bergen? Gidder ikke å sykle to ganger rundt Nordåsvannet, og trafikkert bilvei lager dårlig luft.

Var rundt Kalandsvannet i går (fra Søreide), men kom inn på den korte ruten (tilbake til Fana kirke). Ble skremt av at det stod 'Bergen 15 km'.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg vil trene kondis så bør jeg gå på ski, og jogge endel..?

6999560[/snapback]

Dersom du sliter med belastingsskader kan det være lurt å gjøre løpingen på mykere underlag. Har du en grusvei eller en sti med motbakke kan du ta bakkeintervaller. Løp så fort at du akkurat klarer å holde samme intensitet på første og siste intervalldrag. 4stk 4-6minutter + oppvarming og rolig hjemover.

Lenke til kommentar
Er svømming god erstatning eller?

6998706[/snapback]

 

Svømming er god styrke- og stabiliseringstrening. Om lungekapasiteten din blir noe større er vel heller tvilsomt.

6999106[/snapback]

Hva er det du mener?!? Svømming er den letteste måten å trene opp lungekapasiteten på, som jeg har vært borti. Jeg var aktiv svømmer før, og under en trening, så hadde vi økt lungekapasiteten betraktelig.

Letteste måten å trene den opp er å svømme under vann, og presse seg. Utforde deg selv, og bestem deg for å klare diverse lengder. Kanskje ikke svømme så langt som mulig alle gangene, men gjerne med korte pauser. Du kan også for eks. ha første mann, til et hvist punkt.

 

Hvis du vil gjøre det litt enklere, så kan du finne deg noen som er i ca like god form som deg selv, gjerne litt bedre. Og bestem deg for at du SKAL klare det bedre enn den andre, gjerne de andre. Det vil også være fint å ha en på land som kan følge med, og presse på. Ta tider og diverse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...