IcedInsanity Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Takker, den er brukt men er også min første landeveis så eg er fornøyd Spesifikasjoner: Ramme: Monocoque Carbon. Gaffel:Fullkarbon Navgir/Krankgir:SRAM Rival Bremser: SRAM Rival Krank:Turativ Roleur Hjulsett: American Classic 420 Vekt: 6,8 kg. ( uten pedaler ) Endret 8. mai 2012 av LunaticFanatic Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Brukt kan være meget fornuftig kjøp så lenge den er godt tatt vare på. Gled deg til å prøve den. Du "flyr" bortover sammenlignet med andre sykler! Rent estetisk likte jeg sykkelen veldig godt. God tur! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Ja, har en kompis (forøvrig Norgesrekordholder på Ironman) som anbefalte brukt siden den var såpass godt tatt vare på. Har syklet litt landeveis sykler før som eg har lånt av nevnte kompis, men aldri eig en selv og har bare blitt korte turer. Ellers har eg "bare" en 2011 modell MTB som brukes mest i skogen. Ikke akuratt fristende å legge ut på lengre turer med en MTB Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Brukt er veeldig fornuftig synes jeg, fikk meg en STRØKEN scott aspect 30 i midten av sommern 2011, 1500kr, med nylig bytta om til XT gir, kasett osv. bare fordi fyren hadde kjøpt seg ny sykkel til 20k elns og trengte plassen i leiligheten Lenke til kommentar
master air Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hey, ikke vær frekk mot oss som må selge sykler fordi vi ikke har plass i leiligheten, det er et meget seriøst problem. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Er glad jeg har en STOR bod som er godt sikra jeg, men blir vel å ta den i gangen i leiligheten her til vintern, kan bli litt kaldt i boden kanskje. Pluss jeg har planer om å gjøre den om til sykkelverksted:) Fått beskjed av hus-eier at jeg bare kan gjøre hva jeg vil der MEN: Jeg har planer om å bestille meg såkalt "casual" sykkelklær, loose fit som ser nogenlunde ut som normale klær, har ikkeno problem å finne bukse og shorts, men sykkelsko sliter jeg med, noen som kan tipse meg om ett sted som har sykkelsko som ikke ser ut som racing-sko? (jeg skal sykle langturer på besøk til folk og har ikke lyst til å sitte i sykkelklær og vil helst slippe en sekk på ryggen da det blir fryktelig varmt) Endret 9. mai 2012 av Bjørnli Lenke til kommentar
master air Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Ikke sko, men du kan helt sikkert få causual klær hos Ground Effect, de hadde hvertfall et godt utvalg tidligere. Kan ikke si så mye på kvaliteten på klærene da jeg bare har en buff derfra, men servicen er kanskje den beste jeg har opplevd i noen nettbutikk. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Takk for tips, skal sjekke den ut senere, men sko er vel egentlig det jeg "mangler" i ønskelista mi nå. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 http://www.ebay.com/itm/Sunlite-Rim-Grommet-Schrader-Presta-Rubber-Adapter-Wheel-Valve-Parts-2-Pack-/300705375744?_trksid=e17002.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D6%26ps%3D63%26clkid%3D8289260021248595860 er det slik jeg trenger for å gjøre hullet mellom felg og ventil mindre? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Se etter sko fra Shimano på chainreaction siden.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 takk for tips, det mest casualle jeg fant der var http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=55369 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 http://www.ebay.com/...260021248595860 er det slik jeg trenger for å gjøre hullet mellom felg og ventil mindre? De funker sikkert, Sikkert like godt som litt elektrikertape rundt ventilstammene gjør. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Da er det snart bare 3 dager til eg får hentet min første landeveistriller. Gleder meg stort til første tur! Vet litt hva det går i siden eg har lånt slike sykler før, men det har bare vært for at eg skal hjelpe til med noe eller noen andre skal ett sted så eg må følge etter.. Aldri hatt en selv der eg kan legge ut på lengre turer..alene.bare eg og sykkelen! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Hey, ikke vær frekk mot oss som må selge sykler fordi vi ikke har plass i leiligheten, det er et meget seriøst problem. Dere gjør livene til oss andre så mye bedre Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Stjal denne fra terrengsykkel.no.. Noe av det drøyeste jeg har sett, Danny Hart er helt rå! Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Var ikke det ham som ble verdensmester i fjor høst ? Tror han vant med over 10 sek. Tror ikke at jeg hadde turt å sette ut for den bakken. Isåfall i skikkelig slow motion. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 (endret) Han vant rennet i Champery med ganske god margin, var ikke spesielt gode forhold der heller. Endret 10. mai 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 er det normalt at bakhjulet må rettes litt opp etter en ca 20km når det er helt nytt? var innom sykkelsjappa pga litt slingring, og da sa han det var normalt og tok det av og satt det på en maskinsak og stramma/retta opp kjapt mens jeg titta litt på tilbehøret de hadde der Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 er det normalt at bakhjulet må rettes litt opp etter en ca 20km når det er helt nytt? var innom sykkelsjappa pga litt slingring, og da sa han det var normalt og tok det av og satt det på en maskinsak og stramma/retta opp kjapt mens jeg titta litt på tilbehøret de hadde der Kommer ann på hjulet. Gode håndbyggere gjør en del med hjulet for å hindre at eiker binder seg opp og dermed kan slippe litt når hjulet brukes. Et billig fabrikkbygd hjul er gjerne mindre grundig lagd. Så lenge butikken retter det for deg så går det nok seg til, men hjul som krever mye retting kan ofte ha litt lav eikespenning i utganspunktet, så om det skjer igjen ville jeg bedt butikken om å gå over og etterstramme, Ikke bare rette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå