-Jungeldyret Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Helt i starten av tråden så sier trådstarter at Kona er et dårlig merke. En venn av meg har en Kona Snitsky Fulldempet DH sykkel til 18k! Jeg vil neppe si at den er dårlig. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kona lager fine sykler de. Vil si det er et av de beste merkene innen dirt/freeride Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Hvor står rammenummeret på en sykkel? Og hvordan ser det ut? (klistrelapp?) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Under kranken kanskje? Er ikke sikker, kan se om jeg finner noe på noen av syklene hjemme her.. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Okei da. Kona er vel den beste sykkelen jeg har hatt. Den tålte masse juling i 5 år, men den brøyt sammen under et hopp og det gjorde meget vondt og jeg har problemer den dag i dag selvom det er 2år siden det skjedde. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Rammenummeret står somregel under krankhuset eller på siden av rammen helt øverst. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jepp, stod under kranken (eller krankhus om du vil ) på min zaskar vertfall. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Er det det nummeret som er risset/støpt med skikkelige dype og brede bokstaver/tall under krankhuset? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Er det det nummeret som er risset/støpt med skikkelige dype og brede bokstaver/tall under krankhuset? Spørs det ja Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Vasker dere syklene deres? Evnt. hvordan vasker dere dem? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Spyl/vask den godt uten såpe og la det tørke. Deretter tørker du av all skitten som du evnt. ikke fikk av i vasken. Gjerne med feks. WD-40 eller lignende stoff. Huske å olje/grease opp delene som ser ut som om de trenger litt smørning. Kjede kan du olje opp uansett. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg vasker sykkelen etter hver gang den har blitt kjørt i regn eller terrenget. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Spyl/vask den godt uten såpe og la det tørke. Deretter tørker du av all skitten som du evnt. ikke fikk av i vasken. Gjerne med feks. WD-40 eller lignende stoff. Huske å olje/grease opp delene som ser ut som om de trenger litt smørning. Kjede kan du olje opp uansett. wd40 bruker jeg kun om det ikke finnes noe annet innen 10mils omkrets... WD40 fortrenger vann og skitt, men smører nesten ikke. Bruker ulik olje alt etter hva jeg skal bruke sykkelen til. Om sommeren bruker jeg på raceren vanlig tykk motor olje (da det er lite dritt på veiene som fester seg i kjede). På MTB bruker jeg stortsett teflonolje da den ikke "klisser" så mye. Til vask bruker jeg varmt vann + zalo. Evt disel til å løse opp dritt jeg ikke klarer med vann. Viktig å tørke sykkelen 100% før olja kommer på igjen Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Bruker såklart ikke WD-40 til smørning! Bare til vask. (Spesielt vanskelige flekker) Til smørning bruker jeg som oftest teflon-olje. Endret 9. mai 2005 av Pallesen Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Man bruker diesel til vask og teflon olje til smærning Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg er veldig plaget med pedalene eller kranken på min Scott FX3. Er usikker på nøyaktig hvor lyden kommer fra, men det knirker som faen når jeg tråkker. Må jeg bytte hele pedalopplegget, eller er det bare en justering som må til? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 En i klassen min har en Rocky Mountain RMX Team til 40k.Der har du sykkel! Er det noen her som har prøvd Kona Stinky? Lurer på om jeg skal kjøpe meg en sånn en.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg er veldig plaget med pedalene eller kranken på min Scott FX3. Er usikker på nøyaktig hvor lyden kommer fra, men det knirker som faen når jeg tråkker. Må jeg bytte hele pedalopplegget, eller er det bare en justering som må til? Sjekk om alt er i orden med kranklageret ditt. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hey! Hva ville dere anbefale av en Hard Rocx Black Rock og en Kona Fire Mountain terreng sykkel? Mvh, Winters Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå