Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedlikehold: Skru til alle skruer med jevne mellomrom. Fett opp lagere (krank, styrelager..) rundt 1 gang i året. Vask sykkelen overalt en gang i ny og ne (bruk gjerne den jif'en som er beregnet til speil og sånt). Ha litt olje på kjedet, inne i girwiren, og bremsewiren.

Lenke til kommentar

Uff, tenkte på å slå til med Anton Sports tilbud på en Jamis Ventura racersykkel satt ned fra 8000,- til 6000,-, men de hadde den ikke min rammestørrelse (60+++) på den eneste butikken som var åpen til i 8 i dag.

De sa det var mulig de hadde den i større rammestørrelser i Anton Sports "hovedsykkelbutikk" i Bogstadveien som kjørte kampanje på akkurat den sykkelen i morgen (kampanjen sluttet i de andre i dag). Hva tror dere sannsynligvis er største rammestørrelsen på en kampanjesykkel i hovedbutikken til en stor kjede som dette? Tror de hadde en 30-40 sykler på lager. Jeg er 195cm høy og trenger vel omtrent 61-62-63-64 i rammestørrelse?

Og forresten, er det et godt kjøp? Så noen greier hvor det stod det var "beste racersykkel til under 10k", og da burde den vel være et godt kjøp til 6000,- som en førstegangsracer? Skal bruke den stort sett til trening, men også til litt fritid i sommer. Finnes vel ikke bedre kjøp til 6k, bortsett fra brukt da?

Edit: Da var jeg en stolt eier av en Jamis Ventura Sport 61. Hvis det er interesse kan jeg legge ut noen bilder senere i dag. :)

*happymode*

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Har tatt og skrudd fra hverandre hele offroad sykkelen min nå og holder på å vaske, få løs deler (irret fast :whistle:) og fjerne masse rust :thumbup: Kjøpt nye wire, styrelager og kranklager så håper den blir som ny nå, var masse grus og drit i kranken når jeg åpnet det :p

Vel, gaffelen hadde masse sånne små groper som saltet har laget, hehe, og rammen må vel lakeres på nytt igjen også samt gaffelen. Noen som har noen ideer for hvordan jeg kan få lakert den bra? Eventuelt noen "themes" (f.eks flammer) som man kan feste på sykkelen så man får et bra resultat? Vil ha noe ingen andre har :w00t:

Lenke til kommentar

når jeg sykler (på landeveissykkel) får jeg noe smerter i rygg.

kan det ha seg av feil sittestilling eller??

det "brenner" også under bena når jeg sykler langt.

hvordan fikser jeg det?

Endret av jhking
Lenke til kommentar

Hvor mye tror dere en pumpe beregnet på ventilene til racersykler koster? Har en med passende ventil, men får ikke nok trykk i hjulet.

Har forøvrig begynt å sykle litt turer på 2-5 mil flere ganger i uka. Det hjelper på, men hva er anbefalt for å få maks utbytte av antall timer på setet? 1-times turer nesten hver dag eller ta litt lengre turer på 2-3 timer 2-3 ganger i uka?

Siste spm: Er standardhjul til racer på 28' eller har jeg misforstått helt av tabellene her? Synes computeren viste så rare hastigheter på forrige tur, jeg sykla og sykla i over 40 i 50-sonen og bilene raste forbi meg i mye høyere fart.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Eneste vitsen med å sykle lange turer er egentlig bare å venne kroppen på det å sykle lange turer, så mm. du skal være med i noen lange ritt eller tenker deg på sykkeltur så går det for det samme egentlig.

Hjula på racer er 28" mot 26" på mtb ja.

Lenke til kommentar
Synes computeren viste så rare hastigheter på forrige tur, jeg sykla og sykla i over 40 i 50-sonen og bilene raste forbi meg i mye høyere fart.

6195602[/snapback]

Det er fordi de på død og liv SKAL kjøre forbi, uansett ... :roll:

Lenke til kommentar
Synes computeren viste så rare hastigheter på forrige tur, jeg sykla og sykla i over 40 i 50-sonen og bilene raste forbi meg i mye høyere fart.

6195602[/snapback]

Det er fordi de på død og liv SKAL kjøre forbi, uansett ... :roll:

6195768[/snapback]

Er rart det der! Ligg helt ut på gulstripa ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...