Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk nylig tilbud om en nakamura carbon sykkel, med carbongaffel som veier rundt 8 kg, den koster meg 6000 kr - jeg kan kanskje få den ned i 5000. Jeg skal sykle til og fra jobb i 2 måneder i år, og trene til birken m.m. I tillegg er det greit å ha en sykkel stående om jeg får kjæreste eller besøkende, og vi skal ut på tur. Er det noe vits i ideen til den prisen, eller bare bortkastet?

Vekt på 8 kg med fornuftige dekk kan du nok bare glemme.

Tipper heller på 8,5 - 9 kg.

Hvis du skal bruke sykkelen til stisykling , så er bratt vinkel og 58 cm styre en dårlig kombinasjon.

Ville isåfall ha satt på et styre på ca 70 cm.

Siden ramma er i karbon ville jeg ha spurt han som selger om han har trynet med sykkelen.

Er ramma ok , så tror jeg at dette nærmest er et røverkjøp til 5000,-

Lenke til kommentar

Jeg tror minstevekta er rundt 6,5kg for landevei og 8,5kg for MTB, eller noe i den duren.

Vektbegrensingen på 6.8 kg gjelder for både landevei og MTB.

Jeg vet at det er noen som har kjørt med MTB på under 6 kg i Birken , uten at det har blitt reagert på det.

Her er sykkelen til Manengen som han brukte for noen år siden ( vet ikke om han fortsatt bruker den )

Lenke til kommentar
Vekt på 8 kg med fornuftige dekk kan du nok bare glemme. Tipper heller på 8,5 - 9 kg. Hvis du skal bruke sykkelen til stisykling , så er bratt vinkel og 58 cm styre en dårlig kombinasjon. Ville isåfall ha satt på et styre på ca 70 cm. Siden ramma er i karbon ville jeg ha spurt han som selger om han har trynet med sykkelen. Er ramma ok , så tror jeg at dette nærmest er et røverkjøp til 5000,-

Lot det seile - selgeren ble litt merkelig mot slutten, virket nærmest desperat om å selge, og sjefen som sykler veldig mye birken sa at forskjellen på 8 og 9,9 som jeg har ikke var stort mer enn noe bedre kondis.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg kjøpte meg en billig sykkel(GT) for 2 uker siden. Brukte den kun da jeg syklet den hjem fra forhandler.

Når jeg skulle bruke den idag var framdekket flatt.

Har tatt ut slangen å pumpet den opp, men finner ingen punktering. Jeg får heller ingen respons fra trykkmåleren på pumpen.

Jeg ser også at deler av slangen holder på mer luft en resten.

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Noen ganger kiler ventilen seg og slipper ut luften, det kan fikse seg selv. Gjentar det seg er det bare å bytte slangen (Antar du testeet den under vann for å finne lekkasjer?)

Hvis du pumper opp slangen utenfor dekket er det helt normalt at det utvider seg ujevnt. Det er ingenting å tenke på. Du får heller ikke noe trykk i en slange utenfor et dekk. Slangen vil revne lenge før du får noe vesentlig trykk.

Lenke til kommentar

Blitt frastjålet to låste sykler i Trondheim i løpet av noen dager. :grumpy:

Heldigvis bare billige Biltema-sykler, men fortsatt irriterende. Har heldigvis en landeveissykkel også, så helt hjelpesløs er jeg ikke. Men greit å ha en sykkel som tåler brostein og dårlig vær.

Lenke til kommentar

SPD-SL har større anleggsflate mot skoen og tre bolter fremfor 2. Det gir mindre fleks av såle ev. mindre gods i sålen for samme stivhet. Tilsvarende er det rom for større anlegg mot pedalen.

Den eneste ulempen er egentlig at det ikke lengre er plass for såle på skoen, noe som er upraktisk om man må gå på sykkelskoen

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Blitt frastjålet to låste sykler i Trondheim i løpet av noen dager. :grumpy:

Var nå på Fretex og fikk med meg en gammel landeveissykkel som nå skal bli min "daglige sykkel", så jeg kan spare den fine jeg har fra dårlig vær og brostein. Virker til å være i OK stand, av erfaring tok jeg med sykkelpumpe så jeg fikk rullet den hjem. Blir sommerens prosjekt å lakkere den, tror jeg. :)

Lenke til kommentar

Hvilket multiverktøy til sykkel anbefaler dere? Tenker å kjøpe en med kjedekutter. Bør passe i en sadelveske og ikke veie et tonn....

Er ganske fristet på å kjøpe noe fra Crank Brothers, men jeg finner det ikke på lager i noen norske butikker.

Forslag?

Lenke til kommentar

Så ehm, jeg kan så og si ikke noe om sykler.

Jeg skal begynne å sykle igjen, jeg skal bruke den "overalt" (sikkert mest på asfalt da), men lurer på om denne er bra nok for meg da?

TFS Striker 29 Terrengsykkel

Tenker på at jeg kanskje blir å angre om jeg kjøper en hybridsykkel.

Edit: Har allerede bestilt den, men kan avbestille og vil bare vite hva dere hadde valgt. :)

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Ser at det er låsbar Suntour dempegaffel, som gjør at du kan låse demperen slik at den ikke stjeler krefter når du sykler på asfalt/hardt underlag. Helt greit valg imo.Ikke noe voldsomme greier såklart til den prisen, men en helt grei sykkel altså!

Gratulerer med ny sykkel!

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...