Ozelot Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 I rittet var du sikkert ikke alene heller. Rimelig stor forskjell på farten du holder når du får muligheten til å ligge bak noen i store deler av rittet. Neida, dette var jo et ritt, og det var folk underveis som heia så fikk nok litt fart bare pga. det. Og sykkelen jeg hadde kontra de andre var det STOR forskjell på. Mens vi var mer egnet for terreng, hadde de noen lister som skulle forestille dekk som de rulla på. Jeg klarte å holde meg bak en racer i kanskje 3-400 meter, men da ga jeg opp siden han hele tiden drev og snøt seg og jeg bruker ikke briller... Eller sykla jeg alene og kikka på startnummeret til de som kom forbi Lenke til kommentar
Sink Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Noen som bruker noe under hjelmen mot svette på brillene? Begynner å bli litt irritert over hvor tåkete de blir utover på sykkelturen med svette og etterhvert salt over store deler av glassene. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 noen som har typs til sykkel-veske/bag sak som ikke ser helt jævlig ut? krav er at jeg får plass til ett skift med klær bare Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Noen som bruker noe under hjelmen mot svette på brillene? Begynner å bli litt irritert over hvor tåkete de blir utover på sykkelturen med svette og etterhvert salt over store deler av glassene. Slik er det for oss med briller hele tiden Lenke til kommentar
Sink Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Hm, er vel mulig og skylle dem litt med vannflaska, så lenge det ikke er noe sukker eller salt i den også. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 noen som har typs til sykkel-veske/bag sak som ikke ser helt jævlig ut? krav er at jeg får plass til ett skift med klær bare ingen? finnes det virkelig ikkeno bagger som ser ok ut? xD Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 det fins, er bare å søke. Men av det jeg hittil har erfart er utvalget i Norge ganske trasig. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 hvilke norske sjapper på nett kan anbefales da? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 har ingen å referere til. gjorde bare et raskt søk som f.eks http://goo.gl/RZeeB Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 hvilke norske sjapper på nett kan anbefales da? Bikeshop og bikebuster 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Jeg og en kompis henta hver vår i dag: Me = Fått satt på xtr bremser foran og bak, første stitur blir i morgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234 Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Ser fine ut! Er det Specialized? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tipper det var en glad selger i går som plutselig fikk besøk av syv av mine kolleger som alle kjøpte seg landeveisykkel. Styrkeprøven-dilla har spredt seg som en infeksjon her på huset. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Ser fine ut! Er det Specialized? Stemmer, Specialized Enduro. Første turen med den i dag, helt sinnsyk sykkel! Spiser alt du serverer den, bare point and go. Klatrer som en fjellgeit. Mer allsidig sykkel tror jeg man skal leite lenge etter. Bremsene er også helt rå, utrolig fin modulasjon i dem. Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 er den noen som vet hvordan jeg finner ut størrelsen til kasseten bak? jeg tenkte jeg skulle kjøpe ny for den er ganske slitt men ser at de operer med flere størrelser så er litt usikker. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Det spørs jo på hvilket merke og modell du har og hvilken størelse du selv ønsker, men det enkleste er bare å telle tanhjull Eksempel: jeg bruker Sram Force med 53 - 12 utveksling. Dvs at jeg har 12 tagger på det ytterste tannhjulet bak Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Dette er altså en 11-34 kassett , beregnet for et 9 girssystem. Kjøper du en ny kassett , bør du også kjøpe deg et nytt kjede. Endret 17. august 2011 av johome 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg har ikke så god peiling på justering av sykkel, flaut nok tragisk lite, men bak-bremsen må jeg nå trykka inn så mye før den bremser, noen som har en kjapp guide på hvordan jeg får justert den så den reagerer lettere? frister lite å betale en sykkelsjappe 100-150kr for dette Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Det hjelper å vite hva slags bremser du har. Hvis du har hydrauliske skivebremser, da er jeg jammen ikke sikker. Med andre bremser er det tilstrekkelig å stramme vaieren. Dette kan gjøres enten ved å løsne skruen som holder vaieren på plass og dra til litt før du strammer skruen igjen, eller ved å skru på den lille "justeringsdigsen". Denne befinner seg enten ved der vaieren går inn i bremsehendelen, eller i den andre enden - altså ved bremsen. Hvis du har en landeveissykkel så er det også en liten bryter som man bruker for å kjapt utvide bremsen når man skal ta av og på hjulet. Pass på at du ikke har løsnet på denne ved et uhell. 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 (endret) Oi, glemte å skrive det, men det er "standard" v-bremser (scott aspect 30) edit: uans, takk, jeg fikk justert den og nå er den akkurat slik jeg vil ha den, nå må jeg bare finne meg billig pumpe til disse racing-ventilene da:P Endret 19. august 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå