Ozelot Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Kan man fortelle om sitt forrige ritt i denne tråden eller bør det lages en egen tråd for småpjatt om slikt?... Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i en brukt sykkel i Oslo for en billig penge? Bor i Oslo i sommer og trenger en sykkel til å komme meg litt raskere til t-bane- og togstasjon, og egentlig ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Noen som vet hvor man kjøper Giro sykkelklær? Ja, klær, ikke hjelmer. Tenker da på Undershort og Overshort for eksempel. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i en brukt sykkel i Oslo for en billig penge? Bor i Oslo i sommer og trenger en sykkel til å komme meg litt raskere til t-bane- og togstasjon, og egentlig ikke noe mer enn det. Politiauksjoner (Kunne sagt finn, men da har du en ikke betydelig risiko for å bedrive heleri) Endret 10. juni 2014 av sverreb Lenke til kommentar
operg Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Akkurat det jeg tenkte om Finn. Politiauksjon er et alternativ, men auksjonsstedet ligger tydeligvis langt ute på landet. I Bergen har vi en butikk som selger masse brukte sykler for en billig penge, lurte på om det fantes noe lignende i Oslo. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Fretex har ofte også billige, gamle stålsykler. Evt. bysykkelkort koster lite. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Noen tips til sykkelruter i Oslo? For treningens del, asfalt, landeveissykkel. Helst 20km+, lite trafikklys og slik venting helst. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Noen som deltok på Nordsjørittet her inne? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Noen tips til sykkelruter i Oslo? For treningens del, asfalt, landeveissykkel. Helst 20km+, lite trafikklys og slik venting helst. Fint å sykle ut av Oslo langs Trondheimsveien/rv4, videre fra Gjelleråsen ned til Lillestrøm også rundt Lillestrøm og tilbake til Oslo via Strømmen. Litt kjip sykling i området rundt Strømmen, ellers mye separate sykkelstier. Ca 4-5 mil ettersom hvor du starter i Oslo. Alternativt kan du fortsette ut av byen langs rv4, da har du sykkelvei mesteparten av veien helt til hakadal, tipper du får 5-6 mil tur/retur i lett terreng. En lenger runde er ut av Oslo mot ytre enebakk langs enebakkveien, der kan du enten snu når du vil, eller du kan ta til venstre i ytre enebakk og sykle rundt hele østmarka. Hele runden blir 80km+, avhengig av startsted. Det er også veldig fint å ta båten til nesodden og sykle rundt bunnefjorden tilbake til oslo, ca 45-50km. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Takk for tips. Syklet en mindre tur, sikkert rundt 25 km, nå om søndagen. Opp til Maridalsvannet og rundt i området der. Var visst sykkelritt der, så veeeldig mange andre der. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer. Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er så små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte. Endret 18. juni 2014 av Sentenza Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer. Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er så små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte. Om du blir sliten i underarmene av å sykle, så er setet ditt stilt feil. Få rettet på det... Ellers funker disse hanskene. Ikke er de så dyre heller, om om de ikke kan brukes til sykling, er det ikke det store tapet. http://www.biltema.no/no/Bygg/Arbeidsklar-og-verneutstyr/Hansker/Hansker-nylonmikrofiber-38275/ Endret 18. juni 2014 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer. Norrøna fjørå er tynne. Du kan også vurdere å endre holker på sykkelen (antar det er terrengsykkel siden du vil ha lange fingre), f.eks ESI racers edge. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Er det noen som har noen tips til fleksible, tynne (lite polstring i håndflaten) sykkelhansker med lange fingre? Jeg har så små hender at normalt polstrede hansker gjør at grepet blir for tykt slik at jeg veldig raskt blir sliten i hender og underarmer. Jeg kan ikke skjønne at ikke flere har dette problemet, da hendene mine ikke er så små, men på XXL så de bare dumt på meg da jeg spurte. Hva med Castelli Lightness Glove? Jeg har hatt to par av de, meget fornøyd. Litt trang i håndleddet tho. Bikeshop selger de. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Takker for svar. Jeg skal sjekke ut nevnte hansker. Setet, og resten av sykkelen, er justert etter alle kunstens regler. Jeg har heller ingen av disse problemene når jeg sykler uten hansker. Det er snakk om en landeveissykkel. Jeg ønsker lange fingre for kaldere dager, er det varmt sykler jeg uten hansker. Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Da har jeg bikka 1000km på en måned og ned 20kg siden jeg begynte med sykling i mai i fjor! Fri så og si hele juli - håper det blir sol! 5 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hei! Tenker at dette kanskje kan være rette tråden. Jeg kom over en sykkel på Instagram jeg virkelig kunne tenkt meg en lignende av. Denne ligner veldig mye: https://www.google.no/search?q=City+Bicycle+Co+Type+1+Pro&safe=off&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rDvFU4ibA6TiywPjsYCoAg&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1517&bih=870&dpr=0.9#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CNV6OFmWXCZ2XM%253A%3BuQNVMvFvVyVLeM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.ebayimg.com%252F00%252Fs%252FNjc2WDEwMDA%253D%252Fz%252Fwa8AAMXQkcZRkDKt%252F%2524(KGrHqJ%252C!lQFF8gV05qbBRkDKs5teQ~~60_35.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ebay.com%252Fitm%252FCity-Bicycle-Co-Type-1-Pro-Track-Bike-Fixed-Gear-Fixie-Matte-Black-3-0-New-%252F221229938455%3B300%3B203 En svart, matt sykkel med tjukke dekk. Vet noen hvor man kan få kjøpt noe lignende? Er det mulig å få tak i i Norge? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Altså en fixie, eller fixed gear. Også kalt banesykkel. Uten gir. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Ja, en fixie kan se riktig ut når jeg googler! Noen idé til hvor de selger denne typer sykler i Norge? Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Nope. Men ser at Wiggle.co.uk har. Bra sjappe. Blir levert med DHL. Momsen får du faktura på etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå