Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

ManagHead: Hvor fikk du kjøpt Titanium-rammen din fra og hvor mye kostet den?

6701651[/snapback]

Jeg fikk den i erstatning for min knekte Helium-ramme. Veil pris i følge HR er 10.000,-, og du får sikkert kjøpt den hvis du ringer til Dag Johnsen (tror han heter det - finner det uansett ut på HR sine sider).

 

Kjerts: Hvem snakker du til? :whistle:

 

Og white, si fra hva du synes om skoene når du har fått testet dem ;)

 

Jada, dette blir siste edit :p

Noen som har CO2 patroner til Airgun CO2 pumpe jeg kan låne i morgen?? :p Ser jeg har kjøpt feil type, til Airgun Pro ett eller annet :mad:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til alle dere som skal sykle Birken i morgen.

Håper for deres skyld at det ikke regner og er like kaldt som her.

 

EDIT: hohoh, trøtt om morran ja.

Greit at tiden flyr, men Birken har vel neppe forskøvet seg en uke for det. :p

Får rette opp og si; lykke til dere som skal sykle Birken neste helg!

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe spesielt peil på 20" trail, om det er 451 eller 406 så tror jeg nok at du bør finne noe her.

http://www.deler.no/wsp/deler2/frontend.cg...ts&func_id=2149

PS: Deler AS er en grossist, og selger dermed ikke til privatpersoner. Trykk på forhandlere på nettsiden deres, og finn den nærmeste hos deg.

Så kan du be de bestille opp til deg :)

 

EDIT: motorisert ja, nei da veit jeg ingenting

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Respekt til dere som sykler 10-15-20 mil "til vanlig". Sykla en 9 mil lang tur nå og holder du gjennomsnittsfarten nærmere 40 enn 30 kjenner man det rimelig godt i beina.

 

Flott at det er ingenting her i verden som er deiligere enn en lang, hard sykkeltur og tøye skikkelig ut etterpå. Beina er så deilige. :p

 

Trenger nye pedaler til racer, fjærene har blitt helt ødelagte og slitte halvgode billigpedaler egnet til MTB er ikke helt optimalt lenger. Burde jeg gå for Shimano eller Look pedaler? Er det noe særlig å hente ved å velge de ikke helt billigste til 500-600 (f eks Ultegra) VS de billigste til ca 350-400? Har Shimano eller Look størst kontaktflate? Hvilke er flatest? (Lengst fra bakken)

Lenke til kommentar

Jeg har Look Keo Carbon som kostet 7-800kr fra probikekit.com. De veier minst av de i samme prisklasse, har stor kontaktflate og ser pene ut (i motsetning til de gamle look-pedalene)

 

SPD-SL ser også lekre ut, og prisforskjellen fra de billigste og opp til Dura-Ace er vekt og byggekvalitet. De billigste fungerer sikkert like bra den første sesongen, men blir kanskje mer slarkete etter hvert.

 

Har du mer penger som brenner, har Time lekre alternativ.

Lenke til kommentar
Ganske heftig kondis, kombinert med en helt håpløs terrengteknikk gjorde visst susen :-D

6714351[/snapback]

Syntes jeg hang bra med i de tekniske partiene, men slet der det gikk "rett fram"..

 

jhking, er bremsene nye?

6715881[/snapback]

 

ja, første gang de var våte.

 

var nesten sånn at jeg ikke ville bremse :thumbdown:

Lenke til kommentar
Er sykling snilt for knærne?

6716009[/snapback]

Ja, det er noe av det "snilleste" du kan drive med mtp "slitasje" på kroppen egentlig. (eneste jeg kan tenke meg er bedre er svømming?). Ikke uten grunn at godt profilerte langdistanseløpere konverterer til (terreng-)sykling når beina ikke klarer påkjenningen mer ;)

Lenke til kommentar

Hva legger du i "best"? De absolutt "beste" bremsene, altså størst bremsekraft, er nok hydrauliske v-bremser/(dobble)hydrauliske skivebremser med 204mm++ skiver (svindyre og ikke minst svintunge). Til konkurranse så er v-bremser lettest, men med hydrauliske skiver (lettere modeller med 140/160mm skiver) så har du større bremsekraft og mer styring på doseringa (de letteste er svindyre her og). Navbrems finnes vel knapt på mtb-sykler av nyere standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...