Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk egentlig litt lyst på en allround/offroad/fritidssykkel. Har bare en landeveissykkel for tiden, men ønsker noe litt mer beregnet for fritidsbruk. Synes det ser vanvittig digg ut med skivebremser, hater det tullet med å justere klossene som jeg har hatt problemer med på de 4-5 vanlige sykkelene jeg har hatt.

Hvor høy prisklasse må du opp i for å få en GREI sykkel til fritid med skivebremser og dempere foran som gjerne ruller veldig godt? Noen bra tilbud for tiden?

Lenke til kommentar
Når du bytter brems, bytter du skiva også?

6406642[/snapback]

Jeg gjorde det i dag da den skiva jeg brukte før hørte til en Shimano XT brems jeg hadde liggende (den orginale skiva til gammelbremsa ble bøyd i ett "uhell"). Men så lenge skiva ikke er for mye slitt, og den passer, så er det ikke noe i veien med å bruke den vidre :)

Daniel: på sensommeren/høsten er det som regel bra tilbud på litt dyrere merker/butikker, de skal ha plass til vinterstuff.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

weo, ville bare poste en liten notis på Marvil Jump 2.

Hatt den i 4 dager og brukt den hver dag, lett sykkel, god og myk vandring på frontgaffel, nullproblem med giring eller bremser så langt,

er tung å dra på på flat mark på grunn av breie dekk men er suveren på

skogsveien.

Denne versjonen er uten skivebrems og har 16" ramme.

Marvil Jump 2

Mvh. Tormod

Lenke til kommentar

Kjørte på en rot, hadde ikke veldig stor fart heller, stupte såvidt over styret og landet nesten rett oppå sykkelen samtidig som jeg hørte et smell. Trodde hjul eller gaffel skulle gi seg før ramme, men nei... (ryttervekt: ca. 61kg!).

Og nei, tror ikke jeg har hatt sjans til å fått til dette med den gamle Zaskar-ramma! Har nå fått nyss om at det samme skjedde med en annen, riktig nok en Helium O.N.R.O.P. ramme, brudd på samme plass!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

ikke kalle 05 zaskar ramma mi gammel... :cry: jeg har bygget for litt hardere bruk... ryttervekt = (atm) 95ish kg :cool: (194 høy)

Du får kontakte hardrocx, det hørtes veldig pussig ut... litt skal jo ting tåle..

jeg durer på over stokk og stein... :p bunnet du ut gaffelen i treffet?

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Ja, så absolutt, men eg ville venta til hausten. Då kan du få dobbelt så dyre syklar til same pris.

Men ja, Everest er mykje sykkel for pengane. Bakgiren er av høg kvalitet, hjula er sterkare enn andre i prisklassa og resten av sykkelen har gode komponentar i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...