Ozelot Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Må man ha kjedekutter for å ta av kjedet egentlig? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Må man ha kjedekutter for å ta av kjedet egentlig? Ja, du bruker dentil å sette sammen kjedet igjen også. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei, og takk for svar alle sammen! Blir nok kun unbrako og torx på meg.. Får jeg så store problemer at jeg må begynne med kjedekutter, så er planen å satse på sykkelverksteder "langs løypa" .. Et annet lite spørsmål.. Hva anser dere som normal sykkelhastighet!? Altså, for "normale personer", tenker ikke på de over gjennomsnittet godt trente syklistene.. 20-30 km/t!? Lavere? Mer? Aldri fått målt noe skikkelig før, så ønsker egentlig bare å ha en pekepinn.. Takker så meget! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Hei, og takk for svar alle sammen! Blir nok kun unbrako og torx på meg.. Får jeg så store problemer at jeg må begynne med kjedekutter, så er planen å satse på sykkelverksteder "langs løypa" .. Et annet lite spørsmål.. Hva anser dere som normal sykkelhastighet!? Altså, for "normale personer", tenker ikke på de over gjennomsnittet godt trente syklistene.. 20-30 km/t!? Lavere? Mer? Aldri fått målt noe skikkelig før, så ønsker egentlig bare å ha en pekepinn.. Takker så meget! Skal jeg ut på langtur har jeg gjennomsnitt på 30kmt, langtur vil si minst 100 km eller minst 3 timer på sykkelen. Nå vil jeg anse meg som gått trent da jeg konkurrerer med sykkel. Så for deg mindre trent kanskje 20kmt er noe å satse mot? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Takk for svar! Ja, takk for fin pekepinne! Høres ut som noe å satse mot ja.. Slår meg til ro med det svaret der, om ingen andre har noen flotte tips!? Blir nok kanskje en 20, eller 20-, eller noe da, tror jeg.. Får se når vi setter i gang! Er bare litt smågira her, og "småplanlegger" løypa litt, hvor vi kan komme osv.. Takk igjen! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hva hastigheten blir er jo veldig avhengig av hvilket terreng det er. Lett terreng med "rett" vind får du jo en bra fart, kjører du kupért terreng eller jevn stigning med motvind er jo klart at gjennomsnittet blir mye lavere. Vanskelig å finne en pekepinne på hva farten blir på langturer hos meg hvertfall, så frem til at jeg ikke har syklet samme løypen flere ganger. Endret 18. juni 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg vil bare nevne litt om det med snittfart - Jeg har valgt meg ut ulike løper med ulikt terreng og sykler turer i de. Her syklet jeg igjennom en gang og fikk en ca snittfart med gps på mobilen. Så tok jeg bare utgangspunkt i den og satset på på å forbedre meg fra gang til gang. Målet har vært en snittfart på rundt 20km/t i kupert terreng. Det synes jeg er en grei fart, men går fort et par måneder med litt rolig trening før du føler at du kan ta i skikkelig. Slik var det for meg. Lenke til kommentar
CharlieKarl Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei! Har tenkt å begynne å sykle litt, så tenkte jeg litt på hva slags sykkelutstyr jeg trenger (av bekledning). Har hjelm og sykkelbriller. Som student kunne jeg tenke meg billig om mulig, men strekker meg såklart om kvalitetsforskjellen er stor. Ser blant annet at XXL kjører noen sykkeltrøyer fra Diadora til litt over 100 lappen, er disse greie nok eller bør jeg strekke meg litt lenger? Kan også nevne at jeg er ansatt i G-Sport (nei, jeg har ikke stor kunnskap innenfor bekledning osv), så jeg får GODE priser der. Utvalget er dog ikke allverdens og selv med godt rabatterte priser er det ikke nødvendigvis billigere enn andre steder. Er vel først og fremst Bike-Tec, Craft og Bicycle Line vi fører av sykkelbekledning. Om noe av bekledningen deres er brukbar, så foretrekker jeg gjerne det så lenge det ikke finnes alternativer som er en del billigere i pris. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei! Har tenkt å begynne å sykle litt, så tenkte jeg litt på hva slags sykkelutstyr jeg trenger (av bekledning). Har hjelm og sykkelbriller. Som student kunne jeg tenke meg billig om mulig, men strekker meg såklart om kvalitetsforskjellen er stor. Ser blant annet at XXL kjører noen sykkeltrøyer fra Diadora til litt over 100 lappen, er disse greie nok eller bør jeg strekke meg litt lenger? Kan også nevne at jeg er ansatt i G-Sport (nei, jeg har ikke stor kunnskap innenfor bekledning osv), så jeg får GODE priser der. Utvalget er dog ikke allverdens og selv med godt rabatterte priser er det ikke nødvendigvis billigere enn andre steder. Er vel først og fremst Bike-Tec, Craft og Bicycle Line vi fører av sykkelbekledning. Om noe av bekledningen deres er brukbar, så foretrekker jeg gjerne det så lenge det ikke finnes alternativer som er en del billigere i pris. Bare test, er ikke noe fasit! Jeg har en sykkel trøye kjøpt på Coop obs som er min yndling, derimot bruker jeg alltid klubbdrakta og den trøya er langt fra så deilig som den fra Obs. Men glidlås helt ned er et must, og siden klubbdrakta ikke har det hater jeg den. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei! Huff.. har et lite problem nå.. Akkurat kommet hjem fra sykkeltur, og på tur hjem tok vi fly.. vi måtte derfor demontere sykkelen litt før vi kunne få surret den inn i plastikk og så sendt den med.. Men, nå når jeg skulle sette på hjulene, så fikk jeg store problemer.. Først så satte jeg på forhjulet og når jeg snurret på det (den sto på hodet) så syntes jeg at den ikke "trillet" noe særlig.. begynte så med bakhjulet, men det viste seg at det var klin umulig å få på! Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men det ser ut til at bremseklossene/skivene sitter helt sammen der bak, i det sporet hvor den sykkelskiva skal ned i.. Jeg skjønner ikke så mye, fordi bremsene er ikke klemt inn, og alle ledningene ser helt OK ut.. Jeg har noen Shimano-bremser, og en Gekko Flight -sykkel! Håper på hjelp, for nå er jeg sykkelløs! Tusen takk!! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei! Huff.. har et lite problem nå.. Akkurat kommet hjem fra sykkeltur, og på tur hjem tok vi fly.. vi måtte derfor demontere sykkelen litt før vi kunne få surret den inn i plastikk og så sendt den med.. Men, nå når jeg skulle sette på hjulene, så fikk jeg store problemer.. Først så satte jeg på forhjulet og når jeg snurret på det (den sto på hodet) så syntes jeg at den ikke "trillet" noe særlig.. begynte så med bakhjulet, men det viste seg at det var klin umulig å få på! Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men det ser ut til at bremseklossene/skivene sitter helt sammen der bak, i det sporet hvor den sykkelskiva skal ned i.. Jeg skjønner ikke så mye, fordi bremsene er ikke klemt inn, og alle ledningene ser helt OK ut.. Jeg har noen Shimano-bremser, og en Gekko Flight -sykkel! Håper på hjelp, for nå er jeg sykkelløs! Tusen takk!! Prøv å ta en flat skrutrekker eller noen tynt noe som kan komme i mellom. Prøv så å skyv bremseklossene fra hverandre. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Takk for svar, men nei, det ser heller ikke ut til å gå.. Fikk en litt mellom, men uansett hvor mye jeg prøvde å bøye, dytte og presse, så kom den ikke noe mer innover! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noe annet det er å gjøre? Eller skal jeg bare presse mye, mye hardere? Takk igjen! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Du får altså ikke bremseklossene fra hverandre? Skal ikke så mye pressing til, av det jeg har erfart. Prøv å ta ut bremseklossene. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå. Syklene er Nakamura Grade 3.0 og Nakamura Grade 3.0W. av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen. Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå. Syklene er Nakamura Grade 3.0 [img.]http://i193.photobucket.com/albums/z114/gravem90/412501001ProductImage400.jpg[/img] og Nakamura Grade 3.0W. [img.]http://i193.photobucket.com/albums/z114/gravem90/412502001ProductImage400.jpg[/img] av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen. Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! Anbefaler sykkelshorts hvis dere ikke har det, det er noe helt annet enn å sykle uten. Endret 16. juli 2011 av Sink Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 hvor mye kan jeg ta for min marin nail tail limited edition Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå. Syklene er Nakamura Grade 3.0 *bilde* og Nakamura Grade 3.0W. *bilde* av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen. Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! Skaff dere også klikkpedaler og tilhørende sko, helt konge å sykle med. Og kodelås er en dårlig løsning... Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Kodelås er en spøk, noen satt en kodelås på styret mitt for kort tid siden, fant en youtube video som forklarte hvordan man knakk den på 30 sekunder, 2 min etter videon var sett så hadde jeg ingen kodelås på sykkelen noe mer Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 De fleste sykkellåser kan knekkes på 30 sekunder, men de forhindrer likevel 95% av tyverier. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå