Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med at vi tar diskusjonen litt vekk fra utstyr og personlig trening et sekund hvis noen er interessert?

 

Hva tror dere om Hushovd og Arvesens sjanser i VM?

 

Tror selv Arvesens eneste sjanse er å bli undervurdert av favorittene, så topplagene ikke kjører hardt nok hvis han er i brudd eller at de ikke svarer hvis han rykker før mål. Hushovd sine sjanser er verre, alle vet hva han er kapabel til i spurten. Sjansen hans tror jeg nok er størst hvis kanonene Valverde, Vino, Di Luca, Boonen, Cunego, Sinkewitz, Schleck, Boogerd, Bettini +++ støter alt for mye på hverandre alt for tidlig og rett og slett blir kjørt inn av et hovedfelt med en Hushovd sittende med friske bein.

 

Noen som vet hvor hard avslutningen er, de 20 siste km eller noe?

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hvilken rammestørrelse er å anbefale til en person på 180-185 cm?

6848521[/snapback]

Jeg er 184cm høy, og har en Hard Rocx-sykkel på 18,5". Egentlig er det litt i minste laget, men digg å sykle i skogen med. Sykkelen er noen år gammel, og har vokst en del siden jeg fikk den, skulle jeg kjøpt ny sykkel ville den nok blitt 1+" større.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvilken rammestørrelse er å anbefale til en person på 180-185 cm?

6848521[/snapback]

Jeg er 184cm høy, og har en Hard Rocx-sykkel på 18,5". Egentlig er det litt i minste laget, men digg å sykle i skogen med. Sykkelen er noen år gammel, og har vokst en del siden jeg fikk den, skulle jeg kjøpt ny sykkel ville den nok blitt 1+" større.

6922584[/snapback]

 

Det kommer egentlig helt an på type sykkel. Det er overrøret som betyr mest. Høyden kan i stor grad justeres med setepinnen. Lengden kan forøvrig også tilpasses med styrestemmen, men overrøret er nok den viktigste faktoren hva rammestørrelse angår. Jeg er 182 og sykler nå på 18". Pappa er 185 og sykler på 17". Sykkelen jeg kjøper nå er L, dvs 19".

 

Hvordan og hvor du kjører har også mye å si. En stisykkel kan med fordel være litt mindre for enklere å kunne manøvrere den i tekniske parti, mens en grus- og asfaltsykkel gjerne kan være litt større.

Lenke til kommentar

Ja, da skal jeg kjøpe ny sykkel. Everest-sykkelen for 2000kr jeg fikk til jul for 3-4 år siden er ikke helt det store lenger.

 

Har sett på diverse sider og kommet fram til et par forslag:

 

http://www.sykkelbutikken.no/Supertilbud/S...?article_ID=639

 

http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...DirectoryId=112

 

http://www.merida.no/index.php?cat=42705

 

Jeg er 15år, 175cm høy og veier vel rundt 55-60kg. Har lyst på en terrengsykkel i prisklassen 4000-6000kr.

 

Noen gode forslag? Er de forslagene jeg skrev noe bra?

Endret av gommle
Lenke til kommentar

Heisann

 

Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå..

Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år.

Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell..

Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper?

Lenke til kommentar
Heisann

 

Har tenkt å starte med terrengsykkling til neste år, da sesongen stort sett er over nå..

Anyway, jeg har en Hard Rocx Birken som jeg nå har hatt i sirka 2år.

Problemet er at demperen har ikke vært så blid i det siste, den vil blant annet ikke gå tilbake etter at den er trykket inn. Det er en Rock Shox (eller hvordan det skrives) demper på luft. Har prøvd å pumpe den opp, men uten hell..

Er det sånn at jeg må kjøpe ny demper?

6938212[/snapback]

Ant. kan den bli noe bedre hvis du bytter pakninger og olje, men hvis du har hatt den slik lenge hadde jeg satset på en ny.

 

Jeg synes v-bremser fungerer helt fint. Men i gjørme-vær så kan sivebremser holde seg bedre.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...