Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvor langt er det "normalt" å sykle for ungdom som satser skikkelig innen landeveissykling gjennom et år? Trene 2-3 timer dagen i gjennomsnitt? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei Pungterte for noen dager siden, og i dag var eg nede på Sykkelsenteret og kjøpte nytt dekk og slange. Dekket mitt er 26x2.10, men de hadde visst ikkje det inne. Så eg fikk 26x1.95 i stedet. Nå, eg har ikkje all verdens peiling, så eg tenkte de på sykkelsenteret vet hva de gjør, så mitt spørsmål da - burde de ha funnet et make dekk til det eg hadde fra før, eller i hvert fall samme størrelse, eller er det hipp som happ hvilke størrelse man bruker på de 2 hjulene, så lenge de er relativt like store? Størrelsene er som følgende nå; Bak: 26x1.95 og Forran: 26x2.10 Det er en terreng (freeride) sykkel av merket Scott YZ3. 6434505[/snapback] Dimmensjoner hjelper lite om en ikke vet hva slags dekk det der (varierer). Jeg Syklet Askerrittet med Fast Fred (smalt grusdekk) fram og Michelin XCR ("skikkelig terrengdekk") bak, ingenting galt med det egentlig - en velger det som passer til føret. Men jeg lurer på hva slags punktering det var om du måtte bytte både dekk og slange? Jeg har nok punktert 5-10 ganger denne sesongen og har ikke byttet noe som helst... Daniel: Jeg regner med jeg havner på en 3-400 timer denne sesongen. Men det finnes nok de som kanskje dobbler dette - uten at jeg helt skjønner hva det er godt for. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvor langt er det "normalt" å sykle for ungdom som satser skikkelig innen landeveissykling gjennom et år? Trene 2-3 timer dagen i gjennomsnitt? 6434618[/snapback] Meld deg på noen turritt i første omgang, så ser du fort hvordan du ligger an. De beste i turritt (M20->M50) henger i alle fall med i et junior-felt. Antall timer er litt avhengig av hva de driver med på vinteren. Noen får mange timer kondisjonsrelatert på ski, mens andre gjør unna noen intervaller på rulle eller spinning. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei Pungterte for noen dager siden, og i dag var eg nede på Sykkelsenteret og kjøpte nytt dekk og slange. Dekket mitt er 26x2.10, men de hadde visst ikkje det inne. Så eg fikk 26x1.95 i stedet. Nå, eg har ikkje all verdens peiling, så eg tenkte de på sykkelsenteret vet hva de gjør, så mitt spørsmål da - burde de ha funnet et make dekk til det eg hadde fra før, eller i hvert fall samme størrelse, eller er det hipp som happ hvilke størrelse man bruker på de 2 hjulene, så lenge de er relativt like store? Størrelsene er som følgende nå; Bak: 26x1.95 og Forran: 26x2.10 Det er en terreng (freeride) sykkel av merket Scott YZ3. 6434505[/snapback] Men jeg lurer på hva slags punktering det var om du måtte bytte både dekk og slange? Jeg har nok punktert 5-10 ganger denne sesongen og har ikke byttet noe som helst... 6434814[/snapback] Hm, nei altså - kjørte ned fra Fløien i relativt stor fart, og det var ganske steinete (ikkke grus, eller større steiner, men svære sånne som "sitter fast i bakken").. kjørte som sagt relativt fort og dekket ble bare flata ut - det var rift i dekket og 2 hull i slangen. Møtte på en dame som lappet slangen, og det funket fint en stund, men så ble det flatt igjen - så eg bare kjøpte nytt. Men har fortsatt begge deler da. Kan eg lime dekket? Og lappe slangen igjen, for så å bruke det på nytt kanskje? Alltids greit med et ekstra bytte for hånden. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jarek: Det har ingenting å si, de fleste som sykler (ihverfall downhill) har bredere dekk foran enn bak. Man kan gjerne ha 3.0 foran og 1.95 bak.. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jarek: Det har ingenting å si, de fleste som sykler (ihverfall downhill) har bredere dekk foran enn bak. Man kan gjerne ha 3.0 foran og 1.95 bak.. 6436757[/snapback] Men det er flott Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei Pungterte for noen dager siden, og i dag var eg nede på Sykkelsenteret og kjøpte nytt dekk og slange. Dekket mitt er 26x2.10, men de hadde visst ikkje det inne. Så eg fikk 26x1.95 i stedet. Nå, eg har ikkje all verdens peiling, så eg tenkte de på sykkelsenteret vet hva de gjør, så mitt spørsmål da - burde de ha funnet et make dekk til det eg hadde fra før, eller i hvert fall samme størrelse, eller er det hipp som happ hvilke størrelse man bruker på de 2 hjulene, så lenge de er relativt like store? Størrelsene er som følgende nå; Bak: 26x1.95 og Forran: 26x2.10 Det er en terreng (freeride) sykkel av merket Scott YZ3. 6434505[/snapback] Men jeg lurer på hva slags punktering det var om du måtte bytte både dekk og slange? Jeg har nok punktert 5-10 ganger denne sesongen og har ikke byttet noe som helst... 