Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann

 

Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå..

Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år.

Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell..

Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper?

6938212[/snapback]

Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny.

 

Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre.

6938277[/snapback]

 

Den har vært sånn i snart et år... Har ikke syklet så mye med den (sånn som den er) da jeg nesten ikke har hatt tid..

Men noen som vet om en grei og brukbar demper?

Tenker ikke sånn overkill pris :p

Lenke til kommentar
Heisann

 

Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå..

Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år.

Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell..

Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper?

6938212[/snapback]

Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny.

 

Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre.

6938277[/snapback]

 

Den har vært sånn i snart et år... Har ikke syklet så mye med den (sånn som den er) da jeg nesten ikke har hatt tid..

Men noen som vet om en grei og brukbar demper?

Tenker ikke sånn overkill pris :p

6938755[/snapback]

Greie gafler finnes omtrent i alle prisklasser fra ca. 1000kr opp til mer enn de fleste betaler for komplett sykkel..

 

Ta en titt på cyclecomponents og se om du finner noe ;)

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål.

 

Noen var snille og stjelte setet mitt.

 

Nå prøver jeg å finne en BILLIG setepinne som passer. Prøvde å spore opp setepinnediameter via produktblad, men fant ingenting. Sykkelen er en Geforce ALU 7020 eller 7050. Sykkelreparatøren målte diameteren til 27mm-27,1mm med en fancy digital avmåler. På meg virker det som om det er en standard som er 27,2mm, så antar at det kanskje er dette som er reell diameter?

 

Prøvde å kjøpe en billig 25,4 mm til 29 kroner fra Biltema, men den var alt for liten. Spørsmålet blir da om Biltema sin 27,2mm versjon vil passe, eller om dette ikke er en standardstørrelse?

 

Finnes det noen andre sjapper enn biltema som selger billige pinner? Alle vanlige sportsbutikker skal ha fra 250-400 kroner, og like mye for sete. Hos biltema koster det rundt 30-80 kr per del.

Lenke til kommentar
Liker Kona jeg.

 

Flyttes til riktig kategori.

jepp, Kona syntes jeg var et bra merke helt til forhjulet falt av i et stort hopp som resulterte til at kjeven gikk ut av ledd pluss at kjeven blei slått så kraftig opp at jeg "hogde" av halve rota av den ene fortanna... Ellers så var det jo en fin sykkel fram til det...

3805062[/snapback]

 

 

Hjelm ftw:D

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe.

 

Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for :D

6942766[/snapback]

 

Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren.

Det står "custom built hand-made frame" på den.

Lenke til kommentar
Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe.

 

Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for :D

6942766[/snapback]

 

Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren.

Det står "custom built hand-made frame" på den.

6944371[/snapback]

Det at den er "hånd lagd", betyr ikke at den ikke har standarmålene. Samme med at den er spesial... Men uansett, hvis den ikke passer, så har du bare tapt 29 kr, siden du kjøper den fra Biltema. Du hadde sikkert brukt det på en pølse ell no godteri uansett, så da har du spart kroppen for dritt mat. :tease:

Endret av T_Trosten
Lenke til kommentar
Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe.

 

Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for :D

6942766[/snapback]

 

Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren.

Det står "custom built hand-made frame" på den.

6944371[/snapback]

Det at den er "hånd lagd", betyr ikke at den ikke har standarmålene. Samme med at den er spesial... Men uansett, hvis den ikke passer, så har du bare tapt 29 kr, siden du kjøper den fra Biltema. Du hadde sikkert brukt det på en pølse ell no godteri uansett, så da har du saprt kroppen for dritt mat. :tease:

6944484[/snapback]

 

Nei, billigste 27,2" koster faktisk 139 spenn, og setet koster 100, men viktigst av alt: det tar meg mye blod, svette, tid og busshopping for å komme meg dit :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...