buskmann Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Alle dempere i dag er justerbare. Noen med trykkluft, andre ved å vri på en skrue. Er det lockout du mener? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Må ikke herje sånn med drop-outen din wh1te, regner med at det var bakgiret som tok inni hjulet? Lei den der, er jo fort tusenlappen i deler og uten sykkel i noen dager (kanskje uke(r ) om man ikke får tak i passende dropout). Endret 18. september 2006 av NorthWave Lenke til kommentar
jhking Skrevet 18. september 2006 Rapporter Del Skrevet 18. september 2006 siden det har kommet xtr 07 så er vell den gamle versjonen billigere da? Lenke til kommentar
jhking Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 ingen som vet Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 22. september 2006 Rapporter Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hva med at vi tar diskusjonen litt vekk fra utstyr og personlig trening et sekund hvis noen er interessert? Hva tror dere om Hushovd og Arvesens sjanser i VM? Tror selv Arvesens eneste sjanse er å bli undervurdert av favorittene, så topplagene ikke kjører hardt nok hvis han er i brudd eller at de ikke svarer hvis han rykker før mål. Hushovd sine sjanser er verre, alle vet hva han er kapabel til i spurten. Sjansen hans tror jeg nok er størst hvis kanonene Valverde, Vino, Di Luca, Boonen, Cunego, Sinkewitz, Schleck, Boogerd, Bettini +++ støter alt for mye på hverandre alt for tidlig og rett og slett blir kjørt inn av et hovedfelt med en Hushovd sittende med friske bein. Noen som vet hvor hard avslutningen er, de 20 siste km eller noe? Endret 22. september 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 ingen som vet 6918417[/snapback] Såvidt jeg vet så skal den nye versjonen være billigere. Men det kan hende det er noen sjapper som selger ut den gamle da (det vil ant. være snakk om grupper da). Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Alle dempere i dag er justerbare. Noen med trykkluft, andre ved å vri på en skrue. Er det lockout du mener? 6884574[/snapback] Hva lønner seg mest, jeg liker skrue men er trykkluften bedre, og er den eventuelt dyrere? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Hva lønner seg mest, jeg liker skrue men er trykkluften bedre, og er den eventuelt dyrere? 6920630[/snapback] Jeg antar at luftjustering er bedre, siden de sitter på de dyreste modellene til Rock Shox. Slik som denne som jeg har. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Fjærdempere er mer lineære, men tyngre. Så det kommer helt an på hva du skal bruke den til, og hva slags demping du ønsker. Fjærdempere finner en som regel på stisykler, mens luft som regel sitter på mer konkurransesykler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Edvald Boasson Hagen Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Edvald Boasson Hagen 6921496[/snapback] 9. plass som 19-åring mot stort sett 21-23-åringer er jo rett og slett imponerende. Lurer på hva han utvikler seg til, en sammenlagtrytter, etappe/klassikerrytter eller en tempospesialist. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Hvilken rammestørrelse er å anbefale til en person på 180-185 cm? 6848521[/snapback] Jeg er 184cm høy, og har en Hard Rocx-sykkel på 18,5". Egentlig er det litt i minste laget, men digg å sykle i skogen med. Sykkelen er noen år gammel, og har vokst en del siden jeg fikk den, skulle jeg kjøpt ny sykkel ville den nok blitt 1+" større. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2006 Rapporter Del Skrevet 23. september 2006 Hvilken rammestørrelse er å anbefale til en person på 180-185 cm? 6848521[/snapback] Jeg er 184cm høy, og har en Hard Rocx-sykkel på 18,5". Egentlig er det litt i minste laget, men digg å sykle i skogen med. Sykkelen er noen år gammel, og har vokst en del siden jeg fikk den, skulle jeg kjøpt ny sykkel ville den nok blitt 1+" større. 6922584[/snapback] Det kommer egentlig helt an på type sykkel. Det er overrøret som betyr mest. Høyden kan i stor grad justeres med setepinnen. Lengden kan forøvrig også tilpasses med styrestemmen, men overrøret er nok den viktigste faktoren hva rammestørrelse angår. Jeg er 182 og sykler nå på 18". Pappa er 185 og sykler på 17". Sykkelen jeg kjøper nå er L, dvs 19". Hvordan og hvor du kjører har også mye å si. En stisykkel kan med fordel være litt mindre for enklere å kunne manøvrere den i tekniske parti, mens en grus- og asfaltsykkel gjerne kan være litt større. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. september 2006 Rapporter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Synd at Hushovd og gutta ble hekta av. Edit: Ikke boonen Endret 24. september 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
gommle Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Ja, da skal jeg kjøpe ny sykkel. Everest-sykkelen for 2000kr jeg fikk til jul for 3-4 år siden er ikke helt det store lenger. Har sett på diverse sider og kommet fram til et par forslag: http://www.sykkelbutikken.no/Supertilbud/S...?article_ID=639 http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...DirectoryId=112 http://www.merida.no/index.php?cat=42705 Jeg er 15år, 175cm høy og veier vel rundt 55-60kg. Har lyst på en terrengsykkel i prisklassen 4000-6000kr. Noen gode forslag? Er de forslagene jeg skrev noe bra? Endret 25. september 2006 av gommle Lenke til kommentar
magio Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Med Everst syklene så får du veldig mye kvalitet for lite penger, så dem anbefales. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Edvald Boasson Hagen Han har jeg gått i klasse med *skryte * *skryte* Endret 25. september 2006 av spinxzer Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 Heisann Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå.. Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år. Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell.. Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper? Lenke til kommentar
gommle Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Angående skivebremser: Er det en må-ha ting eller funker gode gamle v-bremser helt fint? Endret 25. september 2006 av gommle Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. september 2006 Rapporter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Heisann Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå.. Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år. Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell.. Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper? 6938212[/snapback] Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny. Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre. Endret 25. september 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå