hfthomas Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) Ja, det er jo det rulle er til. Et tips som du sikkert "aldri" har tenkt på. Se på tråkket til gutta (Edvald f.eks) når de sitter og maler oppover fjellene. Hvordan overkroppen sitter, og hvor jevnt tråkket deres er. Tenk på at hvert tråkk de tar er smooth med power i. Cancellara og Wiggins på tempo har man også mye å lære av. Synes ikke T.Martin er noe prakteksempel, da han hovedsakelig går på styrke, og ikke så mye teknikk som de andre. Kan jo si det som Dag Erik Pedersen under ol at når Wiggins ligger foran og trekker feltet, ser han ut som en svane som bare flyter framover. Tok med en av etappene Edvald vant i touren i fjor hvor du ser mye god teknikk i klatring, utfor og tempo. Det er få som er så teknisk komplette som Edvald er. Selv om Paasche og Kaggestad er hysteriske under denne etappen, la jeg til med de svenske. "Oi, stringkalsongar" http://www.youtube.com/watch?v=2l6xAIpk_gE Endret 29. desember 2012 av hfthomas Lenke til kommentar
Rødedruer Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 noen som har lyst på en langtur til sommeren ? sjekk her; http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1539748#Post1539748 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Litt dumt å sykle med høye hæler. 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg har faktisk aldri prøvd det, men jeg ser ulempen ja Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Setet er på vei inn i feil plass... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 FEIL plass? Er opp til henne å bestemme det. If she's down, I'm down! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Nettopp ferdig med Lørdagens rulleøkt og tenkte eg skulle legge den ut her så kan jo andre få litt idé'er ang økter og slikt 15 min oppvarming 2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal) 2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal) 2 min pause 2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal) 2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal) 2 min pause 2 min høyrefot rundtråkk (venstrefot AV pedal) 2 min venstrefot rundtråkk (høyrefot AV pedal) 4 min pause 20 sek FULL spurt 2.40 min pause 20 sek FULL spurt 2.40 min pause Tempo 2 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 4 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 6 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 8 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 6 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 4 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) Pause 2 min Tempo 2 min (Ligger på rundt 160-170 i puls her) 15 min nedsykling. Varierer på hvilket program eg kjører. Sykler på rulle hver Onsdag og Lørdag og har ikke holdt på i mer enn halvannen mnd, men merker allerede at eg er i bedre sykkelform og er blitt litt bedre teknisk ( som det å være kjapp inn og ut av pedalene ved rundtråkk treningene) Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Hva er pros/cons for sykkelshorts som slutter ved livet kontra shorts med seler/overdel? Drevet med spinning en periode nå, og tenker å anskaffe meg en ordentlig landeveissykkel i løpet av våren. Greit om det holdt med en shorts i starten. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Jeg foretrekker de med skulderstropper. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 2. februar 2013 Del Skrevet 2. februar 2013 Vel, det hjelper meg lite. Hvorfor foretrekker du skulderstropper? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Jeg føler at sykkelshortsen ikke sitter godt nok i skrittet med en stroppeløs bukse, den har litt lett for å gli ned. Med stropper slipper jeg å få bar rygg hvis trøyen/trøyene jeg har på overkroppen plutselig skulle begynne å gli oppover ryggen. Fordelen med stroppeløs er jo dobesøk ute på tur Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hvorfor skulderstropper? Nei, hvorfor det tru? Eneste ulempen med stropper er som untouch4ble sier. Om du må drite. Men, du klarer å komme deg et sted og drite med mindre du skal ta trondheim - oslo på 13 timer. Jeg har aldri hatt noe annet enn bib ute på landeveien. Funker med vanlig den halvtimen jeg er på rulla, men foretrekker det allikevel ikke. Nei, bib shorts forever. Endret 3. februar 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
archanios Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Har akkurat bestilt meg ei rulle for å få trent litt sykling fram til det blir meir gunstig å halde på utendørs og lurer då på om det er nødvendig å kjøpe med spesiadekk til det, eller om eg vil klare meg med dekka som står på landevegssykkelen pr i dag? Om forskjellen vil vere støy, så ser eg ikkje på det som eit problem, men om det kan oppstå noko meir alvorleg så er det greit å vite. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Rulledekk har mer friksjon. Og en del vanlige dekk blir varme og lager gummispon Lenke til kommentar
archanios Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Takk for svar. Skal tru om det blir så mykje styr at det er vits for meg å ha ekstra dekk. Får evt vurdere det fram mot helga. Skal vel forbi ein xxl då. Endret 26. februar 2013 av archanios Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Bruk de gamle dekkene bare, men du må ha nye når du skal ut på veien. De blir ganske så utslitt etter noen timer på rulle. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Takker, får vurdere kva eg gjer. Bør nok kanskje skifte dekk bak uansett før eg byrjar å sykle ute igjen, så det er kanskje ikkje så farleg om eg brukar dei. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Jeg har sett tilfeller hvor enkelte dekk har smuldret opp så mye og skadet rulla. men, det er sikkert i den ene enden av skalaen. Stort sett blir det masse gummi på gulvet. Varm gummi som er vanskelig å fjerne Det er heller ikke noe stress å bytte dekk. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Nei, det er jo ikkje det. Skal sjå om dei har rulledekk inne om eg reiser forbi xxl i næraste framtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå