Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Edvald Boasson Hagen Han har jeg gått i klasse med *skryte * *skryte* 6938192[/snapback] Han virker litt sjenert? Lenke til kommentar
gommle Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Siden jeg ikke har noe planer om å sykle i pøsregn går vel v-bremser bra da. Når det regner skal jeg kose meg foran pcen ^^ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Heisann Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå.. Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år. Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell.. Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper? 6938212[/snapback] Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny. Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre. 6938277[/snapback] Den har vært sånn i snart et år... Har ikke syklet så mye med den (sånn som den er) da jeg nesten ikke har hatt tid.. Men noen som vet om en grei og brukbar demper? Tenker ikke sånn overkill pris Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Joa,han er kanskje litt sjenert, men faktisk ikke så mye. han er veldig grei kar. Han har gått mye på ski også Lenke til kommentar
gommle Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Da stikker vel jeg å kjøper en Everest Sherpa i nærmeste framtid hvis ingen har noe bedre forslag. *Glede seg til å sykle* Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Heisann Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå.. Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år. Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell.. Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper? 6938212[/snapback] Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny. Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre. 6938277[/snapback] Den har vært sånn i snart et år... Har ikke syklet så mye med den (sånn som den er) da jeg nesten ikke har hatt tid.. Men noen som vet om en grei og brukbar demper? Tenker ikke sånn overkill pris 6938755[/snapback] Greie gafler finnes omtrent i alle prisklasser fra ca. 1000kr opp til mer enn de fleste betaler for komplett sykkel.. Ta en titt på cyclecomponents og se om du finner noe Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Kjapt spørsmål. Noen var snille og stjelte setet mitt. Nå prøver jeg å finne en BILLIG setepinne som passer. Prøvde å spore opp setepinnediameter via produktblad, men fant ingenting. Sykkelen er en Geforce ALU 7020 eller 7050. Sykkelreparatøren målte diameteren til 27mm-27,1mm med en fancy digital avmåler. På meg virker det som om det er en standard som er 27,2mm, så antar at det kanskje er dette som er reell diameter? Prøvde å kjøpe en billig 25,4 mm til 29 kroner fra Biltema, men den var alt for liten. Spørsmålet blir da om Biltema sin 27,2mm versjon vil passe, eller om dette ikke er en standardstørrelse? Finnes det noen andre sjapper enn biltema som selger billige pinner? Alle vanlige sportsbutikker skal ha fra 250-400 kroner, og like mye for sete. Hos biltema koster det rundt 30-80 kr per del. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe. Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for Lenke til kommentar
wtf Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Liker Kona jeg. Flyttes til riktig kategori. jepp, Kona syntes jeg var et bra merke helt til forhjulet falt av i et stort hopp som resulterte til at kjeven gikk ut av ledd pluss at kjeven blei slått så kraftig opp at jeg "hogde" av halve rota av den ene fortanna... Ellers så var det jo en fin sykkel fram til det... 3805062[/snapback] Hjelm ftw:D Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg har tenkt å kjøpe meg Hard Rocx stone machine til 4500!Noen som har den?Evt hvordan er den? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 [...] kjeven gikk ut av ledd pluss at kjeven blei slått så kraftig opp at jeg "hogde" av halve rota av den ene fortanna [...] 3805062[/snapback] Hjelm ftw:D 6943498[/snapback] Den gjevne syklist har vel ikke helhjelm som beskytter fjeset? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe. Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for 6942766[/snapback] Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren. Det står "custom built hand-made frame" på den. Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe. Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for 6942766[/snapback] Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren. Det står "custom built hand-made frame" på den. 6944371[/snapback] Det at den er "hånd lagd", betyr ikke at den ikke har standarmålene. Samme med at den er spesial... Men uansett, hvis den ikke passer, så har du bare tapt 29 kr, siden du kjøper den fra Biltema. Du hadde sikkert brukt det på en pølse ell no godteri uansett, så da har du spart kroppen for dritt mat. Endret 26. september 2006 av T_Trosten Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Jeg vil anta at Biltema har standard-diameter på sine pinner også, og 27,2 vil passe. Du får sikkert byttet den du allerede har betalt svimlende 29 kroner for 6942766[/snapback] Det jeg lurte mer på, var om det er trygt å anta at Geforce ALU 7002 har standard diameter på 27,2 , når den ble målt til 27,0 av sykkelreparatøren. Det står "custom built hand-made frame" på den. 6944371[/snapback] Det at den er "hånd lagd", betyr ikke at den ikke har standarmålene. Samme med at den er spesial... Men uansett, hvis den ikke passer, så har du bare tapt 29 kr, siden du kjøper den fra Biltema. Du hadde sikkert brukt det på en pølse ell no godteri uansett, så da har du saprt kroppen for dritt mat. 6944484[/snapback] Nei, billigste 27,2" koster faktisk 139 spenn, og setet koster 100, men viktigst av alt: det tar meg mye blod, svette, tid og busshopping for å komme meg dit Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Nei, billigste 27,2" koster faktisk 139 spenn, og setet koster 100, men viktigst av alt: det tar meg mye blod, svette, tid og busshopping for å komme meg dit 6944730[/snapback] Da blir det litt mer ja. Du kan sykle dit med sykkeln uten sete, og sjekke inne på butikken, så slipper du å kjøpe sete for å sjekke! Lenke til kommentar
gommle Skrevet 26. september 2006 Rapporter Del Skrevet 26. september 2006 Tenkte å ha litt bedre sete på denne sykkelen Sånn "Gel"-greie er det noe bra? Hva med setedempere? Har lest at de gel-dingsene sklir av setet og slikt, men det skjer vel ikke ved normal bruk? Lenke til kommentar
CSM Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 de gel setene på biltema, sklir lett av, dessverre Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Setet som fulgte med Hard Rocx Birken er elsk Det er ikke for brett og heller ikke for smalt Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Da stikker vel jeg å kjøper en Everest Sherpa i nærmeste framtid hvis ingen har noe bedre forslag. *Glede seg til å sykle* 6939038[/snapback] Skulle bodd i Bergen jeg nå. Sykkelsenteret ruler som bare f***. Æsj, men nå går jeg å kjøper DBS Egde 500. Hvis noen har en bedre ide på lager som ikke går over 5k tar jeg den imot... Lenke til kommentar
kdog Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Høsttilbud på GT, Merida eller Scott, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå