Ghast Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei, har gjort en stor synd og skam ved å la sykkelen stå ute (men under tak) i vinter, og tok den ut idag for stell og klargjøring. Det største problemet så langt er at bremsene hviner noe jævlig. Jeg har skivebremser, hvor jeg ser det har kommet litt rust på selve skivene. Har lekt litt rundt med rensing, og nå er mesteparten av rusten vekke, men hviner enda. På tide med nye bremseklosser? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei, har gjort en stor synd og skam ved å la sykkelen stå ute (men under tak) i vinter, og tok den ut idag for stell og klargjøring. Det største problemet så langt er at bremsene hviner noe jævlig. Jeg har skivebremser, hvor jeg ser det har kommet litt rust på selve skivene. Har lekt litt rundt med rensing, og nå er mesteparten av rusten vekke, men hviner enda. På tide med nye bremseklosser? Sjekk at du har bremsebelegg igjen på klossen. Hvis det er igjen så kommer hviningen av noe annet. Hyling i bremser er ganske vanlig, spesielt om de er våte. Du kan prøve med kopperpasta mellom stempel og bremsekloss (Pass på at du ikke får noe på belegget). Gå over boltene og prøv å ta et par harde oppbremsinger for å slipe litt belegg og se om det hjelper. En bremse jeg hadde som var notorisk bråkete endte jeg med å bytte skive til en sram XX skive med aluspider, det hjalp (Men jeg mistenker det var like mye at den opprinnelige skiva var feilsentrert eller skjev, som at spideren gjorde noe) Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) http://cgi.ebay.com/...em=180590913979 da var den bestilt, får se om jeg får bestilt meg bukse til onsdag når lønna kommer. Endret 30. april 2012 av Bjørnli Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Noen som vet om no nettsider man kan plotte inn sykkelruter evt. se på ruter? Vil ha en fin og grei sykkelrute fra meg i halden til Strømstad sentrum Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 http://www.mapmyride.com/ 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) tips til god men økonomisk "chain-breaker" samt replacement-pins? kjøpte en billigsak fra ebay bare for å se om den var no tess, pinnen som skulle dytte ut pinnen i sykkelkjedet bøyde seg... over til no helt annet; har bestemt meg for å ta sykkelen på service/sjekk imorgen, har prøvd å finne ut hva pipinga med bakbremsen er, men ikkeno hjelper, tror jeg har prøvd alle tipsa jeg har fått og lest på nett, man hører det ikke når sykkelen henger på stativ, men når man er ute og sykler så piper/skriker det no helt jæævlig Endret 2. mai 2012 av Bjørnli Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 tips til god men økonomisk "chain-breaker" samt replacement-pins? kjøpte en billigsak fra ebay bare for å se om den var no tess, pinnen som skulle dytte ut pinnen i sykkelkjedet bøyde seg... over til no helt annet; har bestemt meg for å ta sykkelen på service/sjekk imorgen, har prøvd å finne ut hva pipinga med bakbremsen er, men ikkeno hjelper, tror jeg har prøvd alle tipsa jeg har fått og lest på nett, man hører det ikke når sykkelen henger på stativ, men når man er ute og sykler så piper/skriker det no helt jæævlig Har du prøvd å sette bremseskoene med litt toe-in? Antar det er nye bremseklosser (Hvis de er utslitte blir det ulyder uansett). Se: http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#shoeadj Ang. kjedekuttere: Jeg bruker en billig x-tools sak solgt som del av et sett. Eventuelt en lommesak fra park tools hvis jeg er i felten. Ekstra pinner er bare noe herk. Skaff deg noen SRAM eller KMC hurtigkoplinger. Har du en slik og et par ledd ekstra kjede i sekken er du dekt inn om kjedet skulle ryke på tur. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hvor får jeg kjøpt hurtigkoblinger a? har shimano-kjede ang bremser: er v-bremser, de er ikke nye, men langt fra ferdig med jobben sin, har prøvd toe-in, ble ikke noe bedre Endret 2. mai 2012 av Bjørnli Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Her Shimano har også gode hurtigkoblinger. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Her Shimano har også gode hurtigkoblinger. Var vel ikke den typen hurtigkoplinger jeg mente... Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) hvor får jeg kjøpt hurtigkoblinger a? har shimano-kjede Skal ikke være noen problemer med å bruke SRAM eller KMC koplinger på shimano kjede. De ser slik ut: Du må ha noen som matcher kjedetypen du har. I.e. om kjedet ditt er for 7, 8, 9 eller 10 gir. Kjedemerket har mindre å si. De fleste sykkelbutikker har inne. ang bremser: er v-bremser, de er ikke nye, men langt fra ferdig med jobben sin, har prøvd toe-in, ble ikke noe bedre I så fall ville jeg ha renset felgene grundig. Rester av bremssko, smurningsrester og veistøv kan gi bremsehyl. Bruk ett fettfritt rensemiddel. Bremserens funker bra (Men hold det unna dekkene) men varmt vann og såpe etterfulgt av skylling med rent vann funker også. Endret 2. mai 2012 av sverreb Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Huffda Jeg kom akkurat inn etter en lang sykkeltur ( startet kl. 12 i formiddag og kom hjem i 23.30 tiden ) Så da har jeg nesten en gyldig grunn .... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Da var man hjemme fra sykkelsjappa, og fått funnet ut ett par ting; bremseklossene måtte byttes, de hadde vistnok blitt myke eller noe sånt sa han. Samt jeg måtte ha nytt bakhjul, det slingra så veldig og bidro til pipinga, han sa det virka som den har fått seg en skikkelig smell:/ Var vistnok nesten farlig å sykle med det sa han. Men, like greit å investere penger i det, skal jo sykle mye i år uans, vil ha alt i tipp topp stand da. Jeg kunne sikkert gjort jobben selv men jeg fikk grei pris der og jeg har ikke alle nødvendige verktøy og de skulle ha den klar til ikveld/imorgen formiddag. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Kjedet mitt på landeveien er ødelagt også, jeg fikk klemt det sammen i går, men jeg må nok kjøpe en hurtigkobling å sette på. hehe syntes bare det var litt iornisk at det samme skjedde med både meg og Bjørnli samtidig. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som har tips om andre steder som ikke har 95kr i frakt?...... http://www.oslosportslager.no/produkt/sram-powerlock-kjedelas-9223.aspx Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som har tips om andre steder som ikke har 95kr i frakt?...... http://www.oslosport...delas-9223.aspx http://stores.ebay.com/Speed-park-Cycling-Shop Ikke kult om du har det travelt (tar ca 2 uker), men leverer varene. flowsport.no kan sende brev og spanderer frakten om du kjøper nok. http://www.chainreactioncycles.com/ har gratis frakt på alt akkurat nå. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 chainreaction er kjappe også! bestilte en pakke fra ringeringe-området samtidig som jeg bestilte dekk fra chainreaction, fikk dekka idag(pluss jeg fikk med gratis slanger!) pakka fra ringerike har enda ikke kommet Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hvordan kommer man ut sånn totalt ( Frakt , toll + andre utgifter ) Chainreaction vs Norske nettbutikker ? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 totalt med tollen på dekka mine kom det på litt under 400kr, ville blitt 560+600kr med frakt her i norge, så det må du se på enkeltvaren osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå