Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Okei takk :) Jeg er en gamer i litt dårlig form og vil gjerne gjøre noe med det. :p Tenker at sykling kan være ganske bra da.

Men hva ville vært best for mitt bruk? Jeg er en person som bruke lang tid på å bestemme meg, men som sagt jeg blir kanskje å angre på om jeg kjøper hybridsykkel?

Men igjen så er det kanskje unødvendig å kjøpe terrengsykkel om jeg ikke blir å bruke den så mye der?

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge. :p

PS: har også sett litt på denne.

Crossway Striker Hybridsykkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville personlig heller hatt en terrengsykkel enn en hybrid om eg fikk velge. Det er ikke noe problem å sykle langs veiene etc med en terrengsykkel, og skulle lysten melde seg så er det bare å vri ut på en sti eller inn i skauen siden du allerede har en terrengsykkel.

Og ville heller syklet i skauen med en terreng enn en hybrid for å si det slik. Tror du har gjort ett godt valg eg mtp din egen "helse" om en kan si det slik.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg. Kompisen vokser legga, fordi man mener det hjelper på farten. Han sykler ikke på toppnivå i hvert fall.

Nei, det er ikke viktig for fartens del(på mitt nivå hvertfall). Men det gjør det litt lettere under massasje og rensing av evt. sår etter fall/ulykker. Noen gjør det også for å fremheve muskulaturen i legg/lår.

Faller dere så mye at dere forbereder dere på helbredelser før skaden har skjedd? :o

Lenke til kommentar

Hår hjelper garantert ikke på farten med mindre man ligger med 50 i snitt på tempo, noe som de færreste klarer.

Hva var det de regnet ut at man sparte? Kanskje et halvt sekund over 50km (Armstrong). I tillegg til å sy sømmene på tempodrakten i vindretningen, kunne han kanskje spare et sekund til sammen. Jeg har ikke sjekket fakta nå, bare tar det fra hukommelsen fra 2004-05

To gode grunner er massasje og sår. Syklister er ofte så forfengelige at de kan gjøre de av estetiske grunner, men mainly de to første.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg. Kompisen vokser legga, fordi man mener det hjelper på farten. Han sykler ikke på toppnivå i hvert fall.

Faller dere så mye at dere forbereder dere på helbredelser før skaden har skjedd? :o

Ja? Er litt sent å skulle barbere bena når du har gått på trynet og fått ett jævla kjøttsår på låret, som er fullt i hår, småstein og sand.

Lenke til kommentar

Til dere, som driver med landveissykling, er det virkelig et stort behov for å barbere leggene for å få optimal fart når man sykler?

Måtte le litt når jeg leste dette. :D

Er vanlig i proffmiljøene, men der handler det mer om forfengelighet enn direkte effekt. Er nok også riktig det de andre sier om at det er litt mer praktisk ved skader, men det har vel ikke du tenkt til uansett.

Vekten på håra er så liten i forhold til resten av kroppen, at med mindre du sykler med veldig høy fart (og det er mye vind på stedet) vil det ikke ha noe å si.

Men du kan jo gjøre det hvis du vil se litt mer ut som en proffsyklist. :)

Lenke til kommentar

Måtte le litt når jeg leste dette. :D

Er vanlig i proffmiljøene, men der handler det mer om forfengelighet enn direkte effekt. Er nok også riktig det de andre sier om at det er litt mer praktisk ved skader, men det har vel ikke du tenkt til uansett.

Vekten på håra er så liten i forhold til resten av kroppen, at med mindre du sykler med veldig høy fart (og det er mye vind på stedet) vil det ikke ha noe å si.

Men du kan jo gjøre det hvis du vil se litt mer ut som en proffsyklist. :)

Massasje er nok en av de største grunnene til å fjerne hår fordi det blir som sandpapir for massørene.

Lenke til kommentar

Waddap chaps! Har akkurat kjøpt meg sykkel (min 10 år gamle heldempede Merida ble stjålet) og tenkte å faktisk begynne å sykle!

Sykkel ble en Xeed ECO 3 Sport. Var denne budsjettet rakk til nuh.

Kunne godt tenkt meg sykkelsko, så hvilke pedaler kan jeg ha på denne? Har lest "SPD" og "klikkpedal" men wtf er forskjellen og hva passer til hva? Har sett hybridpedaler(?) med vanlig pedal på ene siden ogfeste for sko på andre siden. Tror det hadde vært kult kanskje.

Lenke til kommentar

Det er nok spd pedaler som er best for deg, det er klikkpedaler. Du finner kombopedaler med spd systemet på den ene siden og "vanligskopedaltypen" på den andre siden :p Du har også racing/landeveispedaler, men vil tro å bruke det i ditt tilfelle er unødvendig.

http://www.bikeshop....0000000128.aspx

Så ma du kjøpe deg cleats/klosser til skoen og selve skoen. Hvis du er veldig usikker på hva du skal kjøpe, så fåes alt dette hos enhver "sportsbutikk" vil jeg tro. Forholdsvis enkelt å montere også.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Aha. Ser at terreng-pedaler er mindre og såkalt "landeveispedaler" på Bikeshop (feks denne som budsjettet mitt ligger på ca) er lenger - har det med hvordan man sykler? Feks i terreng kanskje mer med fremste del av foten og har derfor ikke behov for en lengre pedal, eller er jeg helt på bærtur her nå? :p

Jeg tenker; mindre pedal = nice :) Tror jeg dropper kombipedal-greiene egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...