Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Felg er og dyrt ja, men den trengs ikke skiftes mer enn én gang i året uansett.

6718939[/snapback]

Mener du at man må skifte begge felgene en gang i året? :hmm: Har hatt sykkelen min i 7 år og har kun skifta felgen bak en gang, og retta opp en del kast.

6728000[/snapback]

Jeg inspiserte framfelgen min en dag, og den er mye nedslitt - så mye at jeg vurderer å bytte så jeg ikke kjører for lenge. Dette har selvfølgelig med hvor mye du sykler og sånn da.

 

Ang. disse navene så har jeg ikke peiling på hvor slikt kan skaffes, men det skal finnes ja. Skal holde øynene åpne.

Lenke til kommentar

Jeg inspiserte framfelgen min en dag, og den er mye nedslitt - så mye at jeg vurderer å bytte så jeg ikke kjører for lenge. Dette har selvfølgelig med hvor mye du sykler og sånn da.

 

6728284[/snapback]

Jeg sykler i snitt 3 mil om dagen. Ofte lenger. Hvor mye sykler du, og hvor lenge siden er det du skifta den? Kommer veldig an på hvordan man bruker den og da.....

Lenke til kommentar

Jeg inspiserte framfelgen min en dag, og den er mye nedslitt - så mye at jeg vurderer å bytte så jeg ikke kjører for lenge. Dette har selvfølgelig med hvor mye du sykler og sånn da.

 

6728284[/snapback]

Jeg sykler i snitt 3 mil om dagen. Ofte lenger. Hvor mye sykler du, og hvor lenge siden er det du skifta den? Kommer veldig an på hvordan man bruker den og da.....

6728297[/snapback]

Klart at hvordan den blir brukt har "litt" å si! Jeg kjører så mye jeg kan i så tøft terreng jeg får til, og da er det klart at jeg sliter mye. Ang. hvor mye jeg trener, så vet jeg ikke helt hvor mye som har blitt kjørt på vei, ruller, terreng etc. Men i sommer så har jeg alt fra 8-20t per uke, snitt på kanskje rundt 12 (har ikke regnet ut).

Lenke til kommentar
Hva er det? Et übersykkelspill!!? :wow:

6747005[/snapback]

 

Rulle med pc/internett/dvdspiller/pulsmåler/kadensmåler/wattmåler/motorisert OG magnetisk brems/virituelt hjul foran så du kan svinge i spillet/videoen.

 

Spille mot andre ekte folk over internett eller computerspillere opp Alpe d'Huez ser heftig ut. :)

 

Edit: Forslag til racerslange som tåler HØYT trykk? 700-23C. Hvilke merker setter kvalitet over vekt?

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
yay, da ble jeg ganske mye klokere.

Men har et til spørsmål. Har sett noen bmx videoer i det siste

og på noen av dem kan folke sykle baklengs uten at pedalene

følger med ser det ut til. Finnes dette eller ser jeg bare skikkelig feil?

Hvis det finnes, hvordan fungerer det?

6723092[/snapback]

 

Om det skulle være til noe hjelp, så mener jeg at dette blir kalt for free coaster-nav.

Lenke til kommentar
Og vitsen med det her? Mye bedre å sykle ute. Skjønner jo at hvis man satser stort og bruker den i vinterhalvåret, men jeg personlig takler ikke å sykle innendørs. Blir så ensidig på en måte.

6754044[/snapback]

Selvfølgelig sitter man ikke inne om været tilsier at man an sykle ute. At innendørssykling er kjedelig kan jeg skrive under på, men et slikt system vil jo gjøre det bittelitt mer morro.

 

Det er veldig mange som ikke satser stort, men likevel sitter å tramper på vinterstid.

 

Selv har jeg en vanlig tacx-rulle, men begrenser øktene til enten styrketråkk eller intervaller på maks 1,5t inkl. oppvarming og nedkjøring. Musikk eller TV hjelper litt, men lenger gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Og så vrir jeg emnet litt inn på sykkelsko...

 

Pedalene mine har sånne SPD-koblinger på ene siden. Jeg regner med at det gir en merkbar forskjell hvis jeg kjøper et par sykkelsko som jeg kan feste til pedalene.

 

Er det noe spesielt jeg bør se etter, annet enn at de sitter godt på foten? Noen butikker som kjører 50% avslag nå på høsten kanskje?

Lenke til kommentar

Det spørs hva de skal brukes til. Skal du gå med de i tillegg, er det fint om de sitter godt på foten og har relativt myk såle. Det er også fint med litt klaring fra sålen og inn til klossen, slik at du slipper lyden av høyhelede sko på kjøpesenteret.

 

Er det ren landeveissykling er knallstiv såle supert. Karbon er saker.

 

Terrengsykling krever i tillegg til ganske stiv såle, litt mønster i skoene, slik at du har feste når du må gå opp ei kneik på beina.

Lenke til kommentar
Det spørs hva de skal brukes til. Skal du gå med de i tillegg, er det fint om de sitter godt på foten og har relativt myk såle. Det er også fint med litt klaring fra sålen og inn til klossen, slik at du slipper lyden av høyhelede sko på kjøpesenteret.

 

Terrengsykling krever i tillegg til ganske stiv såle, litt mønster i skoene, slik at du har feste når du må gå opp ei kneik på beina.

6769982[/snapback]

Det er til en en terrengsykkel, type hardtail. Jeg skal ikke gå med dem.

 

Er det sånn at jo stivere, jo bedre?

Lenke til kommentar

Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening?

 

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

 

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

 

Jeg er 15 år..

Lenke til kommentar
Hvis jeg sykler 6 dager i uka, og har fotballtrening 3 ganger i uka, blir det for mye hvis jeg sykler i 4 timer de dagene jeg ikke har trening og i 1,5 time de dagene jeg har trening, blir dette for mye trening?

 

- Fotballtreninga varer i 1,5 time

 

Den dagen jeg ikke trener er det fotballkamp.

 

Jeg er 15 år..

6772951[/snapback]

Kommer helt an på hvor hardt du trener. Men jeg tviler på at du vil få ønsket overskudd til kampen med dette opplegget uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...