Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Rett etter at jeg har skrevet dette skal jeg på min første tur på Ladestien i Trondheim.

Årets aller første sykkeltur hadde jeg i går, etter å ha skiftet bremse wire og strømpe både forran og bak :cool: (bare en liten prøvetur)

Blir spennende å se hvor mye snø som har smeltet på stiene i skogholtene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått min nye Look 565 nå og den er nyyyydelig :D Har ikke fått tatt en tur på den enda siden jeg var i danmark på ritt i forrige uke men skal bli en tur i morgen :thumbup:

img0768large6yo.th.jpg

Ultegra, VO2 Carbon Crankset, VO2 Styre, Ritchey WCS Stem, Look Kèo Carbon pedaler og Ksyrium Elite hjulsett til trening og så har jeg noen 2003 mod. SL til ritt. Lurer på om de nye Elite er like bra som dem da :hmm:

Får se om det blir noen JagWire wirer og noe annet snadder med tiden og kanskje noen carbon hjul :dribble:

Endret av magio
Lenke til kommentar

Uff, sliter med å finne en passende landeveissykkel. Jeg er selv 195cm høy (!) og trenger vel da minst en 61-62 cm ramme, right? Hva er det minste jeg kan gå ned til? Har veldig lyst å kjøpe brukt og få kraftig nedsatt pris, fordi jeg har veldig lyst på fullverdig 105/Ultegra system uten å gå over 10k.

Er det noen andre steder de har brukte racersykler enn syklingensverden og finn/qxl? Må få tak i en snart :p

Lenke til kommentar

mmm... snøen forsvinner og stien kommer frem..

ble ny sykkel i mars...

handlet nesten hele fra cyclecomponents... god service litt treig sending..

Komplett Shimano LX, hjul, nav, bremser, gri.. alt er lx.

Fsa styre/stem, Ritchey sete/sal-pinne...

Marzocchi MxPro Eta 105mm

Og en Gt-agressor ramme fra ebay... :p

Noen som har tips om ramme... denne er for liten og jeg må handle ny... :p

sykkelen.jpg

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

HolgerLudvigsen: Det kommer an på hva du skal gjøre med sykkelen. Skal du bare tråkke rundt til forskjellige steder vil nok en mountainbike være best, siden geometrien og utstyret på sykkelen er laget for å sykle langt og lenge (komfortabelt). Skal du sykle rundt, se stilig ut og kanskje hoppe littegrann så egner en freeride/dirt jumper/street sykkel seg bedre ;)

Og et lite søk på google gav meg denne siden. Kalkulator for utregning av rammestørrelse ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...