b00n Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har gode tips til sår bakende ? Hehe.. Kjøpt meg sykkel og sykla en del idag for første gang på 7 år ca, og det kjentes på baken. Kjøpte en slik extra pute som jeg tredde over setet, hjalp sikkert litt. Men tydligvis ikke nok Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det vil nok være slik de to-tre første gangene. Så går det over. Etter hver sommer og juleferie det. Grusomt når eg skulle sykle til skolen andre og tredje dagen Lenke til kommentar
Sink Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det vil nok være slik de to-tre første gangene. Så går det over. Etter hver sommer og juleferie det. Grusomt når eg skulle sykle til skolen andre og tredje dagen Jeg hadde vondt i rumpa konstant i halvannen måned etter jeg starta å sykle, så er mer enn de 2-3 første turene. Anbefaler sykkelbukse istedenfor pute på setet, pute på setet kan fort gnisse. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Vil ikke anbefale å bruke et geltrekk. I lengden blir det bare værre. På et slikt trekk blir du sittende å bevege deg litt fram og tilbake i salen, noe som vil gjøre sjansene for sittesår/salsår betraktelig høyere. Du vil få ørsmå rifter og skader i huden som kan utvikle seg til sår. Jo hardere sal du har, jo mindre er sjansen for å få disse sårene. Det krever derimot tilvenning, men jeg vil si at det er verdt det i det lange løp. Dette gjelder om du sykler en del. Sykler du 2 km en gang i uken vil nok geltrekket kanskje være en bedre løsning. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Takker for gode tips Jeg får se hvordan det går Sykkelen jeg har kjøpt er forresten en Ranger D-HD fra BikeBrothers.no Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Det vil nok være slik de to-tre første gangene. Så går det over. Etter hver sommer og juleferie det. Grusomt når eg skulle sykle til skolen andre og tredje dagen Jeg hadde vondt i rumpa konstant i halvannen måned etter jeg starta å sykle Og dette var pga sykling? Ikke noe annet? Har aldri hatt vondt så lenge nei. Aldri. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg syklet med sykkelbukse uten pute i rumpa de første gangene på Trek 2.1. Og det setet er hardere enn diamant. Fikk fett vondt i baken så da begynte jeg å bruke gelsete (ja, det så latterlig ut), men fant fort ut at det ble for teit. Etter det gikk jeg tilbake til bare sykkelbukse, men nå nylig fant jeg sykkelbuksa med pute i baken. Har gått greit etter det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har sykkelbukse med liten pute i baken, og steinhardt sete (landeveissykkel). Det funker fett, men ble ganske øm etter første turen for sesongen. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Har vært og kjøpt meg sykkelbleie i dag, satser på at det hjelper litt så er det vell bare og kjøre på! Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Hadde meg en liten treningstur på en Ridley Noah på torsdag. Fy faen for en sykkel! Selv om den jeg lånte var litt liten og utstyrsgruppen var bare Chorus og noen relativt billige lavprofils fulcrum hjul var det en latterlig følelse å sykle på den. Det er veldig gøy å ta igjen biler på flatmark fordi sykkelen er så stiv og rask at all kraft går fremover. Jeg vil virkelig ha en selv om jeg ikke sykler nok til å forsvare å kjøpe en (selv om jeg kan få en "billig"). Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Vel, slik jeg tenkte den gangen jeg brukte alt for mange tusen på landeveissykkel: Jeg sykler ikke nok nå, men med den sykkelen kommer jeg til å komme meg ut mye oftere. Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg har en 20 000+ kr landeveissykkel så jeg trenger absolutt ikke en ny en. Bytte ut den med en 60 000 kr sykkel når jeg ikke sykler ritt lenger er litt bortkastet.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Daså. Kan jo ikke jeg vite. Ei heller hva du mente med "billig". Lenke til kommentar
master air Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg kan kjøpe Ridley og noen andre merker til innkjøpspris, så det er en del og spare, men blir fortsatt to ganger månedslønn med dagens jobb for en Noah eller en Helium. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Skjønner. Her er min sykkel. Ikke et spesielt merke, men bygd opp av forskjellige deler. Blant annet Campagnolo Record groupset. Totalpris på alle deler var alt for mange kroner. Men han jeg kjøpte den av driver en sykkelbutikk, og sønnen hans hadde brukt den én gang i et sykkelritt, så fikk den for ~7000 svenske kroner. Bilder: Og slik blir man når man bruker sykkelgenser (det er meg i fjor sommer): Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Og slik blir man når man bruker sykkelgenser (det er meg i fjor sommer): Haha, la akkurat merke til tilsvarende utvikling i går, etter to sykkelturer i det som kan kalles "skikkelig" sol Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 No offence, men det var litt Kyllingen-look over det bildet. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Haha, det der var drøyt! :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Neon som har forslag til racer/landeveissykkel? - jeg har inngått veddemål med en kollega om å sykle til jobb mest mulig i sommer. I utgangspunktet er ikke det vanskelig, men min vei er på 30 km, hans på maks 10-15 t/r. Jeg bruker til vanlig en off-road med lockout, så undres om det er overkill å kjøpe ekstra sykkel, eller vil jeg tjene på dette? Et annet alternativ er jo å kjøpe en bedre off-road, men tenker at to sykler er greit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå