Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Det har den, du skimter innfestningen på rammebildet i min forrige link.

 

Tror kanskje jeg møter Rune igjen til fredagen faktisk, vi får se.

Når vi først snakker terreng, noen som har fått med seg noen resultater fra p4 rittet i dag? Er spent på hvordan Aukland gjorde det, altså.

 

EDIT: Team Høydahl hadde alle sine fire ryttere blandt de 6 beste, men Høydahl selv kom kun på femte ser jeg. Ser ut til å være Giant XTC i toppen der ihvertfall wh1te, da Stifinner også kjører den.

Resultater - http://www.p4rittet.no/fellesfiler/visfil.php?filID=145

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg vurderer ny ramme og det står mellom Giant XTC og Storck Rebel Carbon. Tror jeg kan få tak i Giant-rammen ned mot 5 laken, har sendt mail angående Storck'en.

Lenke til kommentar

En av de store fordelene med sykling er at man slipper hard belastning av knær, ankler osv. Sykling egner seg godt til oppvarming, men da fortrinnsvis inne på trim/spinning sykkel. Dette grunnet at du må sykle relativt hardt hvis det skal ha noen hensikt og da vil fartsvinden kjøle deg ned en god del. Samtidig er det lett å få en statisk stilling når man sykler litt fort, og det er ikke gunstig for oppvarming. Sitter du på en trim/spinningsykkel har du mulighet til å bevege overkroppen for å få god generell oppvarming.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå er jeg grønn av misunnelse. Kompisen min og jeg var å kjøpte sykkel til ham i helgen. Han fikk 4k i avslag på en temmelig rå sykkel som er samme modell som min, bare 2 år nyere. I dag så ringte de og sa at de ikke hadde flere 20" rammer igjen, så han skulle få samme ramme uten lakk som veier 500g mindre med samme styrke og stivhet. Den sykkelen ligger på 25k, han fikk den for 14k. Og vekten? 8.8 kg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

d2aef0e4f8fe7756d24d06cc69ad1179.jpg

 

Ramme Bros Custom Kinesium

Størrelser 17" - 19" - 21"

Demper/gaffel Manitou R7 Super med lockout. 80 mm

 

HJUL

Felg Magic 1540

Eiker DT Swiss competition 1.8/1.6 mm

Nav foran Magic 1540 med Titan QR

Nav bak Magic 1540 med Titan QR

Dekk Maxxis Larsen TT foldable

Slange Maxxis Ultralight

 

DRIVVERK

Frontgir Shimano XT FD-M751

Bakgir Shimano XT RD-M760

Girskiftere Shimano rapid fire SL-M571

Krank Shimano FC-M580 Hollowtech

Kranklager Shimano LX

Kjede Shimano CN-HG73

Krans Shimano 9 delt CS-M 580 11-32t

 

KOMPONENTER

Bremser Formula K18 Hydraulisk disc brems 160mm

Bremsehåndtak Formula K18

Styre Ultralite 2014 DB Aluminium

Håndtak Ritchey WCS

Stem Ultralite Aluminium

Styrelager Tange A-Headset 1-1/8"

Setepinne Ultralite aluminium

Sete Bros custom sete

Pedaler Shimano PDM-520 SPD

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hadde gått på forskjellige sjapper og bedt dem grave frem 2005- eller 2004-modeller til meg. Disse går for flere tusen mindre enn veiledene pris. Bianchi Via Narone 05 går for eksempel for 9k diverse plasser. Jeg ville nok holdt meg like under 10k hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått på forskjellige sjapper og bedt dem grave frem 2005- eller 2004-modeller til meg. Disse går for flere tusen mindre enn veiledene pris. Bianchi Via Narone 05 går for eksempel for 9k diverse plasser. Jeg ville nok holdt meg like under 10k hvis jeg var deg.

6673691[/snapback]

Har du Bilde av Bianchi Via Narone 05 ?

 

Evt. hvor jeg får tak i den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...