ManagHead Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Om jeg driver med noe DJ? Noe med sykling å gjøre? 6598239[/snapback] Jeg ville tro at det står for dirtjumping, selv om det er en mer allmenn kjent forkortelse for disc jockey 6598251[/snapback] Haha DJ: Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Vi har en slik bane her, den suger. Blir ny neste sommer her jeg bor, vi sendte brev til kommunen. Heller ha en ny bane istedenfor at vi skal lage hopp og slikt overalt Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Jeg og vil ha sånn bane Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Vi har en slik bane her, den suger.Blir ny neste sommer her jeg bor, vi sendte brev til kommunen. Heller ha en ny bane istedenfor at vi skal lage hopp og slikt overalt 6598281[/snapback] Skal kommunen opprette bane med 5-10 meter lange hopp?? Hvis det er sånn som her så får dere et stuslig hopp og et par svinger Endret 1. august 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Det største hoppet blir 6 meter, vi har en slik bane med 3 hpp og noen svinger, men ingen bruker den. Her jeg bor kommer en av norges beste på freestyle bmx(flatland), han er veldig artig å sykle sammen med. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Flatland er jo dritkult da! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Sliter litt med rundtråkket mitt på racer jeg, tror jeg må melde meg inn i den lokale klubben snart og få litt eksperthjelp. Noen tips? Skal man bevisst dra foten hardt oppover? Skal man ha jevn styrke rundt hele tråkket eller "hvile" litt på vei oppover? Skjønner det ikke helt, sykler noen mil med ørlittegrann forskjellige teknikker, men får det ikke 100% til føler jeg. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Du må dra foten bak og opp, ikke mer enn ned for å si det sånn. Men det går automatisk, så det du må tenke på er å dra bak og opp. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Men det går automatisk, så det du må tenke på er å dra bak og opp. Det går absolutt ikke automatisk, så hva mener du egentlig? "Det går automatisk, derfor må man tenke på det"? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Hva med: "Det du må tenke på er å dra bak og opp, for å tråkke ned går automatisk". Ser nå at det ikke ble helt bra setning nei. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Da skjønte jeg setningen ja, takk. *Øve mer i morgen* Lenke til kommentar
kdog Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Om du kobler ut et ben fra pedalen, ser du fort om du har jevnt rundtråkk på den andre. Det er bra å få med "frem og tilbake" og ikke bare opp og ned i tråkket. Dødpunktene er stort sett i topp og bunn. Tenk som om du skal tørke av føttene på en dørmatte :-) Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 Er det samme konseptet hvis man står i kraftige motbakker? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. august 2006 Rapporter Del Skrevet 3. august 2006 De som er flinke har et godt rundtråkk stående også, men jeg gidder knapt å trekke opp bak med stående tråkk. Unntaket er når man virkelig skal ta i. Da trekker man automatisk opp. Stående blir litt anderledes fordi man ikke hviler kropsvekten på setet. Skal man trekke opp bak, blir det veldig mye vekt på den andre pedalen, og det blir vanskelig å holde lav intensitet. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Nå begynner det å komme seg her. Sykla en intens 45min tur i går kveld på 26km. Løypen jeg kjører er ganske kupert med to ganske kraftige stigninger (i forhold til løypelengden og intensiviteten) på ca 250 høydemeter. Etter 45:07 min:sek med sykling hvor jeg tilbakela 26,01km gir dette en gjennomsnittsfart på 34,62km/t. Helt i starten lå jeg i 29-30km/t i gjennomsnitt på denne løypa, nå er det betraktelig forbedret. Utrolig deilig å merke fremgang etter 200mil +/- sykling i år. Hvordan regner man ut hvor mange prosent stigning det er? Sikkert et enkelt regnestykke, men har vært i en litt heftig diskusjon om det og vil ikke ha feil. Edit: Og når jeg drar til skikkelig med tråkket oppover kommer det klikkelyder fra pedalen, hjelper ikke å stramme pedalens fjæring (låsingen til skoa) og klossene mine under skoene sitter 110% hardt fast. What to do? Endret 5. august 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Hvis det bare er bittelitt knirking hver gang du flytter på skoene elns. så kan du prøve med noe olje på pedalen. Om det ikke er det så må du finne ut akkurat hvor det kommer fra. Det med stigning er et enkelt regnestykke ja. Du deler antall høydemeter på strekningen, og finner da svaret i prosent. Eks. Du sykler en bakke som er 1000m lang, og har en stigning på 100m. Da får du 10% stigning i snitt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Hvis det bare er bittelitt knirking hver gang du flytter på skoene elns. så kan du prøve med noe olje på pedalen. Om det ikke er det så må du finne ut akkurat hvor det kommer fra. Det med stigning er et enkelt regnestykke ja. Du deler antall høydemeter på strekningen, og finner da svaret i prosent. Eks. Du sykler en bakke som er 1000m lang, og har en stigning på 100m. Da får du 10% stigning i snitt. 6617498[/snapback] Det er ikke høydemeter / lengdemeter = stigning da? f eks 100m / 1000m = 0,10 = 10% I matte er jo 1 = 100% (Dette er jo bare småpirk siden man skjønner det er 10% stigning uansett) I morgen blir det sykkeltur med pappas 10k håndklokke med høydemåler som en fin finesse. Vet at 10% er veldig, veldig bratt over litt lengre perioder, men skal finne ut mer enn bilder fra TdF og regnestykker fra Pro Cycling Manager her og oppleve hvor bratte bakkene rundt her egentlig er. De kan jo uansett ikke sammenlignes med 2 mils sammenhengende klatring i alt fra 2-12%, men bakker på 250-300 høydemeter i høyt tempo kjenner man i beina. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg er spent på hvordan overgangen til racer blir. Har ikke syklet på raceren siden jeg brakk en finger under Trondheim-Oslo. Det har blitt en del sykling med terrengsykkel, men sittestilling og slikt er jo ikke identisk. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har vertfall vannblemmer på mange av fingrene nå etter å ha drevet en del med trial de siste dagene Fytty så morro det er! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg har vertfall vannblemmer på mange av fingrene nå etter å ha drevet en del med trial de siste dagene Fytty så morro det er! 6619996[/snapback] Blemmer er for rookies! Trial bike eller trial som i motorsport? Hva slags sykkel er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå