Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

jeg skal overgå meg selv fullstendig neste uke. Jeg skal på sykkelferie til molde(bor rundt tynset). det vil si; 50 mil på ei uke. har en diamant trophy hunter og er storfornøyd med den! anbefaler folk til å kjøpe hybridsykler. de duger som søren!

blir ca. 7 mil hver dag, så det går nok greit. noen som vet om noen fasilliteter det er å se i Molde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som har forslag til en bra rask sykkel til ca. 20k? Denne frister også litt:

Merida Carbon Lite

6457601[/snapback]

Om du skal ha merida så bør du vente til ca september. Da skal de kvitte seg med årets modeller, og selger veldig billig. Det gjelder andre merker også, men det er vel de høye veiledende prisene som gjør at de kan selge de for halv pris. Fikk tilbud på toppsykkelen i magnesium for noen år siden. Den kostet veil, 35k men skulle få den til 16 500. Det var det årets modell som skulle ut.

Lenke til kommentar
Er det noen her som har forslag til en bra rask sykkel til ca. 20k? Denne frister også litt:

Merida Carbon Lite

6457601[/snapback]

Om du skal ha merida så bør du vente til ca september. Da skal de kvitte seg med årets modeller, og selger veldig billig. Det gjelder andre merker også, men det er vel de høye veiledende prisene som gjør at de kan selge de for halv pris. Fikk tilbud på toppsykkelen i magnesium for noen år siden. Den kostet veil, 35k men skulle få den til 16 500. Det var det årets modell som skulle ut.

6461876[/snapback]

Har vært innom tanken... Kan spare utrolig mye, eller man kan få en mye bedre modell :cool: En på jobben fikk en hard rocx til nesten halv pris for noen år siden.

Tror nesten jeg lytter til rådet ditt :thumbup: og skrangler videre med syklen jeg har nå ut sessongen.

Lenke til kommentar

Funker fett å vente til høsten ja, fikk min til 1/2 når jeg kjøpte den på salg :)

Skikkelig gøy å få skrangesykkelen stjålet og få igjen penger på forsikringen til å kjøpe en som er 10 ganger bedre med et påslag på 500kr :D

Endret av magio
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Første sykkelturen min på 1.5 år nå. Syklet aktivt i noen år når jeg var mindre. Pga skade og militæret så har jeg ikke hatt noe seriøs sykkeltrening før nå. Syklet sammen med to landeveisryttere i 3 mil med en snittfart på 30 km/t med de verste knotedekkene som finnes. Jeg syklet forøvrig på min Bros Magic som jeg kjente trenger service. Lock-out'en har blitt ganske slapp og det knirker flere plasser enn nødvendig. Uansett godt å komme i gang igjen.

Lenke til kommentar

Ah. 6. sykkelturen denne uka allerede. Deilig å sykle mye igjen!

3 stykker på mandag (morgen/lunch/kveld)

3 stykker idag (morgen/lunch/kveld)

:)

Eneste som irriterer meg er at SPD-pedalene mine begynner å ta kvelden. Slitte og gamle.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dette er en dyrere ramme, så jeg måtte betale litt og.

6480772[/snapback]

Er rammen av titan?

Lenke til kommentar
Vekta gikk opp ca. 250g - eneste jeg ikke er fornøyd med.

6481096[/snapback]

Oi.. da må du jo nesten ta en tur på do før du sykkler neste tur da.. :tease:

hehe... var jo ikke akkurat mye det da...

men det går vel bra... tror du hadde død om du prøvde mitt beist... hehe...

byttet gaffel eller er det bare bildet som er mørkt ?

Lenke til kommentar
Vekta gikk opp ca. 250g - eneste jeg ikke er fornøyd med.

6481096[/snapback]

Oi.. da må du jo nesten ta en tur på do før du sykkler neste tur da.. :tease:

hehe... var jo ikke akkurat mye det da...

men det går vel bra... tror du hadde død om du prøvde mitt beist... hehe...

byttet gaffel eller er det bare bildet som er mørkt ?

6481152[/snapback]

Sant det. Neste tror jeg blir Scott Scale hel-karbon på ca. 1kg ;) Har ikke byttet gaffel nei, 05`SID WC fremdeles :p (bildet er mørkt ja).

white: liker egentlig Shimano-skoene mine ganske godt, har og kjørt med et par Scott. Det beste er å ta turen innom en butikk og se hva som passer på foten.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kjører med Diadora nå. Har sett på både Scott og Shimano. Liker designet på Shimano i tillegg til at jeg generelt er fan av merket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...