Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, bare hvis du tar av alt (kjede og drev). Bruker du slikt på sykkelen så ryker det fort lager i nav og krank.

6672008[/snapback]

På litt robuste terrengsykler også? Som Kona CinderCone 2004 (eller 2003)?

Tåler demperen det? (Marzocchi MZ Race 11cm)

 

Hva er da greiest til å rense kjede og drev med? Er masse støv og sand som har samlet seg i oljen etter hvert. Tidligere brukte jeg bare kaldavfetting og høytrykkspyler så var alt vekk og klart til ny smøring.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg kunne tenkt meg en offroad sykkel. Skal sykkle på grusstier og i skog og mark osv. VEt noen om en bra sykkel til en god pris?

 

Jeg og pappa skal snart på sykkel tur. Husker ikke helt hva plassen heter men ser virkeligg fram til det.

Skal spør pappa hva det heter der vi skal sykkle, turen tar vertfall 2 dager. :)

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Vil anbefale butikken Fast-Bikes som ligger ved Carl-Berner i Oslo om dere skal kjøpe Shimano-deler. Hakke helt peiling på prisene andre steder, men har sammenlikna med sportslageret som jeg fant ut var dyrere. Grunnen til at han starta shappa var visst at han var irritert på prisen sykkler og sykkeldeler har i Norge.

 

www.fast-bikes.no

 

noe uoversiktlig hjemmeside, men vi overlever vel? :p

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Jeg vil helst ha en til rundt 5-6 tusen kroner

6673041[/snapback]

 

Merida Road 901 - 6.290,-

 

Monoc Vipera Race - 6.290,-

 

Jeg ville lagt i litt mer, så får du en sykkel som holder. Å kjøpe landevei til 5-6k er en dårlig investering.

6673066[/snapback]

Oppunder 10k begynner det å bli bra.

Kjøpte en Nishiki tidligere i år og synes jeg har fått mye sykkel for pengene.

Men dette er da en hybrid og ikke racer.

http://www.nishiki.no/hybrid_pro.shtml

Lenke til kommentar

Jeg har sykla en del i år og i fjor. Var bla. med på RaumerRittet :cool: Noen som har sykla både dette rittet og Birken? Gjerne også GrenseRittet. Er birken og RaumerRittet ganske likt? Har hørt at de er omtrent det samme i km (birken 5 km lenger), tid og høydemeter. GrenseRittet er visstnok flatere, og mer på asfalt. Da det var mitt første ritt, tror dere jeg vil få en bedre tid neste år med mer erfaring? Forresten sykler jeg på Everest Renegade. Kjøpte den for 6 år siden og den holder enda:) Veldig fornøyd med den. Eneste problemet er at jeg har kjøpt deler til den som tilsammen koster mer enn sykkelen :innocent: Har vel kanskje litt med måten jeg har behandla den på og da :hmm:

Lenke til kommentar

Raumerrittet ser lettere ut enn birken, men har ikke disse "gratismilene" på slutten. Jeg tror du må regne med 10min+ på birken (hvis du sykler ca. like raskt da). Selv har jeg disse tidene i år: Raumerrittet 3.11, Farrisrunden 2.45, Gruverittet 2.48 og Savalen-Oppdal 3.36. Håper på en tid under 3.20 på birken (ned mot 3.10 hvis det blir like fine forhold som det var under Savalen-Oppdal).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da var nye sykkelsko og ny hjelm endelig kjøpt.

 

shim_mtb_m225.jpg

 

1375645684.jpg

 

Anser begge deler som bra kjøp. I overkant av 1300,- for skoene (med fester under) og utrolige 700,- for hjelmen (under halv pris).

Lenke til kommentar
Raumerrittet ser lettere ut enn birken, men har ikke disse "gratismilene" på slutten. Jeg tror du må regne med 10min+ på birken (hvis du sykler ca. like raskt da). Selv har jeg disse tidene i år: Raumerrittet 3.11, Farrisrunden 2.45, Gruverittet 2.48 og Savalen-Oppdal 3.36. Håper på en tid under 3.20 på birken (ned mot 3.10 hvis det blir like fine forhold som det var under Savalen-Oppdal).

6698559[/snapback]

Ja, jeg veit du har gratismil på birken. Men det er vel noen høydemeter flere også? 3.11 er ganske imponerende da. Var det merke på RaumerRittet? Skjønte ikke helt det der jeg. Lurer på om det var 25% av bestemann :hmm:

Lenke til kommentar

Gode sko til terreng det der wh1te. Lurer på om jeg skal ha meg samme selv, når jeg får sosa meg til å mekke NRS. Ser ut til at det ordner seg, skal høre på mandag om hva jeg må betale og shit. Må bygge om hele sykkelen da, så spørs når jeg har tid nå som skolen begynner igjen :|

Shimano og Adidas er det eneste jeg kan bruke av sykkelsko faktisk, alt annet jeg har prøvd blir for smalt over lesta.

Lenke til kommentar
Raumerrittet ser lettere ut enn birken, men har ikke disse "gratismilene" på slutten. Jeg tror du må regne med 10min+ på birken (hvis du sykler ca. like raskt da). Selv har jeg disse tidene i år: Raumerrittet 3.11, Farrisrunden 2.45, Gruverittet 2.48 og Savalen-Oppdal 3.36. Håper på en tid under 3.20 på birken (ned mot 3.10 hvis det blir like fine forhold som det var under Savalen-Oppdal).

6698559[/snapback]

Ja, jeg veit du har gratismil på birken. Men det er vel noen høydemeter flere også? 3.11 er ganske imponerende da. Var det merke på RaumerRittet? Skjønte ikke helt det der jeg. Lurer på om det var 25% av bestemann :hmm:

6699861[/snapback]

Merke til de som kom inn mindre enn 20min etter vinneren. Birken har noen flere høydemeter ja, og dermed er det en hardere løype som de fleste bruker litt lengre tid på. (Håkon Austad vant i år på 3.35 (ca.), og vinnertid på birken vil nok ligge rundt 3.40-3.45 med samme forhold (tipper jeg :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...