Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morn.

Kjøpte ny sykkel (Scott Voltage YZ3) for 12 dager siden, og den fungerer meget bra, men er en ting som irriterer. Når jeg står og trør, eller sitter og skal opp i fart - så er det akkurat som kjettingen gir etter eller hopper, og jeg mister grepet (utrolig kjipt i bakker, eller generelt på flaten).

Hva er grunnen til dette? Noe jeg kan fikse selv, eller ber jeg de i butikken fikse det? Og en liten ting til, i noen gir, tar kjedet borti noe, og det lager en irriterende lyd, kan dette justeres?

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

når jeg sykler begynner det "brenne" under bena,

hvordan fikser jeg det?

siste spm.

jeg skal kjøpe meg en rulle, jeg vil bruke rundt 1500,- så jeg vil ha en rulle som har kvalitet til den prisen. Noen tips?

jhking

Lenke til kommentar

hvordan fikser jeg det?

siste spm.

jeg skal kjøpe meg en rulle, jeg vil bruke rundt 1500,- så jeg vil ha en rulle som har kvalitet til den prisen. Noen tips?

jhking

6211050[/snapback]

Hva slags pedaler/sko har du?

Den billigste Tacx rulla (får du for en 1000-1500,-) er det mange som bruker, og Tacx er bra (har ikke hatt noe trøbbel med min vertfall - selv om jeg har en litt dyrere modell).

Lenke til kommentar

hvordan fikser jeg det?

siste spm.

jhking

6211050[/snapback]

Hva slags pedaler/sko har du?

Den billigste Tacx rulla (får du for en 1000-1500,-) er det mange som bruker, og Tacx er bra (har ikke hatt noe trøbbel med min vertfall - selv om jeg har en litt dyrere modell).

6211353[/snapback]

jeg har desse skoene

og desse pedalene

Endret av jhking
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se så er det samme sko som jeg har brukt! Har ikke de pedalene, men hadde noen Ritchey pedaler som lignet (V3 comp elns). Du kan få vondt under føttene hvis såles i skoen er for myk, men jeg har som sagt ikke hatt noe problemer. Mer bestemt plass det "brenner"?

Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan se så er det samme sko som jeg har brukt! Har ikke de pedalene, men hadde noen Ritchey pedaler som lignet (V3 comp elns). Du kan få vondt under føttene hvis såles i skoen er for myk, men jeg har som sagt ikke hatt noe problemer. Mer bestemt plass det "brenner"?

6215100[/snapback]

det "brenner" under tåballene. Jeg har lest et sted at det kan hjelpe å flytte de "klumpene" under skoen bakover, men det har ikke hjulpet.

Lenke til kommentar
Rett og slett en krasj, eller for dårlige komponenter/arbeid?

6215891[/snapback]

hehe.. er ikke custom hjul men jeg hadde forventet bedre av shimano lx hjul...

jeg har ikke helt klart for meg hva som skjedde... men det ble et lite hopp og ikke sikker på om jeg har klart å "hekte" hjulet i noe. men resultatet av hoppet ble vondt i leggen og herpa hjul...

Felgen er bøyd/brekt i skjøten... kan det være reklamasjon? var ikke akkurat noe dropp eller nå... max 30cm over bakken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...