Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i en brukt sykkel i Oslo for en billig penge? Bor i Oslo i sommer og trenger en sykkel til å komme meg litt raskere til t-bane- og togstasjon, og egentlig ikke noe mer enn det.

Politiauksjoner (Kunne sagt finn, men da har du en ikke betydelig risiko for å bedrive heleri)

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Noen tips til sykkelruter i Oslo? For treningens del, asfalt, landeveissykkel. Helst 20km+, lite trafikklys og slik venting helst.

 

Fint å sykle ut av Oslo langs Trondheimsveien/rv4, videre fra Gjelleråsen ned til Lillestrøm også rundt Lillestrøm og tilbake til Oslo via Strømmen. Litt kjip sykling i området rundt Strømmen, ellers mye separate sykkelstier. Ca 4-5 mil ettersom hvor du starter i Oslo. Alternativt kan du fortsette ut av byen langs rv4, da har du sykkelvei mesteparten av veien helt til hakadal, tipper du får 5-6 mil tur/retur i lett terreng.

 

En lenger runde er ut av Oslo mot ytre enebakk langs enebakkveien, der kan du enten snu når du vil, eller du kan ta til venstre i ytre enebakk og sykle rundt hele østmarka. Hele runden blir 80km+, avhengig av startsted.

 

Det er også veldig fint å ta båten til nesodden og sykle rundt bunnefjorden tilbake til oslo, ca 45-50km.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer.

 

Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer.

 

Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte.

 

Om du blir sliten i underarmene av å sykle, så er setet ditt stilt feil. Få rettet på det...

 

Ellers funker disse hanskene. Ikke er de så dyre heller, om om de ikke kan brukes til sykling, er det ikke det store tapet.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Hansker/Hansker-nylonmikrofiber-38275/

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer.

Norrøna fjørå er tynne. Du kan også vurdere å endre holker på sykkelen (antar det er terrengsykkel siden du vil ha lange fingre), f.eks ESI racers edge.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer.

 

Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte.

 

Hva med Castelli Lightness Glove? Jeg har hatt to par av de, meget fornøyd. Litt trang i håndleddet tho. Bikeshop selger de.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg skal sjekke ut nevnte hansker.

 

Setet, og resten av sykkelen, er justert etter alle kunstens regler. Jeg har heller ingen av disse problemene når jeg sykler uten hansker.

 

Det er snakk om en landeveissykkel. Jeg ønsker lange fingre for kaldere dager, er det varmt sykler jeg uten hansker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...