Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Ser de har tilbud på sykkellykt på xxl. 900 lumen og 500 spenn. Godt kjøp? Vil det funke bra i helt total mørke der det ikke er annet lys?

Link: http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbehør-til-sykkelen/Sykkellykter-og--tilbehør/magicshine-MJ-808-multi-sykkellykt-DM1/p/1065105_1_Style

Bikeshop har ei med 1000 Lumen til 300 koroner...

http://bikeshop.no/Sykkel/TILBEH%C3%98R/Lys/tilbeh%C3%B8r/Hodelykter/Trygg/Trygg-Polaris-1000L-Sykkellykt-1000-lumen--Inkl-hodeb%C3%A5nd-TRYGG001-p0000025458

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Folkens!

Jeg har fått lånt med meg en Oculus Rift hjem fra skolen en ukes tid. Nå har snøen kommet, så jeg skal ned i kjelleren å gjøre klar landeveien for rulle. Så fikk jeg brått en idee, Oculus rift + rulle :xmas: Men, er det noen som har tips til et spill eller noe som jeg kan bruke? Jeg tenkte kanskje PCM, men det er ikke førsteperson liksom, hmm. Det trenger jo heller ikke være sykkel, men det bør føles slik. Noen som har tips? :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg pleier å skifte kjede når det har strukket seg ca 0.75% , selv om det vel kanskje heter seg at man kan vente , til det har strukket seg med 1.0 %

Har det strukket seg 1.0 % må du skifte det så fort som mulig.

Burde gå fint å bruke DA på Ultegra.

Har selv bruke Dura Ace på MTB de siste årene uten noen problemer , men kommer sannsynligvis til å gå over til KMC Gold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

naa betaler heller dobbelt så mye og faktisk får et nytt kjede :)

En slitt kjede tærer på de andre og dyrere komponentene. I det lange løp, så sparer du fort inn en slik kjedemåler. Det skal ikke så mye mer strekk enn 0.75% før det begynner å rive på de andre delene.

Lenke til kommentar

Skal nok alltids greie å løse ut de 100 spenna den koster når jeg først bestiller meg kjede :) Må jo ha en dings for å bytte få av kjede også.

Nøyaktig hva er det som blir slakt i kjedet egentlig?

Det er pinnene som holder platene sammen som blir slitt. Dermed blir det slark inne i bushingene og kjedet blir litt lengre når det er i strekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Skal nok alltids greie å løse ut de 100 spenna den koster når jeg først bestiller meg kjede :) Må jo ha en dings for å bytte få av kjede også.

Nøyaktig hva er det som blir slakt i kjedet egentlig?

Om du tar en kjede og plukker den i sine enkelte deler, så vil du se at alle delene er i knissing mot en annen del. Alle disse små slitepunktene blir sammenlagt den totale slitasjen på kjeden. 0.75% høres ikke så mye ut, men det er mye billigere å skifte kjede, enn å skifte kjede pluss kassett, klinger og drev. Klinger og drev kommer ca. på 550kr. og kassett ca. 300 kr.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har planer om å sykle fra Grimstad til Stavanger og tilbake (28 mil hver vei med bil), med noen dagers mellomrom, en gang i sommer/høst sammen med en kamerat. Hvordan kan jeg finne ut når jeg er i form til slikt? Har null erfaring med sykling over 10mil, så aner ikke hvordan jeg estimerer snittfart i forhold til hva jeg sykler på kortere distanser. Vil jo helst få gjennomført det på en dag. :p

Tar gjerne imot tips om veivalg også, vi kan vel ikke ta korteste vei med bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...