Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Er det noe forskjell på å sykle med vanlig sykkel og spinnsykkel??

6797744[/snapback]

 

Spinningsykkelen står stille, gjerne inne og har fastnav.

Det er hovedforskjellene. Du har gjerne flere muligheter til forskjellige sitte og ståstillinger, og sykkelen er mer egnet for øvelse hvor du bruker armene også.

6807951[/snapback]

Ja, men er det noe forskjell om du trener med vanlig sykkel og spinningsykkel,

foruten at det ikke er opp og nedoverbakker på spinnsykkelen??

6808121[/snapback]

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Eier selv en GT Chucker 2.0, veldig god og solid sykkel synes jeg, tåler å bli herjet med. Men lakken er elendig, preller av ved litt steinsprut... noen andre som har denne sykkelen\har meninger om den?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Har en 4-5 år gammel HardRocx-sykkel (Rock Mashine 27 om jeg ikke husker helt feil). Den har holdt utrolig bra. Eneste som begynner å bli litt dårlig er wire'ne og strømpene. Slitedeler som dekk og bremseklosser er bytta ut opptil flere ganger :p Kjøpte også nytte sete til den nesten med en gang jeg fikk den, noe som fikk sykkelen til å se "raskere" ut, samtidig som det ble diggere å sykle :D

Lenke til kommentar
Har en 4-5 år gammel HardRocx-sykkel (Rock Mashine 27 om jeg ikke husker helt feil). Den har holdt utrolig bra. Eneste som begynner å bli litt dårlig er wire'ne og strømpene. Slitedeler som dekk og bremseklosser er bytta ut opptil flere ganger :p Kjøpte også nytte sete til den nesten med en gang jeg fikk den, noe som fikk sykkelen til å se "raskere" ut, samtidig som det ble diggere å sykle  :D

6811600[/snapback]

Wire og strømper er også slitedeler. Har ihvertfall bytta disse flere ganger selv.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å konsentrere meg minst mulig når jeg sykler inne, dvs. få fokus på noe annet enn at det er så kjedelig å sitte dønn stille med 190 i puls.

6817027[/snapback]

Javel. Men du må allikevel innrømme at det er bedre å sykle ute? Der konsentrerer man seg om andre ting enten man vil eller ikke.

6818622[/snapback]

Har jeg sagt at det er bedre å sitte inne? Ute så konsentrerer du deg jo om sporvalg mm.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å konsentrere meg minst mulig når jeg sykler inne, dvs. få fokus på noe annet enn at det er så kjedelig å sitte dønn stille med 190 i puls.

6817027[/snapback]

Javel. Men du må allikevel innrømme at det er bedre å sykle ute? Der konsentrerer man seg om andre ting enten man vil eller ikke.

6818622[/snapback]

Har jeg sagt at det er bedre å sitte inne? Ute så konsentrerer du deg jo om sporvalg mm.

6818927[/snapback]

Jess det jeg mener. Men jeg er veldig imot sykling innendørs. Syns bare det er så rart. Greit nok for folk som trener veldig seriøst, og ikke sykler ute vinterstid. Men hvorfor ikke bare investere i piggdekk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg prøver å konsentrere meg minst mulig når jeg sykler inne, dvs. få fokus på noe annet enn at det er så kjedelig å sitte dønn stille med 190 i puls.

6817027[/snapback]

 

Ligger du på 190 i puls når du trener? Er ikke det litt over terskel?

Lenke til kommentar
Jeg prøver å konsentrere meg minst mulig når jeg sykler inne, dvs. få fokus på noe annet enn at det er så kjedelig å sitte dønn stille med 190 i puls.

6817027[/snapback]

 

Ligger du på 190 i puls når du trener? Er ikke det litt over terskel?

6820949[/snapback]

Anaerob trening så... Ved f.eks. 4x4 intervall så ligger en gjerne på rundt 95-97% av makspuls på slutten.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å konsentrere meg minst mulig når jeg sykler inne, dvs. få fokus på noe annet enn at det er så kjedelig å sitte dønn stille med 190 i puls.

6817027[/snapback]

 

Ligger du på 190 i puls når du trener? Er ikke det litt over terskel?

6820949[/snapback]

Anaerob trening så... Ved f.eks. 4x4 intervall så ligger en gjerne på rundt 95-97% av makspuls på slutten.

6821065[/snapback]

Tviler ikke på at du har 190 puls, men at du da sitter helt stille og synes det er kjedelig ... :roll:

 

Jeg har så dårlig motivasjon når jeg sitter inne. Intervallene blir skikkelig dårlige. Får lett 10 slag mer i puls i bakkedrag utendørs :cry:

Lenke til kommentar

Hva slags sykkel?

 

Er forøvrig hundrevis av guider på norsk og tusenvis på engelsk om hvordan du finner perfekt rammestørrelse på alle typer sykler.

 

Noen som vet om eller har skikkelig gode bilder av noen state of the art top-end sykler til 50-100k +++? Finnes det noe "showoff" forum eller gallerier av dette? Lyst å se noen gode bilder av hvordan en full sykkel med record carbon gruppe, karbonramme til 20-30k, osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...