Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gode tips til sår bakende ? Hehe.. Kjøpt meg sykkel og sykla en del idag for første gang på 7 år ca, og det kjentes på baken. Kjøpte en slik extra pute som jeg tredde over setet, hjalp sikkert litt. Men tydligvis ikke nok :p

Lenke til kommentar

Det vil nok være slik de to-tre første gangene. Så går det over.

Etter hver sommer og juleferie det. Grusomt når eg skulle sykle til skolen andre og tredje dagen :D

Jeg hadde vondt i rumpa konstant i halvannen måned etter jeg starta å sykle, så er mer enn de 2-3 første turene. Anbefaler sykkelbukse istedenfor pute på setet, pute på setet kan fort gnisse.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale å bruke et geltrekk. I lengden blir det bare værre. På et slikt trekk blir du sittende å bevege deg litt fram og tilbake i salen, noe som vil gjøre sjansene for sittesår/salsår betraktelig høyere. Du vil få ørsmå rifter og skader i huden som kan utvikle seg til sår. Jo hardere sal du har, jo mindre er sjansen for å få disse sårene. Det krever derimot tilvenning, men jeg vil si at det er verdt det i det lange løp.

Dette gjelder om du sykler en del. Sykler du 2 km en gang i uken vil nok geltrekket kanskje være en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Det vil nok være slik de to-tre første gangene. Så går det over.

Etter hver sommer og juleferie det. Grusomt når eg skulle sykle til skolen andre og tredje dagen :D

Jeg hadde vondt i rumpa konstant i halvannen måned etter jeg starta å sykle

Og dette var pga sykling? Ikke noe annet? ;)

Har aldri hatt vondt så lenge nei. Aldri.

Lenke til kommentar

Jeg syklet med sykkelbukse uten pute i rumpa de første gangene på Trek 2.1. Og det setet er hardere enn diamant. Fikk fett vondt i baken så da begynte jeg å bruke gelsete (ja, det så latterlig ut), men fant fort ut at det ble for teit. Etter det gikk jeg tilbake til bare sykkelbukse, men nå nylig fant jeg sykkelbuksa med pute i baken. Har gått greit etter det.

Lenke til kommentar

Hadde meg en liten treningstur på en Ridley Noah på torsdag. Fy faen for en sykkel! Selv om den jeg lånte var litt liten og utstyrsgruppen var bare Chorus og noen relativt billige lavprofils fulcrum hjul var det en latterlig følelse å sykle på den. Det er veldig gøy å ta igjen biler på flatmark fordi sykkelen er så stiv og rask at all kraft går fremover. Jeg vil virkelig ha en selv om jeg ikke sykler nok til å forsvare å kjøpe en (selv om jeg kan få en "billig"). 

Lenke til kommentar

Skjønner. :)

Her er min sykkel. Ikke et spesielt merke, men bygd opp av forskjellige deler. Blant annet Campagnolo Record groupset. Totalpris på alle deler var alt for mange kroner. Men han jeg kjøpte den av driver en sykkelbutikk, og sønnen hans hadde brukt den én gang i et sykkelritt, så fikk den for ~7000 svenske kroner.

Bilder:

post-87384-1274027373,3225_thumb.jpg

post-87384-1274027394,3648_thumb.jpg

Og slik blir man når man bruker sykkelgenser (det er meg i fjor sommer):

post-87384-1274027427,0848_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Neon som har forslag til racer/landeveissykkel? - jeg har inngått veddemål med en kollega om å sykle til jobb mest mulig i sommer. I utgangspunktet er ikke det vanskelig, men min vei er på 30 km, hans på maks 10-15 t/r.

Jeg bruker til vanlig en off-road med lockout, så undres om det er overkill å kjøpe ekstra sykkel, eller vil jeg tjene på dette?

Et annet alternativ er jo å kjøpe en bedre off-road, men tenker at to sykler er greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...