6434814[/snapback] Hm, nei altså - kjørte ned fra Fløien i relativt stor fart, og det var ganske steinete (ikkke grus, eller større steiner, men svære sånne som "sitter fast i bakken").. kjørte som sagt relativt fort og dekket ble bare flata ut - det var rift i dekket og 2 hull i slangen. Møtte på en dame som lappet slangen, og det funket fint en stund, men så ble det flatt igjen - så eg bare kjøpte nytt. Men har fortsatt begge deler da. Kan eg lime dekket? Og lappe slangen igjen, for så å bruke det på nytt kanskje? Alltids greit med et ekstra bytte for hånden. 6436398[/snapback] Det er da ingen ting, kjøp deg et sett med lappesaker. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Da har jeg kjøpt meg enhjulsykkel. Prøvde kanskje 1 - 2 time® og nå klarer jeg å sykle 38 meter! Er storfornøyd, og føler fremgang. Ble ganske glad da jeg klarte dette, og løp rett inn på dataen for å skrive dette innlegget. Men er det likt som å trikse med en fotball. Altså; klarer man 100 triksinger (spenne ballen uten at den er borti eller faller i bakken eller andre gjenstander, med annen-hver fot) så klarer man å trikse nesten ubegrenset. Klarer man 3 triksinger, har man liten sjangs for å klare 600. Finnes det en slik "grense" når det gjelder enhjulinger også, at når man er så-og-så god, så kan man sykle flere kilometer? Drar ut igjen og sykler jeg da, og kommer med en ny personli rekord om 30 minutter ca. EDIT: fjernet en qoute. Endret 6. juli 2006 av tissedam Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Når du klarer å sykle i sirkel så kan du det meste (og evt. stå i ro). Edit: kommer på at det er veldig lenge siden jeg har syklet på min, kanskje jeg skal ta en tur ut i sommerværet istedet for å sitte på forumet. Endret 6. juli 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Når du klarer å sykle i sirkel så kan du det meste (og evt. stå i ro). Edit: kommer på at det er veldig lenge siden jeg har syklet på min, kanskje jeg skal ta en tur ut i sommerværet istedet for å sitte på forumet. 6445446[/snapback] Ja, sykle i sirkel har jeg faktisk ikke prøvd på, men jeg tipper det er ganske vanskelig. Stå i ro derimot, er vanskelig. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Langt kom du til slutt? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Langt kom du til slutt? 6445946[/snapback] Har nå en personlig rekord på 51 meter! *Stolt!* Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Har som sagt kjøpt enhjulsykkel. Jeg fikk ikke med noen pakke på den, kun kvittering. Det står ikke merke / produsent på selve sykkelen og heller ikke på kvitteringen. Den er kjøpt på A-Tro sykkel i Bergen, på nesttun, kan noen fortelle meg hvilken sykkel det er snakk om? Det står VP-560 på pedalene, men sykkelen heter ikke det (tror jeg). Her kommer bilder! EDIT: ingen klarer vel å tyde de bildene der (tatt med mobil ) Endret 6. juli 2006 av tissedam Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Hvis det er 20" hjul er det samme greia som jeg har (jeg har muligens annet sete og kanskje pedaler). Har vært en del i kontakt med HardRocx i dag, og vi har nå blitt enige om at jeg får en Titan-ramme i bytte mot den knekte Helium-ramma, greit nok egentlig, men jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre sykkelen noe tyngre enn den var da...! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Titan? Er det lettere eller tyngre enn Karbon? Hvis det er tyngre, finnes det noe bedre stoff å produsere ting i enn karbon som ikke koster 1 million kroner grammet? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Titan er nok tyngre, men samtidig mye sterkere. For noen år siden så var titanrammer de dyreste å få tak i, men i det siste så har det kommet ganske så eksklusive karbonrammer og.. Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har nå hatt GT Chucker 2.0 2005 modell siden ifjor, nå har lillebroren min den. Så da blir det ny sykkel men ikke mer en 6-7000,- KR. Da er spørsmålet hvilken, jeg skal ha en sykkel med gode dempere, gode SKIVEbremser og den skal brukes til å hoppe og forskjellig, slik som chucker'ene brukes til. Kunne tenkt meg en Chucker 2.0 2006, har det som jeg vil, hvis jeg kjøper den blir det fra www.gtsykler.no Så hva har folket å anbefale? Takker for svar. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Hva med Chucker 1.0, så får du hydrauliske bremser... Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Ja, kunne tenkt meg Chucker 1.0, men pengboken tillater ikke det. Ser at Chucker 2.0 koster 4999,- på gtsykler.no, kunne tenkt å bestilt derfra, men venter vis syklene blir biligere. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Var ute og syklet en tur i kveld, endte med dette: 6408680[/snapback] Damn... Det er utrolig mange rammebrudd med Helium-serien til Hard Rocx Har planer om å kjøpe denne: Helium SLR Men jeg er veldig i tvil om jeg skal satse på helium-serien etter så mange historier om rammebrudd. Er det noen her som har forslag til en bra rask sykkel til ca. 20k? Denne frister også litt: Merida Carbon Lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå