Bobby1 Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Må man ha kjedekutter for å ta av kjedet egentlig? Ja, du bruker dentil å sette sammen kjedet igjen også. Trenge nødvendigvis ikkje ein kjedekutter Man kan jo feks bruke en dor eller ein skrue til slå ut kjedesplinten med, og montere kjede igjenn med ein kjedelås Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Må man ha kjedekutter for å ta av kjedet egentlig? Ja, du bruker dentil å sette sammen kjedet igjen også. Trenge nødvendigvis ikkje ein kjedekutter Man kan jo feks bruke en dor eller ein skrue til slå ut kjedesplinten med, og montere kjede igjenn med ein kjedelås Men det gjør det gankse mye enklere Men en kjedelås vil såklart være mye lettere! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juli 2011 Del Skrevet 18. juli 2011 Du får altså ikke bremseklossene fra hverandre? Skal ikke så mye pressing til, av det jeg har erfart. Prøv å ta ut bremseklossene. Vet ikke helt hvordan jeg tar dem ut.. Beklager, er litt treit til å svare.. vært så mye å styre med etter at jeg kom hjem.. Men, her er et bilde i hvert fall, slik at jeg i det minste vet at jeg er på riktig spor.. Nei, jeg får de ikke fra hverandre.. jeg får ikke dyttet inn den lille skrutrekkeren, heller.. Tar jo ikke i ALT jeg har, heller.. men nok til at jeg føler at det burde gå, uten å overdrive, liksom.. Noen tanker om hvorfor dette kan ha skjedd under flyturen? Takk igjen! Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Er det mekanisk eller hydraulisk skviebrems? Hvis det er hydraulisk skivebrems, så har nok bremsehendelen blit klemt inn når hjulet ikkje var på plass. Og hydrauliske bremser er selvjusterende. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Ser ut som hydrauliske, med tanke på at det ikke er noen wire der. Edit: Er det ikke da man må ta ut bremseklossene og dytte tilbake stemplene? Endret 20. juli 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jo, men det virker som om stemplene sitter rimelig godt fast i og med at han ikke får løs bremseklossene. Om du tar i "håndtakene" til bremseklossene, klarer du da å dra de oppover, slik at de kommer ut? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Bremseklossene skal være løse, hvis det ikkje er trykk på stemplene. Men man må også ta ut splinten som holder klossene på plass for å få dei ut av calipperen. Vet ikkje kva slags bremsecalipper du har, men det skal være så og si det samme på alle typer. Kansje denne kan hjelpe deg litt: Shimano Disc brake system Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Takker for svar, alle sammen! Men, her om dagen dro jeg til Finland og kommer til å bli her til uti August, så jeg kommer tilbake da med rapport om det gikk bra, eller ikke! Tusen takk igjen! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Noen som har erfaring med bruk av Oakley Jawbone? Vanskelig å teste brillene før man kjøper de, bruker nå mine 7 år gamle Oakley M-frame Armstrong, men har lyst på et par nye briller. Jeg tenkte mest i forhold til dugg og slikt, har også Oakley Straight Livestrong ,men syns ikke de passet til sykling. Endret 29. juli 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hey Hey. Jeg har fått forespørsel om jeg kan kjøre foran en syklist med automobil så han visstnok skulle slippe luftmotstand. Dette i 60 km/t ca. Er dette lovlig? Jeg tenker på at man alltid skal holde trygg avstand til forankjørende.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Må han ha bil for å komme opp i 60? Pingle... Det er selvsagt ikke lovlig. Endret 30. juli 2011 av Jotun Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Du tenker på bilpes. Det er gøy, men kanskje ikke så lurt. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Virker ikke veldig lurt nei. Kan jeg som sjåfør få noen konsekvenser ? Det er jo syklisten som eventuelt ikke holder nok avstand. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Bare kjør som vanlig du. Ligger han bak deg så tett at han ligger i dragsuget, så er det hans ansvar. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hoho, da blir det ny sykkel specialized enduro comp '11 i monster green med command post. Tenker jeg smeller på noen xtr bremser etter hvert også. Epic ride is epic Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Grattis, blir digg Endret 2. august 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Heiho. Vurdert å begynne å sykle litt mer aktivt. Lurte på i sammenheng med det litt hvordan jeg ligger ann. Pleier å sykle 1 mil på ergometer-sykkel på treningsstudio på ca 17 min. Hvordan er dette i forhold til andre folk? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 35kmt er bra det, men det spørs hvor realistisk denne ergometersykkelen er. Prøv deg på en skikkelig sykkel utendørs, uten tvil den beste måten til å sjekke slikt. Med unntak av en skikkelig wattmåler kanskje. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hvilken type sykkel kan også ha en del å si. Jeg har en løype på 4 mil jeg bruker 2 timer på med terrengsykkelen. I et ritt på 4,4 mil (og med en letter hybrid), brukte jeg bare 1 time og 24 minutt. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 har også Oakley Straight Livestrong ,men syns ikke de passet til sykling. Har disse jeg også. Sliter ikke med dugg, men det er verre med luftsirkulasjonen. Jeg bruker linser, og de første fem minuttene av hver sykkeltur må jeg holde øynene nesten helt lukket for at ikke linsene skal falle ut. I et ritt på 4,4 mil (og med en letter hybrid), brukte jeg bare 1 time og 24 minutt. I rittet var du sikkert ikke alene heller. Rimelig stor forskjell på farten du holder når du får muligheten til å ligge bak noen i store deler av rittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå