knipsolini Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg har ikke tatt knebøy på et par måneder, da det ikke vært rom for det mtp. mye sykling med påfølgende behov for restitusjon. Prøvde igjen i dag, og klarte nesten ikke gå ned uten å få følelsen av at jeg skulle få krampe/strekk (tror det var strekk, men har aldri fått det). Noen som vet hva dette kan skyldes? Skjevt styrkeforhold i beina? Stram hamstrig grunnet lite uttøying? Sykler forøvrig landeveissykkel. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 6. juli 2015 Del Skrevet 6. juli 2015 Jeg trente med 60 kg, vanligvis 80-90. Jeg får prøve å tøye hamstrings mer, og få til litt mer knebøy. Så er det vel en del muskler i beina, spesielt rumpa, som ikke blir brukt like mye ved sykling som ved knebøy. 1 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Er det for sent å satse på sykkling når en har fylt 22år? Har genetisk ekstremt god kondiss og sterke ben. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Begynner vel å få dårlig tid da ja. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Noen som vet om/hvordan man kan finne ut hvilke segmenter man er ranket høyest på Strava? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Noen som vet om/hvordan man kan finne ut hvilke segmenter man er ranket høyest på Strava? Link Strava med Veloviewer.com så skal du få en oversikt der. 1 Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Er det for sent å satse på sykkling når en har fylt 22år? Har genetisk ekstremt god kondiss og sterke ben. Det er skjeldent "for sent" å satse på sykling, og i allefall ikke i din alder! De som er på internasjonalt nivå har syklet og konkurrert siden barndommen, så der har du vel neppe noen sjangse, men at du kan hevde deg på lokalt og kanskje tildels på nasjonalt nivå, kan nok være mulig. Selv begynte jeg å sykle for 1 år siden (er 45 år), og mye sykling gjennom vinteren har gjort at jeg allerede tar mange av de lokale trimsyklistene (to-turer-i-uken-syklister) i bakkene, med glans, bare for å ha skryti litt av meg selv. . Vi er vel delvis av samme type genetiskt sett, kanskje. Tar trening godt, mao. Endret 15. juli 2015 av Chip Salte Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Så dokumentaren om Armstrong på NRK i går kveld.Han må jo være en sosiopat ? Kjenner jeg er mer fascinert av dopingen, enn selve syklingen Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Enig. Han må være noe slikt xD Se på de øya liksom når han forsvarer seg eller sier mot han journalisten fra Daily Mail(?) #personangrep - da mister jeg respekten for folk (som om han hadde noe fra min side i utgangspunktet xD) Men ja, mer imponert over at de greide det å holdet sjappa i gang i 6-7 år. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Hvordan setter man/dere makspulsen? Noen sier at man skal legge på 5-10 slag av den høyeste pulsen man klarer å oppnå, men ser også at en del snakker om å trene opp mot 100% av makspuls. Er ikke makspulsen en puls som man ikke klarer å oppnå, en fysisk maksgrense? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Du må utføre en test for å finne makspulsen. Husk at du skal ta deg selv helt ut. Har du aldri tatt deg selv helt ut før, så er det viktig at du fortsetter å presse helt til det fysisk sier stopp. Man kan ofte presse seg selv bra mye lengre enn det man selv tror. --------------- Finn din presise makspulsEn veldig grei måte å finne makspulsen din på er å ta deg selv helt ut under en økt hvor du går med pulsklokke. Først er det viktig å varme opp grundig så du blir god og svett. Kjør deretter 2 intervalldrag på 4 min hver hvor du blir ordentlig andpusten (med 3 min aktiv hvile mellom). Start på det tredje intervalldraget, men etter to minutter, løp maksimalt til utmattelse. Makspulsen din vil da være den høyeste pulsverdien du når. Dette er basert på antakelsen at hjertet når et platå hvor det ikke klarer å pumpe raskere uavhengig av hvor mye man øker belastningen. Kilde: https://www.ntnu.no/cerg/hfmax-info Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 1.august og Gran Fondo done :'D Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 10. oktober 2015 Del Skrevet 10. oktober 2015 På tide med ny sadel? Begynner å bli meget buet på midten og har en del flex ser jeg :S Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 På tide med ny sadel? Begynner å bli meget buet på midten og har en del flex ser jeg :S Hvordan skal den egentlig se ut da? Helt lineær? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 På tide med ny sadel? Begynner å bli meget buet på midten og har en del flex ser jeg :S Hvordan skal den egentlig se ut da? Helt lineær? Nå er den ikke helt i vater, men ja, skal jo være helt rett. Flexer også en del. Noen som vet om karbon-greiene til Fizik også har karbon-skall og ikke bare rails? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Hvordan kle seg for sykling i temperaturene som er nå? Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Når jeg sykler på denne tiden av året har jeg ofte på lang bukse, superundertøy i ull-overdel og en vindtett, tynn jakke. Også lange, tjukke sokker. Langfingrede hansker... Tar også med en buff i baklomma. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Holder det bare med bare lang bukse? Synes kanskje det høres litt kaldt ut nå? Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 For meg fungerer det greit, men det kommer selvfølgelig an på syklist og tykkelse på bukse. Ta på en tynn ull-underdel hvis du tror du kommer til å fryse. Men husk; du blir fort varm når du sykler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå