Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening?

 

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

 

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

 

Jeg er 15 år..

6772951[/snapback]

Kommer helt an på hvor hardt du trener. Men jeg tviler på at du vil få ønsket overskudd til kampen med dette opplegget uansett.

6773790[/snapback]

Det er vel ikke meninga at det er fotballkampen overskuddet skal brukes..

Jeg trener sykkel fordi jeg vil bli go på det og for å få god kondis

Lenke til kommentar
QUOTE(ManagHead @ 30/08-2006 : 23:41)

QUOTE(Tee_C @ 30/08-2006 : 21:56)

Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening?

 

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

 

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

 

Jeg er 15 år..

*

 

 

Kommer helt an på hvor hardt du trener. Men jeg tviler på at du vil få ønsket overskudd til kampen med dette opplegget uansett.

*

 

 

Det er vel ikke meninga at det er fotballkampen overskuddet skal brukes..

Jeg trener sykkel fordi jeg vil bli go på det og for å få god kondis

 

Da kan jeg fortelle at dette er alt for hardt kjør for en 15'en åring, eller alle aldre omtrent, hvis du går på skole i tillegg, som du skal gjøre, så er dette alt for mye. Husk du får ikke overskudd når du trener hele tiden

uten at kroppen får slappet av, det er når du tar det rolig 1-2 dager etter du har trent overskuddet på at du har trent kommer.

Lenke til kommentar

Mange i norgescupen sykler over 1000 timer i året, så det blir noe slikt i gjennomsnitt.

 

Skal man sykle hver dag, må man passe på at de rolige turene blir så rolige at man er godt uthvilt i beina til de harde øktene.

Har du en bakke på 4-5 minutter er det perfekt til intervalltrening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg leste at floyd landis syklet hver dag i tre timer, du ser hva han ble til!(om du ser bortifra dopingsaken, jeg for min del mener han er uskyldig)

6797294[/snapback]

 

Du mener at han er uskyldig? Hva skal til for at du svelger de totalt åpenlyse bevisene? Bilder av nåla i armen hans?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen dopingtatte i utholdenhetsidretter som ikke har trent godt og jobbet målbevist, så det frigjør han ikke for min del.

 

At han dopet seg som siste utvei etter at alle hadde utelukket han etter den fatale etappen er nesten litt forståelig. Han var definitivt ute av kampen om den gule trøya, før han drakk det magiske "ølet".

Lenke til kommentar
Er det noe forskjell på å sykle med vanlig sykkel og spinnsykkel??

6797744[/snapback]

 

Spinningsykkelen står stille, gjerne inne og har fastnav.

Det er hovedforskjellene. Du har gjerne flere muligheter til forskjellige sitte og ståstillinger, og sykkelen er mer egnet for øvelse hvor du bruker armene også.

Lenke til kommentar
Er det noe forskjell på å sykle med vanlig sykkel og spinnsykkel??

6797744[/snapback]

 

Spinningsykkelen står stille, gjerne inne og har fastnav.

Det er hovedforskjellene. Du har gjerne flere muligheter til forskjellige sitte og ståstillinger, og sykkelen er mer egnet for øvelse hvor du bruker armene også.

6807951[/snapback]

Ja, men er det noe forskjell om du trener med vanlig sykkel og spinningsykkel,

foruten at det ikke er opp og nedoverbakker på spinnsykkelen??

Lenke til kommentar
Jeg leste at floyd landis syklet hver dag i tre timer, du ser hva han ble til!(om du ser bortifra dopingsaken, jeg for min del mener han er uskyldig)

6797294[/snapback]

 

Du mener at han er uskyldig? Hva skal til for at du svelger de totalt åpenlyse bevisene? Bilder av nåla i armen hans?

6805099[/snapback]

Beklager, jeg har bare fått et intrykk av at han er uskyldig, og om jeg hadde sett bilde av han stikke nåla i armen så hadde jeg sikkert trodd at det bare var en vanlig sprøyte av ett eller annet han fikk beskjed om å ta.

 

For at jeg skal tro at han er skyldig, så må han si det selv.

 

Enkelt og greitt

Lenke til kommentar
Jeg leste at floyd landis syklet hver dag i tre timer, du ser hva han ble til!(om du ser bortifra dopingsaken, jeg for min del mener han er uskyldig)

6797294[/snapback]

 

Du mener at han er uskyldig? Hva skal til for at du svelger de totalt åpenlyse bevisene? Bilder av nåla i armen hans?

6805099[/snapback]

Beklager, jeg har bare fått et intrykk av at han er uskyldig, og om jeg hadde sett bilde av han stikke nåla i armen så hadde jeg sikkert trodd at det bare var en vanlig sprøyte av ett eller annet han fikk beskjed om å ta.

 

For at jeg skal tro at han er skyldig, så må han si det selv.

 

Enkelt og greitt

6808141[/snapback]

Haha, latterlig.

 

Uansett, hva vil dere anbefale av BMX-sykkel til en på 15, 1.80 høy?

Flatland og litt street tror jeg det blir mest sykling i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...