ManagHead Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hva slags sykkel? Er forøvrig hundrevis av guider på norsk og tusenvis på engelsk om hvordan du finner perfekt rammestørrelse på alle typer sykler. Noen som vet om eller har skikkelig gode bilder av noen state of the art top-end sykler til 50-100k +++? Finnes det noe "showoff" forum eller gallerier av dette? Lyst å se noen gode bilder av hvordan en full sykkel med record carbon gruppe, karbonramme til 20-30k, osv osv. 6849069[/snapback] Noe slikt du så etter? Se på pinkbike Endret 12. september 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
kdog Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 scott Addict Toppmodellen med Hyperion Ultra hjul veier 5,9kg Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Ahh en sykkeltråd. Så flott, jeg sykler ikek så mye til vanlig, men jeg har hatt noen langturer, jeg kan komme med en "liste" senere, ville bare ha denne i mine innlegg. Takk Lenke til kommentar
eXa Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 hm sykler igrunn bare til\fra jobb. Kjøpte nettop en sykkel til halv pris (2k) tenkte jeg skulle se om jeg fant noe info på nettet, men nei. Eneste som står på den er "Genius dirtjump 3000" Så tenkte kansje det var ett merke som het Genius men fant bare noe fra new zealand og det er det ikke. Noen som har hørt om sykkelen? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Yay, har fått NY gaffel til min sykkel (Marzocchi 888), OG en ekstra sykkel (DMR Rhythm). Kan slenge ut noen bilder etterhvert Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Kjøpte i 2000 (Tror det var dette året) en DBS Intruder Sabotage og den holdt med minimalt vedlikehold i 6 år (den funker faktisk enda, jeg har bare overlatt den til min far som byttet ett tannjul eller to og kjede, så var den i daglig drift igjen) Er derfor fremdeles den dag i dag svak for DBS. Så kjøpte jeg en Matts Merida Striker (Oransj) som funket supert og låsbar dempegaffel var gull. Men den ble selvsagt stjålet. En måned gammel. Klippt rett over låsen på ett studenthjem. Så nå ble det en GT Avalanche 1.0 Disc, og en "uklippbar" lås til like under tusenlappen, får se hvordan denne oppfører seg, jeg elsket Meridaen (sykkel er guds gave til studenten). Eneste jeg sålangt savner på GTen er låsbar demper tilgjengelig fra styret. Jeg har derimot ikke hatt hydrauliske skivebremser tidligere, tips til vedlikehold av disse noen? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 Jeg har derimot ikke hatt hydrauliske skivebremser tidligere, tips til vedlikehold av disse noen? 6859877[/snapback] De er nesten vedlikeholdsfrie. Bytt bremsebelegg etter en sesong eller to. Begynner bremsen å bli svak, kan hydraulikken trenge lufting, men det kommer først etter noen sesonger det også. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 Er det noen som har sett noen gode tilbud på terrengsykler i prisklassen 3-5000 kroner? Hadde håpet å finne noen gode kjøp, men vet ikke helt hvor og hva som skal til for at jeg får valuta for pengene Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 "Alle" sportsbutikker har høstsalg for tiden... Kan noen forklare hvordan Shimano-rangstigen fungerer på Gir og Bremser? Altså, hva er best av Deore LX, Deore XT eller bare Deore? Og slikt.. Noen som kjappt kan nevne de vanligste systemene, og hvilke som er gode, og hvilke som ikke er det? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 dyrt/bra <-> billigst/dårlig Shimano XTR, XT, LX, deore (i tillegg har man Altus, Acera, Alivio som er så dårlig at det ikke er verd å nevne) SRAM X-0, X-9, X-7 og videre ned Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 Hvorfor står XTR oppført som 2003, XT 2004, LX 2005, og kun Deore som 2006 på hjemmesiden deres? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. september 2006 Rapporter Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Fordi XTR kom i "ny" utgave i 03, XT i 04 etc. Forskjellene (praktiske) er at den nye utgaven har high-normal bakgir og dc-skiftere. XTR 2007 kommer bla.a. med både low- og high-normal bakgir samt dc og rapidfire skiftere med multirelease - kan altså velge det man liker best Endret 14. september 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 Er det noen som kan hjelpe meg i riktig retning angående valg av sykkel. Alternativene er: Everest Canyon (denne kommer med v-brems til 2500 eller "shimano skivebrems" til 3000 i følge reklamen). Everest Climber til 4000. GT Avalanche 2.0 Disc til 4500. Visstnok fjorårets modell, vet ikke om det er noen ulempe. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 steike! kjøpte setedemper til sykkelen min i dag. Skal aldri gå vekk fra det igjen ihvertfall! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Aldrack: Uten at jeg har noen erfaring med noen av de, nr2. Virket som en veldig god allrounder, Deore og Ritchey for det meste og RST Gila LO. Ramma så litt kjip ut dog, virket som smal oversized, men dette vet jeg ikke noe om. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg skal enten kjøpe DBS Egde 500 (Den svarte versjonen) eller Merida Matts Viper. Kan noen si hvilken lønner seg mest. Foreløpig har jeg mest lyst på DBS-en... Endret 16. september 2006 av SasaB Lenke til kommentar
jhking Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Jeg skal enten kjøpe DBS Egde 500 (Den svarte versjonen) eller Merida Matts Viper. Kan noen si hvilken lønner seg mest. Foreløpig har jeg mest lyst på DBS-en... 6874786[/snapback] jeg hadde tatt meridaen hva skal den brukes til? Endret 16. september 2006 av jhking Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. september 2006 Rapporter Del Skrevet 16. september 2006 Styrketråkk opp teknisk motbakke. Shit. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Hva skal man si? Den er sur. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 17. september 2006 Rapporter Del Skrevet 17. september 2006 Jeg skal enten kjøpe DBS Egde 500 (Den svarte versjonen) eller Merida Matts Viper. Kan noen si hvilken lønner seg mest. Foreløpig har jeg mest lyst på DBS-en... 6874786[/snapback] jeg hadde tatt meridaen hva skal den brukes til? 6875256[/snapback] Terreng, skole og landvei. Derfor trenger jeg justerbar demper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå