Bjørnli Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 oppfølgning: det piper når jeg bremser forsiktig, hvorfor? og kan det fikses av meg? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Har du juicy bremser? Noen merker piper mer enn andre. Mine Shimano xtr bremser piper også når de er kalde og våte Kan være at du har slitte klosser? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Da har jeg pakket ferdig og er straks på vei nedover mot FredagsBirken. Ser ut som været ikke skal bli halvfeil heller Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har du juicy bremser? Noen merker piper mer enn andre. Mine Shimano xtr bremser piper også når de er kalde og våte Kan være at du har slitte klosser? Mener det er shimano xt eller deore klosser, sjekker ut imorgen, nå er jeg på vei ut døra:P skal ikke være så veldig slitte mener jeg Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 glemte det helt igår, får se hva jeg får gjort idag en gang:P Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har nå syklet landeveisykkel i Sarpsborg/Halden omegn på langstrake veier, stortsett uten biler nå i 2-3mnd. Endelig kommet meg hjem til Oslo. Gruer meg faktisk litt. Trafikk, ikke kjent utenfor sentrum nesten. Uff Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Vurderer å kjøpe meg racing sykkel i løpet av høsten/vinteren. Er det noen som her erfaringer med når butikkene setter ned prisen på årets modeller? Jeg trenger egentlig ikke sykkelen før til neste vår, så hadde vært fint å funnet en racer til halv pris. Lenke til kommentar
StorSlemUlv Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hard rock er best. Hvorfor det? :-) Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg har begynt å sykle litt igjen, men når jeg har syklet en liten stund, så begynner jeg å få skikkelig vondt i korsryggen. Dette gir seg ikke, og jeg får bare mer og mer vondt. Kan det ha noe med setehøyde/styrehøyde å gjøre? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hvorfor det? :-) Jeg ser at du registrerte deg i dag, så da skal jeg komme med et meget nyttig tips: Ikke grav opp en seks år gammel diskusjon! Lenke til kommentar
eveant Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Ikke skrem bort en helt ny bruker 1 Lenke til kommentar
StorSlemUlv Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hvorfor det? :-) Jeg ser at du registrerte deg i dag, så da skal jeg komme med et meget nyttig tips: Ikke grav opp en seks år gammel diskusjon! På tide å rydde opp her da? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Rydde opp? Mener du at på et diskusjonsforum så skal man slette poster når de blir gamle? 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Rydde opp? Mener du at på et diskusjonsforum så skal man slette poster når de blir gamle? Er vel forskjell på å rydde og slette? Men noen tar jo å kaster alt for å slippe å rydde, skremmende metode...haha Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Eller så kan man bare lese hele posten, inkludert dato osv. Noen som fikk med seg vm i utfor i dag? Drøye noen av de gutta. 600 høydemeter på 1.5km Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ugg, sykkelkjedet mitt røk igår kveld når jeg sykla en tur i sentrum her, helt vanlig sykling, åssen er det med bytting av sykkelkjedet, MÅ man bytte kasett også? kasetten er nemlig ikke sååå gammel og jævlig surt å måtte gjøre det, men mener å ha hørt man må/bør bytte kasett når man bytter kjedet eller holder det kanskje bare å reparere sykkelkjedet? lokale sykkelsjappa tar vel en 50kr for det:P Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Du bytter kjede og prøver. Og i noen tilfeller må man dessverre bytte andre deler også. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ugg, sykkelkjedet mitt røk igår kveld når jeg sykla en tur i sentrum her, helt vanlig sykling, åssen er det med bytting av sykkelkjedet, MÅ man bytte kasett også? kasetten er nemlig ikke sååå gammel og jævlig surt å måtte gjøre det, men mener å ha hørt man må/bør bytte kasett når man bytter kjedet eller holder det kanskje bare å reparere sykkelkjedet? lokale sykkelsjappa tar vel en 50kr for det:P Jeg måtte det, men da var hele greiene veldig slitt etter 2-3 års hard bruk..Derimot synes jeg det er enklere å bytte kasseten en det er å bytte kjedet. Det er bare å ta av en låse skive -> ta av kasseten -> dytte in den nye -> sette på låseskiva. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Handler jo ikke så mye om arbeidet som om pengene det koster. Man kjøper jo ikke en ny kassett uten å prøve først. Finner det ut på fire tråkk om man må ha kassett, bare passe på å ikke ta for mye i slik at kjedet får seg en strekk.... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Da ble det nytt kjede på meg gett, han syntes kasetten så veldig bra ut, så ble ett sykkelkjede til 350kr og arbeid for 100, litt dyrt med 100kr for kjedebytte, men jeg har ikke riktig verktøy/kunnskap, ei heller tid da jeg skal sykle til jobben imorgen. Men fy f så mye bedre sykkelen gira nå, andre kjedet var nok slitt:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå