Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Hva slags sykkel?

 

Er forøvrig hundrevis av guider på norsk og tusenvis på engelsk om hvordan du finner perfekt rammestørrelse på alle typer sykler.

 

Noen som vet om eller har skikkelig gode bilder av noen state of the art top-end sykler til 50-100k +++? Finnes det noe "showoff" forum eller gallerier av dette? Lyst å se noen gode bilder av hvordan en full sykkel med record carbon gruppe, karbonramme til 20-30k, osv osv.

6849069[/snapback]

Noe slikt du så etter? Se på pinkbike ;)

 

Moservitcarbon.jpg

1033024.JPG

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm sykler igrunn bare til\fra jobb. Kjøpte nettop en sykkel til halv pris (2k) tenkte jeg skulle se om jeg fant noe info på nettet, men nei.

Eneste som står på den er "Genius dirtjump 3000"

Så tenkte kansje det var ett merke som het Genius men fant bare noe fra new zealand og det er det ikke.

 

Noen som har hørt om sykkelen?

Lenke til kommentar

Kjøpte i 2000 (Tror det var dette året) en DBS Intruder Sabotage og den holdt med minimalt vedlikehold i 6 år (den funker faktisk enda, jeg har bare overlatt den til min far som byttet ett tannjul eller to og kjede, så var den i daglig drift igjen) Er derfor fremdeles den dag i dag svak for DBS.

 

Så kjøpte jeg en Matts Merida Striker (Oransj) som funket supert og låsbar dempegaffel var gull. Men den ble selvsagt stjålet. En måned gammel. Klippt rett over låsen på ett studenthjem.

 

Så nå ble det en GT Avalanche 1.0 Disc, og en "uklippbar" lås til like under tusenlappen, får se hvordan denne oppfører seg, jeg elsket Meridaen (sykkel er guds gave til studenten).

Eneste jeg sålangt savner på GTen er låsbar demper tilgjengelig fra styret.

 

Jeg har derimot ikke hatt hydrauliske skivebremser tidligere, tips til vedlikehold av disse noen?

Lenke til kommentar
Jeg har derimot ikke hatt hydrauliske skivebremser tidligere, tips til vedlikehold av disse noen?

6859877[/snapback]

De er nesten vedlikeholdsfrie. Bytt bremsebelegg etter en sesong eller to. Begynner bremsen å bli svak, kan hydraulikken trenge lufting, men det kommer først etter noen sesonger det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...